رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/04/11 Monday - 2024 01 July الاثنين ، 25 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-08 16:19 شماره خبر : 7687 https://sobhtoos.ir/short/462gG 0
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور گفت: انتخابات ایران برای همه مردم منطقه بلکه تمام جهان مهم و تاثیرگذار است لذا امروز نگاه همه دوربین های خبری در اقصی نقاط جهان به سمت ملت ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت الاسلام سیدابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر گفت: انتخابات ایران برای همه مردم منطقه بلکه تمام جهان مهم و تاثیرگذار است لذا امروز نگاه همه دوربین‌های خبری در اقصی نقاط جهان به سمت ملت ایران است که ببینید مردم چطور در انتخابات شرکت کرده و چه کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز روز مهمی در تاریخ کشور و امت و جهان اسلام به شمار می‌رود، گفت: رای امروز ما یک عملیات سیاسی، اجتماعی، امنیتی فوق العاده، اثرگذار در سرنوشت کشور، منطقه و جهان است.

امام جمعه نیشابور با تاکید بر مشارکت حداکثری و رای به کاندیدای اصلح گفت: همه ما مناظره‌ها را مشاهده کرده و در محافل مختلف خصوصی و عمومی با کاندیداهای ریاست جمهوری آشنا شده‌ایم لذا با توجه به ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند باید فردی مردمی، خستگی ناپذیر، ساده‌زیست را انتخاب کنیم کسی که مواضع خود را در برابر دشمن شفاف بیان کرده و مشکلات معیشتی مردم را درک کند.

حجت الاسلام یعقوبی توجه به امکانات و مسائل داخلی را از دیگر شاخصه‌های کاندیدای اصلح عنوان کرد و بیان داشت: باید به کسی رای دهیم که از علاقه‌مندی به ایران اسلامی سواستفاده نکرده و ادعای انقلابی‌گری نداشته باشد بلکه ایمان واقعی به شعارهای انقلاب، ولایت فقیه و راه شهدا داشته و واژه شهید، قرآن، ولایت و ایمان و اسلام را برای پوشش اهداف خود به کار نبرد لذا باید خیلی حواسمان جمع باشد که به افراد اصلح و برجسته رای دهیم.

خطیب جمعه نیشابور با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب باید مسیر ریل‌گذاری شده شهید جمهور را ادامه داده و کاری انجام ندهد که به 10 سال قبل برگردیم، اظهار داشت: سیدحسن نصرالله در چهلمین روز شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت، اهمیت انتخابات کشور ما را برای کشورهای منطقه به ویژه فلسطین، سوریه و یمن یادآور شد لذا با هوشیاری باید رای خود را به صندوق بیندازیم.

وی پس از تاکید چندباره بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای، بیان داشت: باید توجه داشته باشیم پس از شمارش  آراء کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود، رئیس جمهور همه مردم کشور است و باید کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد و  بداند این کشور یک کشور اسلامی است و برای پایداری و اعتلای این کشور، جوانان زیادی خون خود را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار