رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/04/07 Thursday - 2024 27 June الخميس ، 21 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-31 10:09 شماره خبر : 7530 https://sobhtoos.ir/short/4LX80 0
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ؛ در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شاهد حضور گسترده مردم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سیدهادی طباطبایی در نشست مطبوعاتی «طرح میدان1403 »با عنوان کنشگری دانش آموزان در افزایش مشارکت در انتخابات و ناظران افتخاری پای صندوق‌های رأی» که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شهید باهنر اسنانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه "مردم، رکن اصلی انتخابات هستند"، اظهار داشت: معتمدین مردم در هیئت‌های اجرایی نقشی اساسی در برگزاری سالم و شفاف انتخابات بر عهده دارند.

وی در خصوص اعضای شعب اخذ رای توضیح داد: در انتخابات مجلس، 3 نفر عضو اداری به همراه 5 تا 9 نفر معتمد مردم و در انتخابات ریاست جمهوری 4 نفر عضو اداری به همراه 5 تا 9 نفر معتمد مردم اعضای شعب اخذ رای را تشکیل خواهند داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این باره گفت: اجرای دقیق قانون و حفظ امانتداری، خط قرمز هیئت‌های اجرایی است. همچنین سامانه وزارت کشور موظف است تعداد آرا را به صورت آنلاین نمایش دهد.

طباطبایی با اشاره به اقدامات انجام شده در انتخابات دوره قبل مجلس، خاطرنشان کرد: در آن دوره، تعداد آرا و شعب اخذ رای به صورت آنلاین و شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شد.

وی مشارکت حداکثری از دیگر اهداف انتخابات عنوان کرد و از همه مردم، به خصوص دانش آموزان، دعوت کرد تا با حضور فعال در انتخابات، در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مشارکت 6 درصدی بیش از میانگین کشوری استان خراسان رضوی در انتخابات دوره قبل مجلس، گفت: این امر را نشان دهنده پایبندی مردم این استان به آرمان‌های انقلاب دانست.

طباطبایی بیان کرد: 4567 شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 بود. همچنین در این دوره از انتخابات، ظرفیت حضور 4967 نفر به عنوان عضو ناظر وجود دارد.

وی تصریح کرد: تجربه برگزاری انتخابات برای دانش آموزان به عنوان نوعی جامعه‌پذیری سیاسی است همچنین از تلاش دست اندرکاران در دوره قبل انتخابات برای افزایش مشارکت قابل تشکر است؛ در انتخابات ریاست جمهوری 1403 شاهد حضور گسترده مردم خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: استقبال گسترده مردم از پیکر شهدای خدمت نشان‌دهنده عشق مردم به آرمان‌های انقلاب است. مردم این عشق و علاقه را در انتخابات 1403 نیز به نمایش خواهند گذاشت.

استفاده ازظرفیت جوانان درنظارت برانتخابات

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تعامل با نسل جوان در همه عرصه‌ها، اظهار کرد: «باور من این است که این پروسه تعامل، شرایطی را فراهم می‌کند که شاید آن گروهی که در ابتدا فکر می‌کردیم سن و سال شان کم است موثرتر از قبل عمل کنند.

محمد کمال سرویها ادامه داد: ما در شورای نگهبان این بحث را زمانی که مطرح کردیم مورد استقبال هیئت مرکزی نظارت قرار گرفت و احتمالاً در انتخابات آینده به همه استان‌ها تسری پیدا می‌کند.

وی در ادامه به نکاتی در خصوص استفاده از جوانان در نظارت بر انتخابات اشاره کرد و گفت: «اولین نکته این است که حتماً این نوجوانان در آن عملکردی که داشتیم گزارش جدی‌تر و ما از فضای صحنه شعبه انتخابات برای ما بس به هر حال شبکه ما عزیزانی رو ما داریم پنج انتخابات رو پشت سر گذاشت من کلی تجربه دارم اما این نوجوان که کنارشون قرار می‌گیرند زوایایی رو می‌بینند که شاید ان عزیزان این اوقات توجه نداشته باشند.»

وی با اشاره به حضور تکنولوژی روز در عرصه های مختلف زندگی افزود: در این عرصه‌ها به ویژه نوجوانان خیلی حرف برای گفتند دارند که ما ان‌شاءالله استقبال می‌کنیم.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی در ادامه به استفاده از کادرهای جوان در این نهاد اشاره کرد و گفت: مطلب بعدی هم کادرهایی هست که در شورای نگهبان در آینده ان عزیزانی که علاقه‌مند باشند می تواند با ما همکاری داشته باشندو عضو افتخاری ما برای انتخابات بعدی باشد.

 وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان در نظارت بر انتخابات می‌تواند به افزایش دقت و صحت این فرآیند مهم کمک کند. همچنین، این امر می‌تواند زمینه‌ای را برای حضور فعال‌تر جوانان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی فراهم کند.

طرح تشکل‌های دانش‌آموزی، نقطه عطفی درنظام تعلیم وتربیت

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اطهارداشت: 14 صفر 3 نقطه عطفی در نظام تعلیم و تربیت است.

سید امیر شوشتری گفت: در گام دوم انقلاب، رهبری عظیم شان حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های اجتماعی، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای کشور عنوان کردند.

وی گفت: این طرح هوشمندانه که توسط تشکل‌های دانش‌آموزی دنبال می‌شود، تداومش به نسل‌های بعدی و دانشگاه‌ها یک نقطه عطفی است و یک طرح جدید در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نصمیم بسیار هوشمندانه‌ای بود و حتما نود درصد از توزیع این طرح را به عهده دارند.

شوشتری با تاکید بر همبستگی و اتحاد و همراهی و همکاری تشکل‌ها، گفت: این خود به هر حال نقطه بسیار مثبتی از این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هدف از این حرکت‌ها را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت:  با دید بلندترین و چشم دورتر شد این حرکت رو نگاه کنید. فرایند انتقال ولی در کادی زودرس است. شما جوانان و آینده از آن شماست و امیدواریم که با استفاده از توان جوانان، شاهد آینده‌ای درخشان برای انقلاب و برای جهان باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار