رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از ارائهٔ بیش از 22 هزار مراقبت بارداری به مادران باردار در مجموعهٔ تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی تربت‌حیدریه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ محمد رضا اعتصامی‌راد، در گفت وگو با خبرنگار فارس درتربت‌حیدریه، ضمن گرامی‌داشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی، اظهارکرد: توجه به سلامت بانوان به‌عنوان محور سلامت خانواده امری ضروری است و از طرفی دانش و آگاهی بانوان بر سلامت خانواده و جامعه تاثیر مستقیم دارد.

 معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی تربت‌حیدریه گفت : این هفته فرصت مغتنمی ست تا با اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور در راستای سلامت بانوان، خانوادهٔ آنها و در نهایت سلامت جامعه و نسل سالم گام برداریم‌.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری ۷۲.۷۸ درصد از مراقبت‌های انجام شده در گروه سنی 18 تا 29 سال و ۶۲.۳۵ درصد از مراقبت‌های انجام شده در گروه سنی بالای 60 سال مربوط به بانوان بوده است، تصریح کرد: هم‌چنین 2 هزار و 870 نفر از مادران تحت پوشش دانشگاه، 22 هزار بار مراقبت‌های هفته‌های مختلف بارداری را در پایگاه‌ها،خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت دریافت کرده‌اند.

پیشگیری و شناسایی به موقع سرطان‌ها درخانم‌ها به ویژه سرطان پستان امری ضروری است

وی پیشگیری و شناسایی به‌موقع سرطان‌های شایع در خانم‌ها به‌ویژه سرطان پستان را امری ضروری برشمرد و گفت: در این مدت زمانی بیش از هشت هزار نفر از گروه سنی 30 تا 69 سال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه از خدمات ارزیابی دوره‌ای و تشخیص زودهنگام سرطان پستان بهره‌مند شدند، هم‌چنین برای بیش از پنج هزار نفر از زنان شهرستان‌های تحت پوشش، غربال‌گری و تشخیص زودهنگام سرطان روده انجام شده است.

معاون فنی معاونت بهداشت از دیگر موضوع‌های مهم این هفته را سلامت مادر و سبک زندگی سالم عنوان کرد و تشریح کرد: 14 هزار و 63 نفر مراجعین به واحدهای بهداشتی در گروه سنی بالای 6 سال برابر با 31/65 درصد، از خدمات آموزشی طب ایرانی بهره‌مند شدند و پرسش‌نامهٔ سبک زندگی سالم برای آن‌ها تکمیل شده است.

اعتصامی‌راد شعار انتخابی دانشگاه را نقش سیاست‌گذاران و دولت‌مردان در سلامت دختران امروز، مادران فردا عنوان و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با بزرگداشت هفتهٔ ملی سلامت بانوان ایرانی در کنار جلب حمایت سیاست‌گذاران و مسئولان و افزایش همکاری‌های برون‌بخشی، شاهد افزایش بیش از پیش آگاهی و توان‌مندی آنان در مدیریت سلامت بوده و بتوانیم در راستای تامین سلامت بانوان و خانوادهٔ آنها و در نهایت سلامت جامعه و نسل سالم گام برداریم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار