رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/04/07 Thursday - 2024 27 June الخميس ، 21 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-01 13:47 شماره خبر : 7544 https://sobhtoos.ir/short/462jO 0
امام جمعه خلیل‌آباد:

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه یکی از راه‌حل‌های فروش محصول کشاورزان خلیل‌آباد بحث صادرات است، گفت: مسئولان جهاد کشاورزی، استانداری و وزارت امور خارجه باید دست کشاورز خلیل‌آباد را بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان که در محل مسجد جامع خلیل‌آباد برگزار شد، ضمن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضائیه در موضوعات یک جامعه که قرار است با امامت اداره شود به نام عدالت شناخته می‌شود و باید آن عنصری را در موضوعات اصلی خود قرار دهد که بتوانند عدالت را در جامعه اجرا کنند.

وی با بیان اینکه مردم قوه قضائیه را به عنوان نجات‌دهنده خود در مواقع ظلم و گسترش عدالت می‌شناسند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائیه در شهرستان خلیل‌آباد پای‌کار گسترش عدالت است.

امام جمعه خلیل‌آباد با تاکید بر اینکه باید واقعیت جامعه را بپذیریم و بر اساس واقعیت جامعه حرکت کنیم و تنها به کاهش پرونده‌ها اکتفا نکنیم، تصریح کرد: قوه قضائیه کارهای خوبی انجام داده و هر فردی می‌تواند پرونده خود را در خانه خود از طریق مجازی رصد کند و این باید برای مردم ترسیم شود.

وی با اشاره به اینکه دو معضل در قوه قضائیه وجود دارد که تلاش قوه قضایی برای حل دو معضل ادامه دارد، اذعان کرد: اطاله پرونده‌ها یکی از معضلات قوه قضائیه است که به دلیل کمبود نیرو صورت می‌گیرد؛ باید در تعداد کارکنان و قضات باید قوه قضائیه برای این تدابیری داشته باشد؛ زیرا اطاله دادرسی به مردم ضربه می‌زند و موضوعات روحی و روانی و مالی برای مردم به وجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام دستجردی با بیان اینکه زندان‌ها یکی دیگر از معضلاتی است که جامعه وجود دارد، عنوان کرد: زندان‌های ما به پرورشگاه تبدیل شده و باید برای این حوزه برنامه داشته باشیم؛ قرار نیست زندان پرورشگاه باشد؛ بلکه باید به اصلاح زندانیان منجر شود، کارهای خوبی در زندان هم انجام می‌شود؛ ولی باید یک فکر اساسی برای روزمره زندانیان اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان خلیل‌آباد هزینه‌های زیادی برای تولید محصول انجام می‌دهد؛ ولی عدم فروش محصول مشکلات زیادی را برای کشاورز ایجاد می‌کند، تشریح کرد: یکی از راه‌حل‌های فروش محصول کشاورزان بحث صادرات است و باید زمینه صادرات بیشتر محصولات کشاورزان فراهم شود.

امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه صادرات امروزه به‌صورت قطره چکانی انجام می‌شود و باید این بیشتر شود، ابراز کرد: هنوز در برخی از انبارهای کشاورزان شهرستان خلیل‌آباد کشمش و پسته وجود دارد؛ ولی خریدار ندارد و مسئولان جهاد کشاورزی، استانداری و وزارت امور خارجه باید دست کشاورز خلیل‌آباد را بگیرند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار