رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/08 Sunday - 2024 29 September الأحد ، 26 ربيع الأول ، 1446
ساعت
فیلم؛

جشن بک کیلومتری عید سعید غدیر خم با برپایی ۷۰ موکب پذیرایی و توزیع بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم در تربت‌حیدریه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «صبح توس»؛ با اهمیت برشمردن مسئله غدیر به‌عنوان بزرگ‌‌ترین عید مسلمانان جهان، گفت: خداوند به پیامبر گرامی اسلام فرمود؛ «یا ایّها الرّسول بَلِّغ ما أُنزِل الیک من ربک و إن لم تفعل فما بلّغت رسالته» و این بدان معناست آنچه که ما به تو ابلاغ کردیم باید انجام بدهید و این مقوله فعل است و نه گفتار، چرا که پیامبر قبلاً و در جاهای مختلف به مردم این مطلب مهم را گفته بود؛ لذا مقوله غدیر انجام فعل است.

وی در خصوص تفسیر این آیه شریفه نیز گفت: برداشت اول این است که ۲۳ سال رسالت پیامبر یک طرف و اعلام ولایت علی علیه‌السلام یک طرف دیگر و این یعنی برابری رسالت با ولایت و تبلیغ غدیر امیرالمؤمنین علیه‌السلام که نباید مغفول بماند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: برداشت دوم از این آیه موضوع فعل و انجام کار است؛ لذا به دنبال نماد عملی جشن بزرگ غدیر هستیم.

وی خطاب به هیئتی‌ها و گروه‌های مختلف مردمی توصیه کرد: همان‌گونه که مراسم حزن و عزاداری اهل‌بیت علیه‌السلام باشکوه و باعظمت در این شهر برگزار می‌شود و همه امکانات و توان هیئت‌ها اعم از فضاسازی محیطی و مراسمات پای‌کار است انتظار می‌رود در مراسم جشن و سرور ائمه اطهار و بخصوص عید غدیر خم این‌گونه باشد و ضمن فضاسازی شهر، حداقل محیط پیرامونی هیئت‌ها، خیابان‌ها و هسته مرکزی شهر آذین‌بندی و چراغانی و همه اقشار مختلف باشکوه هرچه تمام‌تر در بزرگ‌‌ترین عید مسلمانان حضور به هم رسانند.

فاطمیان اظهار کرد: امروز جشن یک‌کیلومتری غدیر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از محل  میدان شهدا تا میدان مرکزی به‌صورت جشن خیابانی با کاروان‌های سرور و شادی برگزار شد و از همه گروه‌ها، هیئات مذهبی و مردم برای شرکت در این جشن بزرگ قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امروز علاوه بر طبخ و توزیع بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم، ۷۰ موکب و ایستگاه صلواتی همراه با چهار جایگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد، به مردم خدمات دادند.

انتهای پیام/

 

دانلود
1403-04-06 09:35 شماره خبر : 7611 https://sobhtoos.ir/short/4y9dz 2 31/55
اخبار مرتبط
نظرات