رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-15 07:16 شماره خبر : 8448 https://sobhtoos.ir/short/4aoLq 0
قبض‌های نجومی برق برای مردم سرخس؛

با وجود وعده‌های مختلف مبنی بر اِعمال تعرفه برق مناطق گرمسیری برای شهرستان سرخس اما تاکنون این موضوع نهایی نشده و ظاهرا امسال هم مردم سرخس از این تعرفه تخفیفی بهره‌مند نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با وجود وعده‌های مختلف مبنی بر اِعمال تعرفه برق مناطق گرمسیری برای شهرستان سرخس اما تاکنون این موضوع نهایی نشده و ظاهرا امسال هم مردم سرخس از این تعرفه تخفیفی بهره‌مند نخواهند شد.

 شهرستان سرخس در خراسان رضوی به عنوان گرم‌ترین شهر استان شناخته می‌شود و در طول تابستان همیشه دمای هوای بالای ۴۵ درجه را دارد.

در روزهای پایانی تابستان، مردم گرم‌ترین شهر خراسان رضوی با وجود وعده‌های داده شده و پیگیری‌های چندین ساله برای تعرفه مناطق گرمسیری برق شاهد پیامک‌ها و قبض‌های نجومی برق هستند.

تعدادی از مخاطبان ما با ارسال قبوض برق، از مبلغ بالای قبض‌های صادر شده گلایه کردند و گفتند در این هوای بسیار گرم سرخس که گاهی اوقات همراه با ریزگرد و گرد و خاک است، کولرهای آبی جوابگو نیستند و مردم مجبور به استفاده از کولرهای گازی هستند و متاسفانه به دلیل اِعمال نشدن تعرفه مناطق گرمسیری برق برای سرخس قبض‌های نجومی برای آنها صادر شده است.

در تصاویر قبض‌های ارسالی مبالغ قبض‌ها از ۲ میلیون تومان تا حدود ۱۴ میلیون تومان متغیر است.

عدم اجرای تعرفه برق مناطق گرمسیری ظلم به مردم سرخس است

امام جمعه سرخس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تعرفه تخفیفی برق مناطق گرمسیری همچنان برای شهرستان سرخس اعمال‌ نشده و این ظلم به مردم این شهرستان است.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری بیان کرد: مردم شهرستان سرخس با گرمای بیش از ۴۵ درجه مجبور به مصرف بالای برق هستند و با توجه به محاسبه تصاعدی مصرف برق هزینه‌های آن برای مردم ما زیاد است.

وی تصریح کرد: سرخس شاخصه‌های منطقه گرمسیری را دارد و باید این موضوع تخفیف تعرفه برق برای شهرستان سرخس اجرایی و نماینده مردم سرخس در مجلس فرماندار شهرستان این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

تعرفه برق مناطق گرمسیری برای سرخس از کمیسیون فرعی دولت مصوبه گرفت

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تعرفه برق مناطق گرمسیری برای شهرستان سرخس از کمیسیون فرعی دولت مصوبه گرفته است.

احسان قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: وزیر نیرو قول آن را به ما داده که در هیئت وزیران هرچه زودتر تعرفه تخفیفی مطرح و به تصویب برسد.

نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ بود که مسئولان اعلام کردند که طرح بزرگ و مغفول مانده کاهش تعرفه مناطق گرمسیری در خصوص شهرستان سرخس به زودی اجرایی می‌شود.

با وجود اینکه بیش از ۶ سال از این وعده مسئولان می‌گذرد، اما گویا اجرای این طرح همچنان در هاله‌ای از ابهام است و خبری از ادامه پیگیری‌ها برای تحقق آن نیست!

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار