رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
قطعی و اختلال اینترنت در خواف ادامه دارد؛

اختلالات اینترنت در شهرستان خواف همانند برخی مناطق محروم کشور در این شهرستان نیز مشهود بوده و اختلالات شبکه، پایین بودن سرعت و گاهی قطع کامل چند ساعته برخی اپراتورها موجب نارضایتی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌ توس»؛ در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی صورت گرفته است، به طوری که چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه در کشور مشغول به فعالیت هستند و دامنه گسترش آن‌ها از کلان‌شهرها تا دورافتاده‌ترین مناطق کشور را تحت پوشش قرار داده است.

رقابت اپراتورهای شبکه تلفن همراه در این زمینه سبب شده تا در اکثر نقاط کشور شاهد آنتن‌دهی و ارائه امکانات و خدمات مطلوب به مشترکان باشیم اما هنوز برخی اختلالات و مشکلات شبکه همچنان گریبان‌گیر مشترکان اپراتورها در برخی از نقاط محروم کشور است.

شهرستان مرزی خواف با مساحتی حدود ۱۰ هزار کیلومترمربع به عنوان پهناورترین شهرستان خراسان رضوی در جنوب شرقی این استان واقع شده است و دارای چهار بخش مرکزی، سنگان، زوزن و سلامی است که حدود ۹۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

مشکل اینترنت همانند برخی مناطق محروم در این شهرستان نیز مشهود بوده و اختلالات شبکه، پایین بودن سرعت و گاهی قطع کامل چند ساعته در برخی اپراتورها برای مردم به امری عادی تبدیل شده است.

مشکلات قطعی‌های موقت چند ساعته اینترنت در روزهای گذشته در شهرستان خواف بهانه‌ای شد تا برای بررسی علت با رئیس اداره مخابرات این شهرستان گفتگویی داشته باشیم.

 رئیس اداره مخابرات خواف با اشاره به قطعی چند ساعته اینترنت در روزهای گذشته گفت: مشکلات زیر ساختی شبکه در شهرستان وجود داشته و در راستای ارتقا و رفع مشکلات فعالیت‌هایی در حال انجام است که گاهی قطعی و اختلالات شبکه در همین راستا به‌وجود می‌آید.

ساجدی افزود: البته قطعی اینترنت به‌صورت سراسری در کل شهرستان نبوده و این اختلال گاهی منطقه‌ای و در برخی بخش‌ها مشهود است که علت آن چیزی جز کیفیت‌بخشی و ارتقای سطوح زیرساختی شبکه نبوده است.

با توجه به منطقه ویژه اقتصادی معادن سنگ‌آهن سنگان در این شهرستان که آن را به قطب سنگ آهن خاورمیانه و عسلویه شرق کشور تبدیل ‌کرده است، وجود مشکلات ابتدایی و کمبود امکانات این‌چنینی برای مردم این منطقه ناخوشایند است.

گفتنی است؛ هنوز برخی از مناطق روستایی این شهرستان از دسترسی به اینترنت اپراتور های همراه محروم بوده و در کنار محرومیت‌های متعدد منطقه‌ای، ناچار به تحمل این مشکلات نیز هستند.

طبق پیگیری‌های مکرر و مطالبه‌گری‌های مردمی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و اپراتورهای تلفن همراه، بهمن ۱۴۰۲ تعداد پنج عدد دکل مخابرات در روستاهای محروم منطقه نصب شد، اما هنوز این امر نیاز به پیگیری‌های مکرر و تلاش مسئولان در راستای رفع مشکلات و محرومیت از این منطقه لازم و ضروری است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار