رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/17 Tuesday - 2024 08 October الثلاثاء ، 5 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-16 23:50 شماره خبر : 8969 https://sobhtoos.ir/short/4PbnM 0
نویسنده کتاب صعود چهل ساله؛

نویسنده کتاب صعود چهل ساله گفت: اولویت امروز ما جهاد تبیین است اگر این مهم را جدی نگیریم، در حالیکه در فضای حقیقی پیروز هستیم در فضای مجازی شکست می‌خوریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت الاسلام سید محمدحسین راجی در نشست زنده « نقش مردم در تحولات اخیر جبهه مقاومت»؛ با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سه سال قبل موضوع «جهاد تبیین»  را مطرح کردند و فرمودند: «جهاد تبیین» یک فریضه‌ قطعی و یک فریضه‌ فوری است و هر کسی که می‌تواند باید اقدام کند، گفت: رهبر انقلاب در خصوص قضایای اخیر نیز فرمودند: «بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند» لذا باید ببینیم تاکنون چه کاری انجام داده‌ایم؟

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر کس، هر کاری از دستش بر می‌آید، باید انجام دهد، افزود: اولویت امروز، جهان تبیین است. در چند روز دیگر شبهات پررنگ‌تر ‌می‌شود و شبهه این است که چرا ما باید به محور مقاومت کنیم؟ فلسطین و لبنان به ما چه مربوط است؟ اگر خدای نکرده اسرائیل تعدادی موشک به ایران بزند و مسائل اقتصادی کمی تغییر کند آیا این شبهات پیدا می‌شود؟

این پژوهشگر و استاد برجسته ادامه داد: اگر جهاد تبیین را جدی نگیریم اتفاقات طور دیگر رقم می‌خورد و اینطور می‌شود که ما در فضای حقیقی پیروز می‌شویم و در فضای مجازی شکست می‌خوریم  

وی  با اشاره به اینکه امروز جبهه حق بسیار نیاز به جهاد تبیین دارد، بیان داشت: لذ باید شبهات را برطرف کنیم و در این زمینه کار اثرگذار انجام دهیم که یکی از مهمترین کارها جهاد تبیین و بازکردن گره‌های ذهنی است.

حجت الاسلام راجی گفت: فضای مجازی بر پایه قاعده و قانون نیست بلکه قراردادی است  و هر قراردادی مشخص شود، همان است، چیزی که امروز شمشیر مالک را بران می‌کند، تبیین عمارها است که  در این خصوص باید خوب عمل کنیم.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به اینکه کشور ما هیچگاه به استقبال جنگ نرفته‌ایم، اظهار داشت: در ۱۰۰ سال اخیر ما به استقبال هیچ جنگی نرفتیم از طرفی آمریکا در منطقه ما حاضر شده است اسرائیل قبل از انقلاب قصد تجزیه ایران را داشت و آنها دائم تهدید و خرابکاری می‌کردند تا ایران وارد جنگ شود لذاما به استقبال جنگ نرفتیم و نمی‌رویم اما دفاع می‌کنیم اگر کسی به کشور ما دست درازی کند به دستش را قطع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا شعار اسرائیل از نیل تا فرات بود، گفت: بر طبق طرح مدون اسرائیل در دهه 1980، قرار بود تمام کشورهای منطقه قطعه قطعه شود و ایران نیز به پنج بخش تقسیم شود و اگر این اتفاق بیفتد حتی کربلا و حرمین شریفین نیز به تملک اسرائیل در می‌آمد که این طرح اجرایی نشده بود چرا که شوروی در آسیا و شاخ آفریقا قدرت داشت و آمریکا توان مقابله با شوروی را نداشت. پس از آن نیز این کشور طرح خاورمیانه جدید را نوشت که اسرائیل در وسط این طرح بود و ایران از این موضوع مطلع شد و هسته‌های مقاومت را در نقاط مختلف تشکیل داد و بار دیگر اسرائیل به هدف خود نرسید.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: نقشه بعدی اسرائیل، طرح معامله قرن بود که قرار شد عادی سازی با کشورهای دیگر داشته باشد که طوفان الاقصی این طرح را از بین برد  و هیچکدام از کشورهای عربی حاضر به عادی سازی با اسرائیل نیستند.   

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2500 شبهه وجود دارد که  باید ببینیم شبهات بر حول چه محورهایی است تا بتوان آن‌ها را تبیین کرد؛ بیان داشت: شبهات در 6 مورد است، اول اینکه شخصیت رهبر انقلاب را بشناسیم و بدانیم نقش آقا در محور مقاومت چگونه بوده است؟ دوم، مقابله با بزک پهلوی، سوم تبیین دستاوردها، چهارم تبیین ریشه مشکلات، پنجم ارائه تصویر واقعی از کشورهای ایران و ششم دشمن را بشناسیم. 

 
انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار