رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/01 Friday - 2024 21 June الجمعة ، 15 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-12 13:13 شماره خبر : 7243 https://sobhtoos.ir/short/4aMwa 0
یادداشت/

دولت چهاردهم، راه سختی در پیش دارد چرا که آیت‌الله شهید رئیسی با مدیریت جهادی‌ و با وعده‌های صادق‌شان تراز ریاست جمهوری را تغییر داده و ملت شریف ایران نیز فردی مثل رئیسی را می‌خواهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» سعیده حیه‌در طی یادداشتی نوشت:

تاریخ درس‌های بسیاری برای ما دارد و گاهی لازم است انسان به پشت سرش نگاهی بیاندازد تا تاریخ را دوباره تکرار نکند و به قول آن ضرب المثل معروف، از یک سوراخ دو بار گزیده نشود.

انتخابات نزدیک است و ما برای انتخاب کاندیدای اصلح باید نگاهی بیاندازیم به مناظرات رئیس جمهور شهید با رقبایش. باید نیم نگاهی کنیم به صبر و تقوای الهی‌اش.

باید فردی مثل رئیسی را برگزینیم و نه افرادی را که درست مقابلش ایستادند و قد علم کردند و بارها به او اهانت کردند، اما او در پاسخ، آنها را به تقوا پیشه کردن، دعوت کرد.

1-همه در روز مناظره وعده می‌دهند اما شهید رئیسی مرد عمل بود، او وعده‌های صادق می‌داد. سیدالشهدای خدمت در مناظره سال 1400 در پاسخ به سوالی پیرامون موانع تولید، از کاستن مالیات تولیدکنندگان برای رشد تولید گفت و ما شاهد بودیم که دولت سیزدهم دو سال پیاپی نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدکننده را کاهش داد که این اقدام در دهه‌های اخیر و دولت‌های گذشته بی‌سابقه بود. 

در دولت‌های گذشته بیشترین بخش فشار مالیات، بر بخش مولد اقتصاد و حقوق‌بگیران بوده، اما در این دولت با تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی، ساماندهی کارت‌خوان‌ها، داده محوری، هدفمندسازی به‌جای ممیز محوری و سایر موارد شاهد کاهش فشار به بخش تولید و تولیدکنندگان بودیم.

2-در دولت‌‌های پیش از دولت سیزدهم، قوانین و مقررات دست‌وپا گیر و امضاهای طلایی که در روند فرآیند صدور مجوز وجود داشت منجر به دلسردی بسیاری از متقاضیان می‌شد اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه به این مهم از طریق ایجاد درگاه ملی مجوزها و صدور الکترونیکی، روند صفر تا صد مجوزها، بخش عمده‌ای از مشکلات پیش روی کسب و کارها را برطرف کرد تا افراد بتوانند بدون مراجعه به دستگاه‌های اجرایی مربوطه، در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوز مورد نیاز فعالیت خود اقدام نمایند.

3-در مناظره 1400 شاهد بودیم که یکی از کاندیداها شهید رئیسی را خطاب قرار داد و گفت آیا حاضرید خانواده خود را به راننده‌ای مومن و متدین اما فاقد گواهینامه بسپارید و در ادامه شهید جمهور را فردی خواند که تنها 6 کلاس سواد دارد؛ این در حالی است که این شهید بزرگوار دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل خصوصی بوده است و همچنین  مدرک دکتری فقه و حقوق خصوصی را از مدرسه عالی شهید مطهری اخذ کرده بود.

4-همچنین این رقیب انتخاباتی در مناظره، شهید رئیسی را خطاب قرار داد و گفت اگر قدرت دست شما باشد، تحریم‌های بیشتر با اجماع جهانی بیشتر اتفاق می‌افتد، در حالی که دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی نه تنها کارنامه موفقی در زمینه تولید و فروش نفت و پیشبرد امور در حوزه انرژی داشت بلکه  به زعم کارشناسان، سیاست‌هایی که وزارت نفت طی ۲ سال و چند ماه گذشته به اجرا گذاشت، زمینه را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها آماده کرد و کشور را به رشد اقتصادی مطلوب ۵.۴ درصدی در سال گذشته میلادی رساند.

5-این رقیب شهید رئیسی در مناظره 1400 تعامل با خارج را اصل اساسی برای پیشرفت اقتصادی دانست در حالی که شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی به توان داخلی باور و ایمان داشت و با تکیه بر نیرو و منابع انسانی توانست جهشی را در تولید و اقتصاد رقم بزند.

6-یکی دیگر از رقبای شهید رئیسی در انتخابات ادعا کرد که آیت‌الله رئیسی سندروم پست بی‌قرار دارد و از دادستانی به آستانی قدس رفت و بعد برای ریاست جمهوری کاندید شد، سپس به قوه قضاییه رفت و در ادامه بیان کرد: چه تضمینی هست ریاست جمهوری را به سودای یک مقام بالاتر رها نکنید.

البته او راست گفت، آیت‌الله شهید رئیسی سندروم پست بی‌قرار داشت، او ریاست جمهوری را به سودای یک مقام بالاتر یعنی شهادت در راه خدمت به خلق الله رها کرد.

7-شهید رئیسی صحبت‌ها را شنید اما صبر پیشه کرد، حتما پاسخی کوبنده داشت اما تقوا پیشه کرد و برای کسب کرسی ریاست جمهوری، رقبایش را تخریب نکرد و در پاسخ گفت:«خسته نشدید از این همه توهین و اهانت؟ اگر مشکلات مردم با تهمت زدن به من حل می‌شود اشکالی ندارد.»

او خود را فدای ملت کرد تا بلکه گرهی از مشکلات آن‌ها گشوده شود و آن‌ها را به خدا واگذار کرد و گفت: «شما در محضر خدا هستید.»

8-او در مناظره 1400 گفت من مدیر نشسته داخل اتاق نیستم و در حقیقت هم نبود و این را می‌شود از تعداد بالای سفرهای استانی‌اش فهمید. در حالی که می‌توانست پشت میزش بنشیند و یا در لندکروز ضد گلوگله‌اش تردد کند، او در دل مردم رفت تا رخ به رخ با مشکلات‌شان آشنا شود و برای رفع آن‌ها بکوشد.

9-او گفت من در مبارزه با فساد، خط قرمز ندارم و به حق نداشت. چه آن زمان که رئیس قوه قضائیه بود و چه زمانی که بر کرسی ریاست جمهوری نشست. 

10-آیت‌الله شهید رئیسی در بخشی از سخنانش در مناظره 1400 گفت: «رئیس جمهور، رئیس همه جمهور است، یعنی تمام گروه‌ها و جناح‌ها و احزاب.» در واقعیت نیز او خادم جمهور بود و در نهایت در مسیر خدمت به مردم در نقطه سفر مرزی، به شهادت رسید.

11-همچنین آیت‌الله شهید رئیسی در مناظره 1400 بر تشکیل سامانه شفافیت تأکید کرد تا اطلاعات پشت ویترین قرار بگیرد، این طرح مخالفان بسیاری داشت اما به همت شهید جمهور در ابتدای دولت سندی با عنوان نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری ابلاغ شد که بند اول آن سند مربوط به شفاف سازی اطلاعات در حوزه اقتصادی بود.  از تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ وزارت اقتصاد شروع به شفاف سازی کرده و برای اولین بار در طول تاریخ شرکت داری ایران، صورت مالی سال ۱۳۹۹ مربوط به ۳۱۲ شرکت دولتی در سامانه کدال منتشر شد.

پیرو این انتشار، قانون گذار در جهت حمایت این اتفاق نهادهای عمومی را به آن اضافه کرد و در سال ۱۴۰۱ در مجموع و طی سه مرحله صورت مالی سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۱۲۴ منتشر شد، که از این میان ۴۰۵ شرکت دولتی و مابقی تحت کنترل دولت یا حاکمیت بودند.

همچنین صورت مالی همه شرکت‌های دولتی و تحت مدیریت دولت در سال ۱۴۰۲، در ۲ مرحله ابتدا در ۸ آبان و سپس در ۲۳ اسفند ماه منتشر شد و این صورت مالی‌ها برای فعالیت ۱۲ ماهه در سال ۱۴۰۱ است که عدد آنان به ۲۰۰۵ رسید.

12-شهید رئیسی در مناظره 1400 مطرح کرد: «مردم شما حق به گردن دولت دارید و دولت نسبت به شما مکلف است.» این‌ها تنها شعار و وعده انتخاباتی نبود بلکه شهید رئیسی در واقعیت نیز خود را نسبت به مردم و جمهور مسئول می‌دانست و به پشت میزنشینی عادت نکرد و در نهایت نیز در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

حالا که در آستانه انتخابات هستیم، حالا که شهید جمهورمان، ریاست جمهوری را به سودای شهادت رها کرد، دولت به گردن ما حق دارد، شهید رئیسی و شهدای خدمت به گردن ما حق دارند.

باید پای کار بیاییم و فردی شایسته و صالح، مثل رئیسی عزیز را بر کرسی ریاست جمهوری بنشانیم که بتواند در قدم اول وعده‌های درستی بدهد و بعد توان عملیاتی کردن آن‌ها را داشته باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار