رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/07/25 Wednesday - 2024 16 October الأربعاء ، 13 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-25 16:39 شماره خبر : 9094 https://sobhtoos.ir/short/Nj5L7 0
رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور خبر داد:

رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور گفت: از تعداد 80 هزار دانش‌آموز استثنایی کشور، تعداد 8 هزار دانش‌آموز در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.

حجت الله الماسی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ در آئین بهره‌برداری از افتتاح سالن ورزشی خیرساز در نیشابور اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جهت اجتماعی شدن دانش‌آموزان و رسیدن به خود کارآمدی این عزیزان در زمینه تقویت اتاق‌های درس تربیت بدنی و سالن ورزشی اقدامات مهمی انجام داده است.
وی افزود: از جمله این اقدامات احداث 200 اتاق درس تربیت بدنی در مدارس استثنایی سراسر کشور است که در سال جاری 40 اتاق افتتاح خواهد شد.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور مشغول به تحصیل هستند که 8 هزار دانش‌آموز در مدارس استان خراسان رضوی در حال فراگیری دانش هستند، بیان داشت: مهم‌ترین برنامه‌ای که برای این دانش‌آموزان در دست اقدام است، تقویت توان مهارتی بچه هاست که با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، هر دانش‌آموز استثنایی پس از فارغ التحصیلی در دوره کار و دانش خاص شرکت کرده و پس از انجام سنجش از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای، مدرک معتبر به این عزیزان اعطا خواهد شد تا بتوانند در راستای اشتغالزایی قدم بردارند.
گفتنی است؛ امروز سالن ورزشی خیرساز در هنرستان کار و دانش خاص فارابی نیشابور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور افتتاح شد.
این سالن ورزشی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان احدث شده که نیمی از مبلغ توسط دولت و مابقی توسط خانواده مرحوم علی‌اکبر رخصت تامین شده است.
این سالن ورزشی چند منظوره به مساحت 2 هزار متر مربع با زیربنای هزار و 100 مترمربع در اختیار دانش‌آوزان استثنایی نیشابور قرار گرفت.
 انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار