رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/04/07 Thursday - 2024 27 June الخميس ، 21 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-30 18:22 شماره خبر : 7522 https://sobhtoos.ir/short/VwoKQ 0
فرماندار کاشمر خبر داد:

فرماندار کاشمر گفت: کار امداد و نجات در شهرستان کاشمر پایان‌یافته و متأسفانه چهار نفر از هم‌وطنان را در این زلزله از دست داده‌ایم و ۱۱۵ مصدوم داشتیم.

حجت اله شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ از آخرین اقدامات انجام شده در خصوص امدادرسانی به زلزله‌زدگان شهرستان کاشمر، اظهار داشت: بلافاصله بعد از زلزله ۵ ریشتری ۲۹ خردادماه، تیم‌های امداد و نجات در مناطق مختلف شهر و روستاهای شهرستان مستقر شدند.

وی با بیان اینکه کار امداد و نجات پایان‌یافته و در این مدت سه مورد آواربرداری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه چهار نفر از هم‌وطنان را در این زلزله از دست داده‌ایم و ۱۱۵ نفر در مجموع بستری داشتیم که اکثر آنها به‌صورت سرپایی مداوا شدند و صرفاً ۲۰ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۳ نفر نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه شهرستان شرایط عادی خود را دارند و مردم نیز به کسب و کار خود مشغول هستند، تصریح کرد: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران ظرفیت اسکان ۶ هزار نفر را در سطح شهرستان فراهم کرده است و شب گذشته عمده همشهریانی که منازل آنها آسیب‌دیده بود در کمپ‌های موقت مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی واحدهایی که خسارت‌دیده‌اند توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است و به‌زودی کار بازسازی این واحدها شروع می‌شود، اذعان کرد: در همان ساعت‌های ابتدایی حادثه، حضور استاندار خراسان رضوی، معاون عمرانی استاندار، دبیرکل هلال‌احمر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور را در شهرستان کاشمر را داشتیم.

شریعتمداری با بیان اینکه همه موارد تحت کنترل است و موضوع خاصی در شهرستان وجود ندارد، عنوان کرد: مهم‌ترین اولویت ما از اینجا، بحث بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله ۲۹ خرداد شهرستان کاشمر است که به‌صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه چهار روستا آسیب بیشتری وارد شده و عمده آسیب‌ها مربوط به بافت فرسوده مربوط می‌شود، تشریح کرد: تسهیلاتی را دولت در نظر گرفته و عمده روستاها نیز از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و ۷۰ درصد از بافت شهرستان کاشمر نوسازی شده است.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه ۳۰ درصد باقیمانده نیز برخی از آنها آسیب‌دیده‌اند و بنیاد مسکن بلافاصله کار بازسازی آنها را آغاز خواهد کرد، افزود: بعد زلزله اصلی که در ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ۲۹ خردادماه در کاشمر رخ داد حدود دو پس‌لرزه داشتیم که شدت آنها به‌مراتب پایین‌تر بود.

وی با بیان اینکه شهرستان در آمادگی کامل قرار دارد و همه نیروهای امدادی از هلال‌احمر جمهوری اسلامی، اورژانس، سپاه، بسیج، آتش‌نشانی و دستگاه‌های حمایتی نظیر آستان قدس رضوی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و... مستقر هستند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار