رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/01 Friday - 2024 21 June الجمعة ، 15 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-26 12:23 شماره خبر : 7437 https://sobhtoos.ir/short/Vp9LW 0
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه و درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از خدمات دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور شهید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بهرام عین‌اللهی در جریان دیدار روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با تولیت آستان قدس رضوی، اظهار داشت: جمع حاضر در طی 3 سال اخیر شبانه‌روزی تلاش کردند و طبق تاکید شهید آیت‌الله رئیسی در دولت مردمی سیزدهم از ظرفیت نیروهای توانمند، دانشمند، باتجربه و انقلابی استفاده شد.

وی تصریح کرد: در طول این سال‌ها حمایت تولیت آستان قدس رضوی را از برنامه‌های سلامت‌محور داشتیم و بابت حمایت‌های صورت گرفته در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو از حجت‌الاسلام مروی تشکر می‌کنیم؛ همچنین باید اشاره کنیم که در ایام بحران کرونا هم چندین ایستگاه واکسیناسیون در حرم مطهر رضوی فعال بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم روزانه 700 فوتی کرونایی و 5 هزار مبتلا به کووید داشتیم، خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا حرم مطهر رضوی حدود 70 روز تعطیل شد که برای همه ما سخت بود و جا دارد که بابت همکاری تولیت آستان قدس رضوی در این خصوص تشکر کنیم.

عین‌اللهی افزود: کارها و خدمات زیادی با حمایت شهید آیت‌الله رئیسی  و تلاش شبانه‌روزی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شد و ظرف مدت سه ماه روند صعودی کرونا نزولی شد و آمار فوتی به صفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه گسترش خدمات درمانی 17 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد، گفت: قرار بود که تا سال آینده که زمان قانونی اتمام کار دولت کنونی بود، 9 هزار تخت دیگر فعال شود که اتفاق تلخ ورزقان به‌وقوع پیوست، اما از آن جایی که بر خدمت تا آخرین روز کاری تاکید داشتیم یک‌هزار تخت دیگر را آماده افتتاح کردیم و این تخت‌ها تا دو هفته دیگر فعال می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین در طی این سه سال 2هزار و 700 مرکز بهداشتی و 380 دستگاه پیشرفته فعال شد و در کنار آن جذب و به‌کارگیری 2 هزار و 800 هیئت علمی جدید را داشتیم؛ همچنین باید به خدمات بیمه رایگان پنج  دهک اول جامعه و درمان رایگان کودکان زیر هفت سال هم اشاره کنیم، آن هم‌ در شرایطی که در غزه کودکان بی‌گناه به شهادت می‌رسند.

عین‌اللهی تصریح کرد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان‌ها از 700 شرکت به یک‌هزار و 500 شرکت رسیدیم و 800 مورد به موارد موجود اضافه شد و در کنار آن نیز باید به تولید 40 درصد تجهیزات پزشکی و 90 درصد داروها در داخل کشور هم اشاره کنیم؛ همچنین در حوزه درمان ناباروری و تربیت نیروی متخصص و فلوشیپ هم کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: درست است که فرمانده از جمع ما رفته، اما با تاسی از امام هشتم (ع) و پیروی از رهبر عزیزمان این راه پرافتخار شهدای خدمت به‌خصوص شهید آیت‌الله رئیسی را با قوت ادامه خواهیم داد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار