رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/04/07 Thursday - 2024 27 June الخميس ، 21 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-31 15:35 شماره خبر : 7536 https://sobhtoos.ir/short/Vlz1x 0
بی‌فرهنگی در میزگرد فرهنگی؛

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به متانت شهید رئیسی در برابر انتقادها، گفت: حتی اگر به غلط مسئله‌ای نسبت به مشاور و یا کاندیدای ریاست جمهوری عنوان می‌شود، شایسته است که فرد با متانت و سعه صدر پاسخ دهد.

دکترغلامرضا حسنی درمیان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به درگیری لفظی مشاور فرهنگی یکی از کاندیداها با کارشناس مربوطه، اظهار کرد: افرادی که در رسانه ملی حاضر می‌شوند و مدعی فرهنگ هستند همواره باید حرمت مخاطبان که مردم ایران هستند را حفظ کنند.

وی با اشاره به متانت شهید رئیسی در برابر انتقادها در گفتمان‌های سیاسی و میزگردها، خاطرنشان کرد: حتی اگر به غلط مسئله‌ای نسبت به مشاور و یا کاندیدای ریاست جمهوری عنوان می‌شود، شایسته است که فرد با متانت و سعه صدر پاسخ دهد.

مسائل شخصی بیرون از محیط عمومی رسانه حل شود

این عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری و مشاواران‌شان باید شئونات مردم را رعایت کنند و اگر مسئله‌ای شخصی دارند، بیرون از محیط عمومی رسانه آن را حل نمایند.

وی با تأکید بر این‌که اگر مشاور فرهنگی کاندیدا در میزگرد فرهنگی سند و مدرکی داشت می‌توانست آن را ارائه دهد، ابراز کرد: این مشاور فرهنگی که مدعی استادی دانشگاه است نباید در تلویزیون و مقابل چشم مردم بلند می‌شد و آن رفتار بسیار ناشایست را از خود نشان می‌داد.

حسنی درمیان اضافه کرد: رفتار ناپسند مشاور فرهنگی کاندیدا در برنامه میزگرد مورد پسند جامعه و ملت ایران و در شان فرهنگ ایرانی و اسلامی نبود.

وی با بیان این‌که مسائل اخلاقی و رفتاری به نظام پرورشی باز می‌گردد، ابراز کرد: رسانه، فیلم‌ها، بخش‌های آموزشی(رسمی و غیر رسمی) باید در امر آموزش مسائل اخلاقی و رفتاری اهتمام ویژه بورزند.

احزاب مدعی کسب قدرت سعه‌صدر بیشتری داشته باشند

این عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: احزاب که مدعی کسب قدرت و موقعیت‌های خدمتی هستند باید بکوشند که سعه‌صدر و تزکیه نفس بیشتری داشته باشند.

وی افزود: افرادی که می‌خواهند بر روی کار بیایند باید بکوشند که اخلاق سیاسی را در چهارچوب نظام فرهنگی اسلامی رعایت کنند و اگر نقد و صحبتی دارند نباید آن را به گونه‌ای مطرح کنند که منافع ملی به خطر بیافتد یا این‌که اقوام را با هم درگیر کند.

حسنی درمیان گفت: مشاور رسانه‌ای کاندیدا در میزگرد فرهنگی، مدعی عضویت هیئت علمی دانشگاه به صورت پیمانی بود از این رو نباید در رسانه ملی رفتاری نشان می‌داد که به هویت اساتید دانشگاه به طور غیرمستقیم لطمه بزند.

وی در پایان یادآور شد: کاندیداها نباید با مطرح کردن صحبت‌هایی که هیچ مبنای پژوهشی و تحقیقاتی ندارد به دنبال جمع‌آوری رأی ملت باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار