رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/04/07 Thursday - 2024 27 June الخميس ، 21 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-01 13:47 شماره خبر : 7543 https://sobhtoos.ir/short/V5aKk 0
امام جمعه سرخس تاکید کرد:

امام جمعه سرخس گفت: در دوران شهید رئیسی، بالاترین پیشرفت‌های علمی را داشتیم و بالاترین دیپلماسی اقتدار را در دوران ایشان شاهد بودیم؛ همچنین ذلت دشمنان ایران اسلامی در دوران شهید رئیسی به اوج رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری اعتبار و امنیت کشور را بالا می‌برد و وحدت کشور را افزایش و دشمنان را ناامید می‌کند.

امام جمعه سرخس افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات کشور را از خطرات احتمالی نجات می‌دهد؛ شرکت در انتخابات واجب شرعی و عقلی است.

وی با اشاره به خدمات جهادی دولت مردمی سیزدهم تصریح کرد: سید محرومان شهید رئیسی در سه سال خدمتش که بیشترین فشارها بر کشور ما از سوی بیگانگان بود، ثابت کرد با دستان خالی، با اعتقاد راسخ به خدا و خدمت به خلق خدا می‌توان سدها و بت‌های توهمی را شکست.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: در طول سه سال خدمت ایشان فاصله بین دولت و مردم کم شد؛ ایشان برای وحدت تلاش‌های مثال‌زدنی داشتند و دوران شهید رئیسی دوران عزت و عظمت ایران اسلامی شد.

وی اضافه کرد: در دوران شهید رئیسی، بالاترین پیشرفت‌های علمی را داشتیم و بالاترین دیپلماسی اقتدار را در دوران ایشان شاهد بودیم؛ همچنین ذلت دشمنان ایران اسلامی در دوران شهید رئیسی به اوج رسید؛ از طرفی خدمت به مردم هم به اوج خودش رسید.

امام جمعه سرخس ادامه داد: پیام تشییع‌کنندگان میلیونی شهدای خدمت این است، ما به عقب برنمی‌گردیم و انتخاب ما انتخابی مثل شهید رئیسی است و راه این شهید را ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: کسانی که در مناظرات دست به تخریب شهید رئیسی می‌زنند، جواب تخریب به سید محرومان را در هشتم تیرماه از مردم دریافت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی اظهار کرد: از مسئولان دستگاه قضائی در شهرستان سرخس تقدیر داریم؛ یکی از وظایف مهم قوه قضائیه خارج نشدن از جاده عدل و انصاف و عدم تاثیرپذیری از جناح‌های سیاسی و عدم حب و بغض در صدور احکام است که البته دستگاه قضائی ما به خوبی در راستای وظایفی که دارد، عمل کرده است.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم مهم است، گفت: باید راه‌های منتهی به جرم بسته شود؛ در بین دستگاه قضائی و همچنین دستگاه‌های اجرایی این ضرورت پیشگیری باید انجام شود.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی باید به کمترین زمان خودش برسد، بیان کرد: آن مظلومی که نه پول و نه زبانی دارد و نه آشنایی دارد، باید این مظلومان را دستگاه قضائی دریابد.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تاکید بر اینکه جشن‌های غدیر را باید جدی بگیریم، گفت: جشن‌های غدیریه خانگی باید برگزار شود؛ خیلی ساده و بدون آلایش می‌توان جشن مختصری در خانه‌ها گرفت؛ جشن‌های غدیریه بازار و اصناف، موکب‌ها، ادارات و مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: بالاترین امتحان بشریت، امتحان ولایت است و باید در این امتحان نمره خوبی کسب کنیم؛ خطبه غدیر را برای فرزندانمان بخوانیم؛ در مساجد باید خطبه غدیر خوانده شود.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: غدیر قریب ماند و کربلا به وجود آمد، بنابراین غدیر را باید تجلیل کنیم و با پررنگ شدن غدیر مشکلات بشریت حل می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار