رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/06 Friday - 2024 27 September الجمعة ، 24 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-06 18:34 شماره خبر : 8796 https://sobhtoos.ir/short/V0lbJ 0
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر گفت: شروع جنگ در سال ۱۳۵۹ برای خاتمه دادن به انقلاب اسلامی بود و همه دنیا به کمک صدام آمدند و تمام توان خود را گذاشتند که صدای انقلاب اسلامی را خاموش کنند ولی نتوانستند.

حسین دهقانی ظهر امروز به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کاشمر که در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه علیه السلام برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:   اگر بخواهیم پاسخ سوال اینکه چرا جنگ شد را بدهیم باید برگردیم و بگوییم که چرا انقلاب شد و برای پاسخ به این سال باید اتفاقات حداقل پنجاه سال قبل از انقلاب را یک مرور تاریخی داشته‌باشیم. 

وی با بیان اینکه نقش انگلیس در کشتار ده میلیون ایرانی در دهه ۲۰، نقش انگلستان و استکبار در انقلابی‌‌ترین و مردمی‌‌ترین انقلاب در سال ۱۳۳۲ و اتفاقات سال ۱۳۴۲ و دهه ۴۰ که به انقلاب ختم شد باید برای چرایی شروع جنگ بررسی شود، خاطرنشان کرد: شروع جنگ در سال ۱۳۵۹ برای خاتمه دادن به انقلاب اسلامی‌بود و همه دنیا به کمک صدام آمدند و تمام توان خود را گذاشتند که صدای انقلاب اسلامی را خاموش کنند. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با تاکید بر اینکه صدام با دو انگیزه جهانی و منطقه‌ای ۱۹ ماه بعد از انقلاب اسلامی به دنبال خاموش کردن انقلاب اسلامی‌بودند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) ۱۰ ماه بعد از پیروزی انقلاب، فرمان تشکیل بسیج مستضعفین در پنج آذرماه ۱۳۵۸ را صادر کردند و حضرت امام (ره) پیش بینی می‌کردند که این انقلاب باید توسط مردم نگهداری شود. 

وی با اشاره به اینکه تصور برخی این است که جنگ از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز شده ولی اتفاقاتی قبل از این وجود داشت که آغاز کننده جنگ بود، اذعان کرد: اختلافات قومیتی در مناطق کردنشین، خلق عرب در جنوب کشور، قضیه آمل در شمال کشور و در نقطه نقطه کشور اتفاقاتی رخ داد و بعد از اینکه دیدند تاثیری در تضعیف انقلاب ندارد، جنگ تحمیلی را آغاز کردند. 

 

دهقانی با بیان اینکه ۱۶ شهریور ۱۳۵۹ و ۱۴ روز قبل از آغاز رسمی‌جنگ، نقاطی از کشور به تصرف ارتش عراق درآمد، عنوان کرد: کشور که تازه انقلاب شده‌بود و آمادگی جنگی نداشت درگیر بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین، وسیع‌‌ترین و پرهزینه‌‌ترین جنگ قرن شد و سابقه ندارد جنگی به اندازه جنگ ایران و عراق در دنیا رخ داده‌باشد. 

وی با تاکید بر اینکه جنگ ایران و استکبار جهانی در هشت سال دفاع مقدس یک و نیم برابر جنگ جهانی اول و دو برابر جنگ جهانی دوم است هم از بُعد هزینه هم از بُعد وسعت و هم از بُعد اختلافاتی که در کشور بود، تشریح کرد: شکست آمریکا در واقعه طبس، قطع رابطه آمریکا و جمهوری اسلامی ایران همه همه دست به دست هم داد تمام نقشه‌های آنها در داخل کشور به نتیجه نرسد و مجبور به جنگ شدند و تمام توان خود را گذاشتند و می‌خواستند سریع طومار انقلاب اسلامی ر در هم بپیچند. 

دهقانی با بیان اینکه در جنگ حق و باطلی که رخ داد و تقدس جنگ ما بابت جنگ حق و باطل است با این که هشت سال طول کشید نتوانستند وجبی از خاک ایران را تصرف کنند و نگه دارند، تاکید کرد: در سال اول جنگ عملیات‌هایی که طراحی می‌شد با شکست مواجه می‌شد چهار عملیات بزرگ با شیوه قدیم با نبرد کلاسیک رخ داد هر چهار عملیات منجر به شکست شد بعد طراحی جنگ عوض شد و نیروهای انقلاب وارد عرصه میدان شدند و صحنه نبرد را عوض کردند. 

وی با تاکید بر اینکه ۲۱۳ هزار جوان انقلابی در نبرد هشت ساله به شهادت رسیدند که ۲۴. ۵ درصد شهدا زیر ۲۰ سال، ۷۵ درصد شهدا زیر ۳۰ سال سن داشتند و ۴ چهار هزار و ۵۰۰ شهید غیرایرانی ندای امام انقلاب را لبیک گفتند و در جنگ شرکت داشتند، بیان کرد: تفاوت انقلاب اسلامی در مقایسه با دیگر انقلاب‌هایی که همه دنیا آمدند که جلوی انقلاب آنها را بگیرند این بود که حرف جدیدی در دنیا بر خلاف نظام لیبرال دموکراسی و استکبار جهانی زد و هنوز به دنبال خاموش کردن انقلاب اسلامی هستند. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با بیان اینکه امروز حرکت‌هایی که در غرب آسیا، غزه، فلسطین، لبنان، یمن و عراق رخ می‌دهد نشئت گرفته از انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: محور مقاومت در حال پیشروی است و اگر امروز می‌بینید اسرائیل از سیستم‌های غیر نظامی‌برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کند چون از نیروی نظامی خود به هدف نرسیده و در حال دست‌وپا زدن است. 

وی با تاکید بر اینکه امروزه اسرائیل یک پادگان است که مرزهای آن در سال ۱۹۶۷ مانده‌است و تفکر انقلاب اسلامی جلوی پیشرفت صهیونیسم را گرفته‌است، اظهار داشت: اگر اخبار رژیم غاصب صهیونیست را نمی‌شنوید چون این رژیم غاصب جلوی درز اخبار را گرفته‌است. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار