رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/01 Friday - 2024 21 June الجمعة ، 15 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-16 08:35 شماره خبر : 7297 https://sobhtoos.ir/short/4aM0n 0
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد گفت: امروز به رئیس‌جمهوری در این نظام و انقلاب نیازمندیم که مثل شهید رئیسی به وعدهٔ الهی، پیروی از ولایت، استفاده از نیروی مردمی و تلاش خستگی‌ناپذیر اعتقاد و ایمان داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی علوی‌مقدم در گفتگو تفصیلی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: خاطره‌ای از امام خمینی (ره) هست که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خطاب به یکی از شاگردان خود می‌فرمایند که ما در گام اول به دنبال این هستیم که بعد از سی‌سال، پرچم اهل‌بیت در این کشور بالا برود و این تازه قدم اول ما است.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه در قدم دوم کشورهای اسلامی که ذلیلانه دارند زیر چکمه‌های استعمار دست‌وپا می‌زنند، از این ذلت خارج کنیم، خاطرنشان کرد: مسلمین جهان را از این ذلت خارج بکنیم و آن‌ها را به سمت اسلام ناب سوق بدهیم.

 

امام خمینی (ره) به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان بود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه در قدم سوم، جهان که بر طبل کفر و بی خدایی می‌کوبد، به سمت یک معنویت خواهی و عدالت‌خواهی سوق بدهیم، تصریح کرد: تا وقتی این سه قدم را برداشتیم، امام زمان (علیه‌السلام) تشریف بیاورد. 

وی با اشاره به اینکه اول در ایران پرچم اهل‌بیت را بلند بکنیم، در قدم دوم بیداری اسلامی و در قدم سوم، معنویت خواهی و عدالت‌خواهی جهانی را گسترش دهیم، اذعان کرد: این سه تا از وعده‌های امام راحل عظیم‌الشأنی است که ما او را به عنوان امام وعده‌های صادق می‌شناسیم.

 

دانشجویان و اساتید اروپا و آمریکا به دنبال دفاع از مظلوم و معنویت خواهی هستند

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم همچنین در ادامه عنوان کرد: همان‌طور که حضرت امام (ره) فرموده بودند، سال ۵۷ با سرنگونی سلسلهٔ منحوس پهلوی پرچم مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام در این کشور بلند شد و امروز ایران نه‌تنها پایگاه بلکه مرکز تشیع جهان به‌حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه قدم دومی که امام راحل وعدهٔ آن را داده بودند  همین بیداری اسلامی است که سال‌های گذشته در منطقه و کشورهای اسلامی دیدیم و می‌بینیم، تشریح کرد: تحقق قدم سوم هم امروز می‌بینیم در دل دانشگاه‌های اروپا و آمریکا جوانان و مردم آزادی‌خواه دنبال دفاع از مظلوم و معنویت خواهی و عدالت‌خواهی در سرتاسر جهان هستند.

 

حاج قاسم شاگرد مکتب امام وعده‌های صادق بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه ما معتقدیم امام خمینی (ره)، امام وعده‌های صادق بودند همان‌طور که امروز شاگردان مکتب امام نیز همین‌طور هستند، بیان کرد: در قصه حمله اسرائیل جنایت‌کار به کنسولگری ایران، همان‌طور که حضرت آقا وعده داده بودند برای اولین‌بار ما از مرزهای خودمان درسی به اسرائیل و هم‌پیمانانش دادیم که تا تاریخ باشد جرئت نکنند غلط اضافی از آنها سر بزند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم نیز شاگرد دیگر مکتب خمینی کبیر همان‌طور که در سخنرانی اعلام کرد که «کمتر از سه ماه دیگر اعلام پایان داعش و حکومت داعشی در این کره خاکی خواهد بود» این وعده نیز محقق شد، ابراز کرد: حکومت داعش این فرزند نحس آمریکا و اسرائیل که به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام و مسلمین می‌زد از منطقه ریشه‌کن شد.

 

وعده‌های شهید رئیسی تحقق پیدا کرد یا در آستانه تحقق است

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم با بیان اینکه شهید رئیسی عزیز نیز از جمله شاگردان همین مکتب امام خمینی (ره) بود، تأکید کرد: همه دیدند در سه سال خدمت صادقانه این سید بزرگوار علی‌رغم تمام توطئه‌های خارجی و بی‌مهری‌های داخلی وعده‌های شهید رئیسی یا تحقق پیدا کرد یا در آستانه تحقق بود.

وی گفت: مهم‌ترین عاملی که باعث شد حضرت امام (ره) و شاگردان مکتب امام در مسیر وعده‌های صادق ثابت‌قدم باشند و با وجود تمام مشکلات و موانع از حرکت عظیم برای رسیدن و رساندن این نظام و انقلاب به عالی‌ترین هدف آن که زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) است تلاش کنند، مقاومت در عرصه‌های مختلف است.

 

مهم‌ترین شاخصه قیام عاشورا، مقاومت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه در قصهٔ عاشورا و کربلا نیز مهم‌ترین شاخصهٔ سیدالشهدا و اصحاب ایشان مقوله مقاومت در زندگی بود، اظهار داشت: این که مقابل دشمن و هجمه‌های دشمن اهل تسلیم‌شدن و به تعبیری سازش نبودند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه سیدالشهدا علیه‌السلام هم با یزید دقیقاً از همین‌جا شروع شد؛ تسلیم‌نشدن در مقابل حاکمیت فاسدی که راه دین را به‌کلی منحرف می‌کرد، افزود: امام از مدینه که حرکت کردند با همین نیّت بود، بعد که در مکه احساس کردند  یاور دارد، نیّت خود را با قیام همراه کرد والّا جوهر اصلی، اعتراض و حرکت در مقابل حکومتی بود که طبق موازین حسینی، قابل‌تحمل و قبول نبود.

 

حکومت شاهنشاهی به دنبال ترویج حکومت اموی در ایران بود

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم با بیان اینکه حضرت امام (ره) نیز از سال ۴۲ که نهضت رو شروع کردند دنبال همین مسئله بودند؛ یعنی برای تحقق همان هدف سیدالشهدا علیه‌السلام  قیام کردند، خاطرنشان کرد: حکومت فاسد شاهنشاهی دنبال همین بود که راه و رسم جامعه اموی رو در ایران نیز پیاده کند، اما مقاومت امام و یاران ایشان تمام نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد.

وی با تأکید بر اینکه در واقعه کربلا، امام حسین علیه‌السّلام ابتدا در مقابل آن حرکت، مواجه با مشکلاتی شد که یکی پس از دیگری خودش را نشان می‌داد، تصریح کرد: حضرت ابتدا ناگزیر از مکه خارج شدند؛ بعد درگیری در کربلا و فشاری که در حادثه کربلا بر شخص امام حسین علیه‌السّلام وارد شد و قصهٔ اسارت خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز از جمله این مشکلات بود، اما عاملی که باعث شد سیدالشهدا از این حرکت باز نایستد مقاومت بود.

 

امام خمینی (ره) در راه حق اهل مقاومت بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد با بیان اینکه حضرت امام (ره) نیز همین‌گونه بودند، اذعان کرد: با این که شاید در اوایل نیروی چندانی از لحاظ عده و عُده نداشتند؛ اما در مسیر حق یاد گرفته بودند که اهل مقاومت باشند.

وی با تأکید بر اینکه کارهای بزرگ، سختی‌های بزرگی هم دارد؛ ولی افتخارات بزرگی هم دارد، عنوان کرد: کار بزرگ زمینه‌سازی ظهور، طبیعتاً کار بسیار سخت و مشکلی است مخصوصاً با آن سه قدمی که حضرت امام در نظر داشتند.

 

شعارهای حضرت امام امروز به یک مطالبه جهانی تبدیل شده است

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم با اشاره به اینکه این انقلاب با همان ظرفیت بزرگ فراملی، فرامنطقه‌ای و فرا قومیتی شروع شد، تشریح کرد: پیام این انقلاب را ملت‌های مختلف؛ ابتدا کشورهای اسلامی و بعد در موج بزرگ‌تری این پیام در جهان رسانده شد.

وی با بیان اینکه همین روحیه مقاومت چه قبل از انقلاب در برابر رژیم شاهنشاهی و چه بعد از انقلاب باعث پیشرفت این نظام و انقلاب شد تا جایی که امروز سرتاسر دنیا دنبال عدالت‌خواهی در جامعه است، تأکید کرد: شعارهای حضرت امام که مبارزه با ظلم و ستم استبداد بود در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نیز به عنوان یک مطالبه جهانی مطرح می‌شود.

 

امام خمینی (ره)، امام وعده‌های صادق بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه کسانی که پیرو مکتب روح‌الله که خود امام وعده‌های صادق بودند نیز در این مسیر گام برداشتند، بیان کرد: امروز می‌بینم پس از حضرت امام (ره) با رهبری حضرت آقا این نظام و انقلاب در عرصه‌های مختلف جز برترین‌های جهان است و این محقق نشد به جز در پرتو مقاومتی که آرمان خمینی کبیر و دستور کار مقام معظم رهبری بود و هست.

وی ادامه داد: ما با وجود تحریم‌های ظالمانه این چهار دهه نه با سازش بلکه با تأسی به فرهنگی که بنیان‌گذار آن حضرت امام (ره) بودند در عرصه‌های مختلف امنیتی، سلامت و بهداشت، استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی، آموزش عالی، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و کشاورزی و حتی حوزه‌های مختلف رفاه اجتماعی و اقتصادی با وجود تحریم‌های ظالمانه نسبت به قبل انقلاب پیشرفت‌های شایانی داشته‌ایم.

 

شهید رئیسی ثابت کرد هزینه سازش و تسلیم بیشتر از مقاومت است

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم در ادامه ابراز کرد: سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی الحق و الانصاف در این سه سال خدمت با اعتقاد به همین شاخصهٔ مقاومت در مسیر خدمت به مردم بر خلاف خیلی‌ها که آب خوردن مردم رو هم در تسلیم و سازش با غرب می‌دیدند ثابت کردند هزینهٔ سازش و تسلیم در برابر استبداد به‌مراتب بیشتر از مقاومت است.

وی گفت: امروز پس از شهادت این مرد خستگی‌ناپذیر نیز به رئیس‌جمهوری در این نظام و انقلاب نیازمندیم که با اتکا به وعدهٔ الهی، پیروی از ولایت و اعتقاد و ایمان به نیروی مردمی چون این سه سال در راه وعده‌ای که حضرت امام (ره) داده بودند؛ یعنی زمینه‌سازی ظهور حجت (عج) گام بردارد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار