رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-24 07:31 شماره خبر : 8602 https://sobhtoos.ir/short/VljQx 0
اینجا خدمت به مردم تعطیلی ندارد؛

اینجا در شمال شرقی‌ترین نقطه ایران اسلامی مردانی از جنس ایثار در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس لباس رزم و خدمت جهادگونه به تن کرده و با گمنامی تمام، فعالیت‌های تعمیراتی را برای تولید پایدار گاز در فصل زمستان انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ عملیات تعمیرات کلی پیشگیرانه در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با همت والای جهادگران جبهه تولید که از ۱۲ شهریورماه آغاز شده بود، پایان یافت و این مجتمع گازی حالا خودش را برای تامین پایدار انرژی در زمستان ۱۴۰۳ در حوزه شمال و شمال شرق کشور آماده می‌کند.

جهاد قهرمانان صنعت در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی در تابستان سوزان این شهرستان، مصداق بارزی از تلاش‌ کارکنان این مجتمع گازی برای پایداری تولید انرژی و آسایش هموطنان در فصل سرد زمستان است.

اینجا کار و تلاش برای مردم تعطیلی ندارد و ایثارگران جبهه تولید به عشق هموطنانشان شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا در روزهای سرد زمستان جریان گاز لحظه‌ای متوقف نشود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده عملیات تعمیرات کلی پیشگیرانه با هدف پایداری تولید گاز طبیعی و خدمت‌رسانی به هموطنان در حوزه شمال و شمال شرق در این مجتمع انجام شد.

یحیی فیضی بیان کرد: در این عملیات ۶۰۰ درخواست کار تعمیراتی در مدت زمان پنج روز با هدف کسب آمادگی لازم برای ورود به فصل سرد سال برنامه‌ریزی و انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: انجام این عملیات با حضور یک‌هزار و ۷۰۰  نفر نیروی انسانی و پشتیبانی بیش از ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از ۱۲ تا ۱۶ شهریورماه به‌صورت ایمن و کامل در سطح واحد‌های عملیاتی انجام شد.

فیضی عنوان کرد: سرویس سیستم‌های اندازه‌گیری گاز خروجی پالایشگاه و همچنین نصب و راه‌اندازی آنالایزور ترکیبی در واحد بازیافت گوگرد بخشی از بزرگ‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در طول انجام عملیات تعمیرات پیشگیرانه در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد بود.

پولادمردان پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس در این مجتمع گازی ۲۴ ساعته می‌کوشند تا هموطنان در فصل سرد سال از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و گرمابخش منازل باشند؛ این ایثارگران در حقیقت رکن اساسی تولید پایدار انرژی در شمال شرق کشور هستند.

همه ساله و در ۶ ماهه نخست سال با تامین مواد اولیه و شیمیایی و ساخت قطعات موردنیاز صنعت نفت و گاز، فعالیت‌های تعمیراتی توسط سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید انرژی در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد انجام تا این پالایشگاه با آمادگی کامل در فصل زمستان به هموطنان خدمت‌رسانی کند.

موقعیت جغرافیایی و استراتژیک پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد در نقطه صفر مرزی، گرمای تابستان منطقه عملیاتی خانگیران با ۴۵ درجه و سرمای زمستان با منفی ۲۳ درجه، اهمیت این مجتمع برای تولید پایدار گاز طبیعی در حوزه شمال و شمال شرق کشور را مضاعف کرده است؛ این مجتمع گازی با ظرفیت نیروهای باتجربه و جوان یکی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های گازی کشور به شما می‌رود.

کارکنان این مجتمع گازی برای پایداری و صیانت از تولید پایدار گاز طبیعی تلاش می‌کنند و امروز همچون گذشته با روحیه ایثارگری در میدان جهاد اقتصادی، عملیات تعمیرات پیشگیرانه را محقق و حماسه‌ای دیگر را رقم زدند.

اینجا منطقه صفر مرزی در شمال شرقی‌ترین نقطه ایران اسلامی است و مردانی از جنس تلاش، ایثار و سخت‌کوشی بیش از سه دهه در بدترین شرایط آب و هوایی (گرمای طاقت‌فرسا، زمستان استخوان‌سوز و گرد و غبار نفس‌گیر) لباس رزم و خدمت جهادگونه به تن کرده و با گمنامی تمام و شور و اشتیاقی خاص در حال انجام فعالیت‌های تعمیراتی برای استقبال از فصل زمستان هستند.

مردان این صنعت بزرگ برای تولید یک مترمکعب گاز از دل زمین و رساندن آن به دست هموطنان و گرما بخشیدن به منازل در سوز زمستان کاری کرده‌اند، کارستان.

گفتنی است؛ شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس تنها تامین‌کننده گاز طبیعی شمال و شمال شرق کشور است.

انتهای خبر/

کارستان قهرمانان‌ صنعت برای تولید پایدار گاز
کارستان قهرمانان‌ صنعت برای تولید پایدار گاز
کارستان قهرمانان‌ صنعت برای تولید پایدار گاز
کارستان قهرمانان‌ صنعت برای تولید پایدار گاز
کارستان قهرمانان‌ صنعت برای تولید پایدار گاز
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار