رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/06/27 Tuesday - 2024 17 September الثلاثاء ، 14 ربيع الأول ، 1446
ساعت
با محوریت کنگره شهدا؛

بزرگ‌ترین نمایش رزمی فرهنگی شرق کشور با عنوان حدیث پایداری، با محوریت کنگره سردار رشید اسلام حاج عبدالحسین برونسی و ۲ هزار و ۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی منطقه تربت‌حیدریه آغاز‌ شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه پیش از ظهرامروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از محل برگزاری این نمایش آیینی اظهار کرد: بزرگ‌‌ترین رویداد رزمی فرهنگی شرق کشور در قالب نمایش آیینی حدیث پایداری شامل بازسازی حماسه نهم دی ۵۷، عملیات‌های دفاع مقدس، مسئله داعش و وضعیت فعلی جهان اسلام به مدت پنج شب در حال برگزاری است. 

علی یعقوبیان اضافه کرد: بستر اجرای نمایش آیینی حدیث پایداری که در محدوده دانشگاه دولتی تربت قرار دارد، از ۲۸ فروردین در حال آماده‌سازی است. 

وی گفت: این نمایش از سه مرحله تشکیل شده، بازسازی یکی از خیابان‌های تربت‌حیدریه از سر کوچه نمدمال‌ها تا اول خیابان کاشانی و معرفی زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی شهرستان از جمله: (نمد، فرش و گلیم، ابریشم، زعفران و عقیق) که رویداد سال ۵۷ با ۱۰ شهید در همین مکان اتفاق می‌افتد.

یعقوبیان در ادامه افزود: در این نمایش ۴۵ هنرور اصلی از ۱۲ تا ۵۰ ساله و بیش از ۲۰ نفر عوامل پشت صحنه هر روز در حال آموزش و تمرین هستند. 

وی بیان کرد: هر شب ۱۰ انفجار بزرگ و بیش از چندین بار شلیک داریم که در پشت دیوارهای بتنی اجرا می‌شود، در عین حال کاری پر از هیجان و صحنه‌های غافلگیرانه و جلوه‌های ویژه است. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه گفت: این کار از قصه ۹ دی تربت‌حیدریه آغاز و به جنگ تحمیلی می‌رسد و بعد به موضوع داعش و بعد مسئله غزه و در آخر با آرزوی سلامتی و دعا برای فرج امام زمان (عج) به پایان می‌رسد. 

یعقوبیان گفت: در حاشیه برگزاری این نمایش رزمی فرهنگی دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین نمایشگاه طرح اسوه توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج برتر در غرفه‌های مختلف برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

وی در خصوص اجرای برنامه‌ها گفت: این برنامه از ساعت ۱۷ با بازدید از نمایشگا‌ه‌ها در محوطه دانشگاه آغاز و بعد از اقامه نماز در مسجد دانشگاه نمایش رزمی فرهنگی از ساعت 18 و 30 دقیقه آغاز می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌حیدریه در پایان از برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره سردار رشید اسلام حاج عبدالحسین برونسی و ۲ هزار و ۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی منطقه تربت‌حیدریه در آذرماه‌ جاری خبر داد و گفت: اجلاسیه پایانی قرار بود پنج‌شنبه ۲۲ شهریور با حضور ۲۰۰ مهمان کشوری و لشکری در سالن همایش‌های دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شود، اما با توجه به اینکه یکی از پیوست‌های برگزاری کنگره‌های شهدا دیدار دست‌اندرکاران کنگره با رهبر معظم انقلاب است، در آذرماه‌ امسال چندین شهر کشور از جمله تربت‌حیدریه با رهبر فرزانه انقلاب دیدار خواهند کرد و اجلاسیه پایانی نیز در همان ماه برگزار می‌شود. 

انتهای خبر/

دانلود
1403-06-18 12:36 شماره خبر : 8498 https://sobhtoos.ir/short/VmBY7 2 31/55
اخبار مرتبط
نظرات