رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/04/07 Thursday - 2024 27 June الخميس ، 21 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-01 15:10 شماره خبر : 7548 https://sobhtoos.ir/short/V7ozk 0
امام جمعه چناران:

امام جمعه چناران گفت: انقلاب اسلامی در پرتو نور غدیر زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی عج را میسر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چناران با تبریک ولادت امام هادی (ع) گفت: یکی از یادگارهای ارزشمند این امام بزرگوار زیارتنامه غدیریه است که امام هادی (ع) هنگام عزیمت از مدینه به سامرا در روز غدیرخم در نجف اشرف توقف داشته و این زیارتنامه را قرائت کردند.

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به اهمیت مسئله امامت و ولایت گفت: امامت و ولایت نقطه واسطه وحدت جامعه اسلامی محسوب می‌شود، دشمنان اسلام از زمانی که ولایت را به عنوان مرکز وحدت امت اسلامی تشخیص دادند همواره در تلاشند تا این امر مهم را کم رنگ جلو داده و به تفرقه افکنی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در امتداد غدیر و جریان امامت و ولایت بوده است گفت: انقلاب اسلامی پرتوی از نور غدیر خم بوده و با انفجار نور در سال ۱۳۵۷، بساط سلطنت ستم شاهی برچیده شد و طی چله نخست خود در گام اول انقلاب منشأ تحول بر مدار غدیر انقلاب گردید و علیرغم همه ضعف‌ها و تهدیدات دشمنان غدیر، دستاوردهای بی‌نظیری را به‌ همراه آورد و گام دوم انقلاب، زمینه‌ساز برای ظهور مهدوی (عج) را میسر خواهد کرد.

خطیب جمعه چناران اذعان کرد: با پیوند امت و امام است که ساختار یک نظام سیاسی شکل می‌گیرد، قدرت به جریان می‌افتد و نهادهای زیرمجموعه این قدرت و حاکمیت، هر یک در حیطه وظایف خودشان انجام ‌وظیفه می‌کنند بر همین اساس غدیر انقلاب اسلامی، در امامت ولایت فقیه که در اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی رسماً تجلی پیدا کرده و با رأی مردم مصوب و به مرحله اجرا درآمد لذا انقلاب اسلامی با دو غدیر بیعت مردم با امام خمینی (ره) به عنوان ولی فقیه و بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) بیعت با مقام معظم رهبری به عنوان امام جامعه و ولی فقیه بی نظیر روبه رو بوده است.

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تاریخ اسلام نشان می ‌دهد که از آغاز تاکنون تبلیغ و تلاش مبلغان دینی نقش به‌ سزایی در معرفی این دین آسمانی به مردم دنیا داشته است.

وی افزود: پس از دوره غیبت کبری و شکل گیری حوزه‌های علمیه شیعه، علما یکی از رسالت‌های مهم خویش را تبلیغ دین شمردند و با توجه به شرایط حاکم بر مردم و جامعه با اشکال گوناگون، به تبلیغ دین پرداختند و با عشق و سوز به نشر و گسترش اسلام و هدایت دیگران پرداختند و از زمینه‌ها و مناسبت‌های مختلف تبلیغی همچون، محرم و صفر، اعیاد و مراسمات وفات و شهادت، رمضان، نماز جمعه و... در رساندن پیام دین به مردم و استحکام عقاید آنان تلاش وافر داشته و دارند.

حجت الاسلام تاجی با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: صرفه جویی در مصرف آب را باید جدی گرفت زیرا منابع آب شیرین روز به روز در حال کم شدن هستند، زمین تنها سیاره شناخته شده در این جهان است که زندگی در آن فقط به دلیل در دسترس بودن آب و اکسیژن امکان پذیر است لذا آب برای همه موجودات زنده روی زمین مهمترین ضرورت زندگی است و بدون آب هیچ کس حتی یک روز نمی تواند زنده باشد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران گفت: سیره امامین انقلاب، همواره تاکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده است و تاکید نمودند که نه تنها جمهوریت بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام تاجی گفت: در اسلام هدف نهایی هر فعالیتی رشد و تعالی انسان است و توسعه انسانی بر هر امری مقدم است لذا مشارکت مردم از اصلی‌ترین ابزار یادگیری اجتماعی و رشد فردی است بنابراین امری دینی است.

حجت الاسلام تاجی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: برقراری عدالت، افزایش نظارت جمعی بر عملکرد مسوولان و کاهش فساد،‌ توزیع عادلانه قدرت،‌ شفافیت در امور، افزایش اعتماد عمومی، کاهش تعارضات اجتماعی،‌ افزایش وحدت و انسجام، بالا رفتن مشروعیت و مقبولیت نظام، افزایش قدرت چانه‌زنی در سیاست های بین المللی و تحقق منافع ملی از جمله مزایای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است و به یقین مردم ایران اسلامی بار دیگر با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود حماسه ای دیگر در این صحنه خواهند آفرید.

وی انتخابات ریاست جمهوری را اتفاق بسیار مهم پیش رو در کشور دانست و تأکید کرد: در این عرصه ملت ایران یکبار دیگر به جهانیان نشان خواهند داد که ایران کشوری مهم، قابل اعتنا و تاثیرگذار در جهان است.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی معمار قوه قضاییه و تبریک هفته قوه قضاییه، پیشگیری و پاکسازی محیط زندگی بشر از اهداف اولیه پیامبران و اولیای الهی برشمرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار