رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-03-06 11:16 شماره خبر : 7179 https://sobhtoos.ir/short/NDZvR 0
نماینده دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای:

نماینده دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای گفت: ارتباطات گسترده‌ رئیس جمهور شهید با مردم کمک کرد که ایشان بتوانند از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شوند و این نقطه روشنی در کارنامه شهید رئیسی محسوب می‌شود.

نماینده دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: دولت سیزدهم از سال 1400 و با تلاش گسترده‌ای در جهت رفع حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کار خود را آغاز کرد. این دولت نیز مانند همه دولت‌های دیگر در برخی از زمینه‌ها توفیق بیشتری و در برخی زمینه‌ها توفیقات کمتری داشت.

سیاست خارجی منطقه محور دولت برای توسعه روابط با همسایگان، نقطه قوت دولت سیزدهم

جواد آرین‌منش، خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که می توان جزو موفقیت‌های دولت سیزدهم با ریاست جمهوری آیت‌الله شهید رئیسی به آن اشاره کرد سیاست خارجی منطقه محور دولت برای توسعه روابط با همسایگان است. پیش از دولت سیزدهم با برخی کشورها مثل عربستان، روابط‌مان تیره بود اما همان‌طور که شاهد بودیم در پی حادثه اخیر و شهادت شهید رئیسی و همراهان ایشان در سقوط بالگرد، نمایندگان عالی رتبه‌ای از عربستان وارد کشورمان شدند. 

وی با تأکید بر سیاست خارجی منطقه محور دولت سیزدهم برای توسعه روابط با همسایگان، ادامه داد: روابط ما با برخی کشورهای همسایه سرد شده بود اما به همت شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان روابط با همسایگان به گرمی گرایید و روابط اقتصادی خوبی برقرار شد.

این نماینده دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه اشتغال و رونق صدور مجوزهای کسب و کار، اضافه کرد: ما در دولت سیزدهم در حوزه صادرات روند مثبت و رو به رشدی داشتیم، همچنین در دوره سه سال ریاست جمهوری شهید رئیسی، در صادرات نفتی ما افزایش نسبتاً چشمگیری ایجاد شد.

عضویت ایران در شانگهای، نتیجه روابط خارجی دولت سیزدهم بود

وی تصریح کرد: در حوزه روابط خارجی نیز دولت سیزدهم بسیار خوش درخشید برای نمونه باید گفت عضویت ایران در شانگهای در این دولت رقم خورد و این مهم می‌تواند منشأ برخی روابط توسعه و روابط اقتصادی باشد. 

آرین‌منش با اشاره به سایر اقدامات دولت سیزدهم، ابراز کرد: در دولت شهید رئیسی دالان ترابری(کریدور) شمال-جنوب توسعه پیدا کرد، نیروگاه‌های برق توسعه یافتند، در حوزه سامان‌دهی انبارهای اموال تملیکی که متراکم شده بود، اقدامات خوبی صورت گرفت و همچنین برخی پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام رسید.

وی عنوان کرد: البته باید گفت در حوزه مسائل اقتصادی نظیر تورم و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها هنوز کار زیادی باقی مانده است که امیدواریم دولت بعدی بتواند این‌ها را سامان‌دهی کند.

خستگی ناپذیری و تلاش مستمر شهید رئیسی در دولت سیزدهم

این نماینده دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، نقطه روشنی که از اقدامات دولت شهید رئیسی می‌توان به آن اشاره کرد پرتلاش و خستگی ناپذیر بودن و مدیریت میدانی ایشان است.

وی بیان کرد: ارتباطات گسترده‌ای که رئیس جمهور شهید با مردم برقرار کرد و سفرهای متعدد استانی که در پایان هفته‌ها انجام می‌گرفت، اشراف شهید رئیسی را بر مسائل کشور بیشتر کرد و ایشان توانستند از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شوند و این نقطه روشنی در کارنامه شهید رئیسی محسوب می‌شود. 

انتها خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار