رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/01 Friday - 2024 21 June الجمعة ، 15 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-07 14:28 شماره خبر : 7195 https://sobhtoos.ir/short/4x9qG 0
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد گفت: دفاع از جبهه حق، محور مقاومت و عزت ایرانی جز جدایی‌ناپذیر اعتقادات شهید رئیسی بود و این یعنی هم مرد میدان سیاست و هم مرد میدان نبرد با دشمنان اسلام و ایران بود.

حجت‌الاسلام علی علوی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به ولایت‌مداری شهید آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: یاران سیدالشهدا در واقعه عاشورا دو ویژگی بارز داشتند و این ویژگی‌ها باعث ماندگاری قیام عاشورا و نام اصحاب سیدالشهدا در تاریخ بشریت شد.

دین خدا بی‌یاور نمی‌ماند

وی با بیان اینکه یاران سیدالشهدا در مرحله اول پای عهد خود با خدا ایستادند تا جایی که در مسیر الهی یا به شهادت رسیدند یا در انتظار شهادت بودند و در مرحله دوم تأکید به حمایت از ولایت و امام زمان خود داشتند، خاطرنشان کرد: شهدای گران‌قدر این نظام و انقلاب مانند حاج قاسم، شهید رئیسی، شهید آل هاشم، شهید امیر عبداللهیان، شهید رحمتی و دیگر شهدا نیز در ابتدای پای عهد خود با خدا بودند و همچنین پا رکاب ولایت و امام زمان خود بودند.

وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده قرآن کریم که خداوند می‌فرماید يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید که اى کسانى که ایمان آورده‌اید، هر کس از شما از دین خود برگردد و به کفر گراید بداند که دین خدا بی‌یاور نمی‌ماند، زیرا دیرى نمی‌گذرد که خداوند مردمى را می‌آورد که آنان را دوست می‌دارد و آنان نیز او را دوست می‌دارند.

یُحِبُّهُم و یُحِبُّونَهُ از ویژگی‌های اصحاب امام زمان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه ویژگی اصحاب امام زمان یُحِبُّهُم و یُحِبُّونَهُ است که خدا آنها را دوست دارد و آنها هم خداوند را دوست دارند، تصریح کرد: این بدین معنا است که اگر پا کار خدا و دین خدا باشیم باید یک کاری انجام بدهیم که خدا دوست داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید رئیسی، ارتباطی بود که با خداوند متعال داشت و اهل شب‌زنده‌داری و توسل بود، اذعان کرد: از نزدیکان شهید رئیسی نقل می‌شود که در سفرهای استانی که همه به دنبال این بودند که یک وقت خالی برای استراحت داشته باشند شهید رئیسی از همان وقت خالی برای قرائت قرآن استفاده می‌کرد و معتقد بود انسان باید در مقوله ارتباط با خدا کاری کند که خدا او را دوست داشته باشد.

شهید رئیسی اهل خدمت به محرومان بود

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم با بیان اینکه شهید رئیسی در قلب کفر، قرآن را بر روی دست می‌گیرد و از قرآن که کتاب خدا است حمایت می‌کند، عنوان کرد: برای شهید رئیسی رضایت خداوند از رضایت غیر خدا مهم‌تر بود و همین باعث شد در دل مردم جای پیدا کند و خدا هم او را دوست داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تواضع در برابر مؤمنین از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی بود و تکبر در زندگی او جای نداشت، تشریح کرد: شهید رئیسی اهل خدمت به محرومان بود و به تعبیری اهل کوخ‌نشینی بود و چون سختی و درد را درک کرده بود به سید محرومان معروف شده بود.

شهید رئیسی بود که به صندلی ریاست وفا نکرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلیل‌آباد همچنین در ادامه ابراز کرد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی چون درد مردم داشت، مردم را درک می‌کرد و اگر می‌شنید جایی مردم مشکلی دارند که نیاز به حضور هست حتماً حضور پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه این نظام و انقلاب رئیس‌جمهورهایی را دیده که بعضاً حاضر نبودند از میز و صندلی و دفتر خود یک‌لحظه جدا شوند، تأکید کرد: همیشه شنیده‌ایم که صندلی به هیچ فردی وفا نمی‌کند؛ ولی این شهید رئیسی بود که به صندلی وفا نکرد.

روش و منش رئیسی از او شهید جمهور ساخت

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم با تأکید بر اینکه اگر فردی اهل تواضع بود، تکبر و منیت نداشت آن وقت حتی اگر به او توهین بکنند ناراحت نمی‌شود، بیان کرد: اگر به سیره  شهید رئیسی نگاه کنیم، وقتی در مناظرات انتخاباتی برخی از رقبا توهین و اهانت کردند شهید رئیسی گفت اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود اشکال ندارد.

وی با اشاره به اینکه حتی فردی که دکترای فقه و حقوق دارد و در مناظرات انتخاباتی به آن تهمت شش کلاس درس می‌زنند او تنها برای رقیب انتخاباتی خود طلب آمرزش و مغفرت می‌کند، اظهار داشت: این روش و منش از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، شهید جمهور ساخت و بعد از شهادت، خیلی از افرادی که اهل توهین و افترا بودند، پیام تسلیت دادند.

شهید رئیسی اهل تواضع و مردم‌داری بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه شهید رئیسی اگر رجایی گونه، بهشتی شد، چون مثل رجائی و بهشتی اهل خدمت به مردم بود و خود را از مردم و در بین مردم می‌دید، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی اهل تواضع و مردم‌داری بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در یکی از سخنرانی‌های خود می‌گوید که شرط شهید شدن، شهید بودن است، تصریح کرد: اگر امروز شما می‌بینید خیل عظیم مشتاقان در مراسم‌ مختلف و تشییع پیکر این شهید و دیگر شهدای خدمت شرکت می‌کنند به‌خاطر این است که شهید رئیسی، شهید گونه زندگی کرد و همین باعث شد که خدا در منطقه خداآفرین به شهید رئیسی یک آفرین خاص بگوید.

شهید رئیسی دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز بود

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم با تأکید بر اینکه شهید رئیسی در ظاهر در جنگل‌های ارس باران سقوط کرد؛ اما باطن قصه این است که شهید رئیسی در قلب مردم ایران هبوط کرد، افزود: تمام این اشک‌ها و گریه‌هایی که امروز برای شهید رئیسی جاری می‌شود برای این است که کار را برای رضای خدا انجام می‌داد.

وی ایستادگی محکم در برابر دشمنان و عدم تسلیم در برابر آنها را از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی برشمرد و اذعان کرد: شهید رئیسی خود را نمی‌باخت و دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز بود و اعتقاد نداشت که آمریکا و اسرائیل اگر اراده کند می‌تواند با فشار دادن یک دکمه تمام زیرساخت‌های کشور را نابود کند و این یعنی اگر شهید رئیسی رُحماء بینهم بود، أشدّاءُ علی الکفّار هم بود.

دفاع از جبهه حق و مقاومت و عزت ایرانی از اعتقادات شهید رئیسی بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه شهید رئیسی در دل کفر، تصویر حاج قاسم که در تمام دنیا بایکوت خبری بود را با اقتدار بالای دست گرفت و در قلب سرزمین دشمن، مسببان شهادت سردار دل‌ها را تهدید می‌کند، عنوان کرد: دفاع از جبهه حق، محور مقاومت و عزت ایرانی جز جدایی‌ناپذیر اعتقادات شهید رئیسی بود و این یعنی هم مرد میدان سیاست و هم مرد میدان نبرد بود.

وی با بیان اینکه از دیگر خصوصیات یاران امام زمان این است که آنها هم اهل جهاد و هم اهل تلاش هستند، تشریح کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند که این حادثه ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست‌جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد و رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت.

شهید رئیسی در خدمت به مردم از سرزنش‌ها ناراحت نمی‌شد

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم با اشاره به اینکه شهید رئیسی در راه دین و در راه خدمت به مردم از سرزنش و ملامت دیگران ناراحت نمی‌شد، تشریح کرد: به تعبیر حضرت آقا، صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت و تا جایی که حتی آزردگی‌های شهید رئیسی از ناسپاسی‌ها و طعنه برخی بدخواهان مانع از تلاش‌های شبانه‌روزی وی برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.

وی همچنین بیان کرد: چه افرادی بودند که پشت سر شهید رئیسی حرف زدند و توهین کردند و به نوعی به دنبال مسخره کردن این شهید بزرگوار بودند و حتی برخی از این افراد در روز تشییع پیکر نیز برای طلب حلالیت آمده بودند و از شهید رئیسی عذرخواهی می‌کردند و باید ببینیم امروزه چه افرادی از شهادت شهید آیت‌الله رئیسی، شهید امیر عبداللهیان و دیگر شهدای راه خدمت خوشحال هستند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار