رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/04/10 Sunday - 2024 30 June الأحد ، 24 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-07 19:35 شماره خبر : 7625 https://sobhtoos.ir/short/4Q9zy 0
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه قم

معاون فرهنگی حوزه علمیه قم گفت: شجاعت و عدالت در کلام و رفتار این شهیدان موج می‌زد، لذا ادامه راه این عزیزان در قوه قضائیه و مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجرمان نیازمند شجاعت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمد حسن زمانی، صبح امروز در آئین گرامیداشت شهدای ۷ تبر و اربعین شهدای خدمت که با حضور قضات و کارکنان قوه قضائیه در حوزه علمیه مرحوم هراتی برگزار شد، به ۱۰ رکن شخصیتی مشترک شهیدان بهشتی و رئیسی اشاره کرد و افزود: دیانت و ایمان عمیق نخستین رکن شخصیتی مشترک شهیدان بهشتی و رئیسی بود که برگرفته از ایمان امیرالمومنین علیه السلام بود، لذا میوه ایمان عمیق عصمت است که مختص علی علیه السلام بود و این راه برای همه باز است. 

وی تصریح کرد: دیانت شهید بهشتی در پایه‌گذاری قوه قضائیه اسلامی و اصلاح قوانین قضایی ستمشاهی مشهود است، در عین حال شهسد رئیسی هم با استناد به همین شاخصه در سازمان ملل با بالا بردن قرآن بر سر دست به‌عنوان کتاب هدایت انسان‌ها اسلام ناب محمدی را معرفی می‌کند. 

زمانی به قضات و پرسنل دادگستری توصیه کرد: دیانت در بین قضات و ارایه خدمات باید چنان باشد که طرف مراجعه کننده که نه قدرت و ریاست و جایگاهی دارد با دیگران تفاوتی نداشته‌باشد. 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه قم دومین رکن مشترک شهیدان بهشتی و رئیسی را قضاوت عنوان کرد و افزود: در عبن حال هر نهادی نقاط قوت و ضعفی دارد اما قوه فضائیه ایران از پاک‌‌ترین قوای قضایی عالم است. 

زمانی بیان کرد: سومین رکن شخصیتی این شهدا علم و دانش افزایی بود و امروز ایران در مسابقه تولید دانش با ۲۰۰ کشور دنیا قرار گرفته و همه باید به مطالعه زیاد و دانش افزایی ترغیب شوند و به این درجات دکتری قناعت نکنند چرا که ما دانش و دانشمند نیاز داریم. 

وی از شجاعت و عدالت به عنوان دو شاخصه مشترک دیگر شهیدان بهشتی و رئیسی یاد کرد و گفت: شجاعت و عدالت در کلام و رفتار این شهیدان موج می‌زد، لذا ادامه راه این عزیزان در قوه قضائیه و مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجرمان نیازمند شجاعت است. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار