رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: 18مورد اراضی غیرمجاز در محدوده اراضی نقاب (جاده فیروزه و شهرسنگ ) و جاده سبزوار در بخش مرکزی این شهرستان قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی با اعلام اجرای قلع و قمع 18 مورد ساخت و ساز غیرمجاز طبق قانون تبصره 2 ماده 10 حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی گفت: علی‌رغم هشدارهای مکرری که توسط این مدیریت از طریق روش‌های مختلف انجام می‌شود متاسفانه باز هم شاهد سواستفاده افرادی خاص در خصوص تغییر کاربری اراضی هستیم .

وی ادامه داد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در وهله اول به امنیت غذایی کشور ضربه می‌زند و بعد هم باعث ضرر و زیان به خود متصرف می‌شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اظهار داشت: طبق قانون و بر اساس وظایف قانونی و مقامی اداره امور اراضی جهاد کشاورزی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد جدی خواهد شد و در این خصوص هیچ‌گونه تعارف و مماشاتی با کسی نداریم.

شهاب جهانداری رئیس اداره امور اراضی نیشابور نیز اذعان داشت: ‏در این خصوص ضمن انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و فرهنگ سازی برای جلوگیری از تغییر ‏کاربری، اجرای احکام قطعیت یافته تخریب بناهای غیرمجاز به عنوان راهکار نهایی در دستور ‏کار قرار دارد و با متخلفین مطابق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برخورد قاطع قانونی ‏به  عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: در این قلع و قمع که با حضور یگان حفاظت امور اراضی و اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای در معیت نیروی انتظامی انجام پذیرفت، تعداد سه مورد بنا (اسکلت) به مساحت 300 متر مربع، پنج مورد پی‌کنی و شفته ریزی به مساحت 855 متر، 9 مورد دیوارگذاری به متراژ  یک هزار و 475  متر و یک مورد آلاچیق به مساحت 40 متر مربع قلع وقمع و در مجموع مساحت 40 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی نقاب (جاده فیروزه و شهرسنگ ) و جاده سبزوار در بخش مرکزی آزاد سازی و به چرخه تولید برگردانده شد.

‏این مسئول با اشاره به گشت ‌زنی مستمر و حضور فعال گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی و کارشناسان این مدیریت در عرصه‌های کشاورزی حتی در ایام تعطیل با همکاری نیروی انتظامی شهرستان تصریح کرد: بی‌تردید مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف شهرستان بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی می‌باشد.‏

رئیس اداره امور اراضی نیشابور از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های ‏کشاورزی موضوع را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی تلفن ‌‏۱۳۱ اطلاع دهند‎.‎

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار