رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/06/27 Tuesday - 2024 17 September الثلاثاء ، 14 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-18 08:00 شماره خبر : 8497 https://sobhtoos.ir/short/4LgjY 0
امام جمعه خواف:

امام جمعه خواف گفت: قیام ۱۷ شهریور ثابت کرد ریختن خون مظلوم موجب تزلزل ارکان یک حکومت می‌شود و نتیجه کشتار بزرگ و دلخراش در غزه و فلسطین نیز قطعا نابودی رژیم سفاک صهیونیستی خواهد بود.

حجت‌الاسلام مظاهری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌ توس»؛ با اشاره به واقعه خونین جمعه سیاه در ۱۷ شهریور سال ۵۷ گفت: قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ از مهم‌ترین حرکت‌های انقلابی مردم ایران علیه حکومت پهلوی بود که باعث کشته‌ شدن بیش از ۴ هزار نفر توسط رژیم پهلوی شد.

وی خاطرنشان کرد: این واقعه خونین، موجی از پیامدها را به‌دنبال داشت که در نهایت خروج محمدرضا شاه پهلوی از ایران و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد.

امام جمعه خواف با اشاره به برخی از این پیامدها گفت: گسترش اعتصابات در نتیجه تاکید حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر مبارزه نرم بود که مردم را به اعتصاب سراسری دعوت کرد که این امر سبب گسترش اعتصابات و تضعیف روزافزون دولت و در نهایت از پا درآمدن آن شد.

وی ادامه داد: از دیگر پیامدهای این واقعه می‌توان به شکست سیاست تعدیل و اصلاحات لیبرالی و از بین رفتن موقعیت میانه‌روها که به دنبال سازش با سلطنت بودند، اشاره کرد.

مظاهری عنوان کرد: یکی دیگر از پیامدهای قیام ۱۷ شهریور، پایان سیاست آشتی ملی و شکاف میان مردم و حکومت و از بین رفتن فرصت هرگونه سازش بود.

وی تصریح کرد: حضور مردم در قیام ۱۷ شهریور به‌طوری گسترده بود که حضرت امام خمینی (ره) در توصیف آن از واژه رفراندوم استفاده کردند.

امام جمعه خواف گفت: دست‌های پنهان خون‌آلودی پشت این جنایت بود، همانند آمریکا و کشورهای اروپایی که در آن برهه حساس پشت رژیم پهلوی ایستاده بود و در مقابل آن همه خونریزی سکوت کردند، درست همان سکوتی که امروز در مقابل کشتار مردم مظلوم فلسطین کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه عموما خون مظلوم موجب تزلزل ارکان یک حکومت می‌شود، گفت: امروز کشتار عظیم و دلخراش در غزه و فلسطین نیز مورد توجه و تاسف تمام آزادی خواهان جهان قرار گرفته است که نتیجه آن قطعا نابودی رژیم سفاک صهیونیستی خواهد بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار