رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-07 15:18 شماره خبر : 8804 https://sobhtoos.ir/short/4ZRLk 0
وجود سرعتکاه های متعدد در قوچان موجب می‌شود؛

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قوچان گفت: وجود تعداد بالای سرعتکاه‌ها در معابر شهری منجر می‌شود آتش‌نشانی تا 5 دقیقه دیرتر به محل حادثه برسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، سیده عفت موسوی نژاد صبح امروز در مراسم هفتم مهر روز آتش‌نشان که در سازمان آتش‌نشانی قوچان برگزار شد، اظهار کرد: نجات دادن جان یک نفر توسط آتش‌نشانان نجات دادن جان بشریت است و خاموش کردن آتش و حضور در حوادث بهشت را بر این مردان واجب می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مطالبات جدی آتش‌نشانان توجه به تعداد سرعتکاه‌ها در معابر شهری بوده که می‌تواند منجر به کاهش سرعت رسیدن به صحنه حادثه باشد، افزود: تعداد بالای این سرعتکاه‌ها می‌تواند بین 3 تا 5 دقیقه زمان رسیدن به صحنه را افزایش دهد و جان انسانی بر اثر این تأخیر به خطر بیافتد.

وی خواستار مدنظر قرار دادن این مهم برای آتش‌نشانان و دستگاه‌های امدادی از شورای ترافیک شهرستان شد.

قریب 50 درصد تماس‌ها با سامانه 125 آتش‌نشانی مزاحمت است

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قوچان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته 18 هزار و 92 تماس با سامانه 125 آتش‌نشانی قوچان گرفته‌شده، اظهار کرد: متأسفانه از این تعداد 9 هزار و 205 تماس مورد مزاحمی بوده که جای تأمل دارد و نیازمند فرهنگ‌سازی است.

محمدعلی مظفری افزود: 405 مورد از تماس‌ها منجر به عملیات شده و 2 هزار و 215 تماس اشتباهی،4 هزار 844 مورد تماس تک‌زنگ، 432 تماس ارباب‌رجوع و 991 مورد آن به‌عنوان تماس همکاران ثبت‌شده است.

وی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته تاکنون آتش‌نشانان قوچانی به 605 مورد عملیات داخلی و 58 مورد عملیات خارج از محدوده شهری اعزام‌ شده‌اند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قوچان در خصوص واحد آموزش این سازمان نیز گفت: طی یک سال 115 مورد ارائه‌شده که 30 مورد آن مربوط به مهدهای کودک است.

مظفری تأکید کرد: در انجام عملیات تجهیزات و نیروی انسانی حرف اول را می‌زند و این سازمان نیازمند حمایت ویژه‌ای در خصوص تجهیزات و نیروهای عملیاتی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به بافت شطرنجی شهر قوچان و ترافیک بالا برای سرعت بخشیدن در عملیات نیازمند یک دستگاه موتورسیکلت و یک خودروی پیشرو هستیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار