رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/01 Friday - 2024 21 June الجمعة ، 15 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-25 15:11 شماره خبر : 7427 https://sobhtoos.ir/short/4y980 0
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور با بیان اینکه حیا یک امر معنوی و باطنی و نشان دهنده شخصیت انسان است، گفت: در گفتار سیاسی حیا داشته باشیم و این موضوع را در محافل سیاسی رعایت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت الاسلام سیدابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با بیان اینکه این روزها، روزهای بسیار مهمی است و در آستانه انتخابات، حرف‌ها و تحلیل‌های بسیاری چه در فضای حقیقی و چه مجازی بیان می‌شود، گفت: باید در بیان حقایق حواسمان باشد، دروغ نگوییم، تهمت نزنیم، شایعه پخش نکنیم و آبروی افراد را نبریم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم این است که در گفتار سیاسی حیا داشته باشیم و این موضوع را در محافل سیاسی رعایت کنیم. ما پس از سال‌ها حکومت اسلامی تشکیل داده‌ایم و به لطف الهی با همت شما مردم و به برکت خون شهدا و هدایت امام عظیم‌الشان باید تلاش کنیم این نظام را حفظظ کنیم.

خطیب جمعه نیشابور افزود: باید تلاشمان این باشد که به خاطر انتخابات و جمع کردن چند رای، سیاه‌نمایی نکنیم و طوری صحبت نکنیم که در کشور هیچ کاری انجام نشده و کشور یک ویرانه است و فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید این ویرانه را آّباد کند. این نوع ادبیات بی‌حیایی و کم لطفی نسبت به خدماتی که عده‌ای چه کم و چه زیاد انجام داده‌اند.

حجت الاسلام یعقوبی بیان داشت: در حال حاضر این کشور در دنیا اقتدار و عزت پیدا کرده است این موفقیت و اقتدار را به بهانه چند تا رای خراب نکنیم.

وی با اشاره به اینکه از اهداف امام باقر علیه السلام و همه ائمه تشکیل حکومت اسلامی بود، گفت:  اگر امام باقر علیه السلام افراد و نیروهایی مثل شما داشتند، حتما حکومت اسلامی تشکیل می دادند این حکومت آرزو و آرمان ایشان بود به همین دلیل دشمنان ایشان نمی‌توانستند این موضع را تحمل کنند و ایشان را به شهادت رساندند.

وی افزود: امروز این فرصت نصیب ما شده است لذا باید تلاش کنیم تا این حکومت را حفظ کنیم و ان شاالله موانع را از سر راه بداریم و برای اعتلای حکومت اسلامی و اقتدار بیشتر کشور عزیزمان در جهان بیش از پیش تلاش کنیم و رو به قله پیش برویم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار