رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
مسئول سابق حوزه علمیه خواهران خراسان:

مسئول سابق حوزه علمیه خواهران خراسان گفت: برای ترویج حجاب نیازمند کاری بنیادین و زیربنایی هستیم چرا که اگر در بحث باورمندی درست کار کنیم، نه تنها حجاب بلکه بسیاری از امور دیگر نظیر گران‌فروشی و احتکار حل می‌شود.

معصومه اعدادی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به فعالیت یک کارخانه تولیدکننده پارچه چادر مشکی، اظهار کرد: فعالیت یک کارخانه در کشور بسیار کم است لذا متاسفانه ناچار می‌شویم واردات پارچه چادری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امروزه یکی از معضلات در مسئله، پوشش، موضوع قیمت کالاهاست، ابراز کرد: اگر کارخانه‌های تولیدکننده چادر مشکی توسعه یابد امید این می‌رود که با توجه به رقابتی شدن عرضه تولیدات، کیفیت و مرغوبیت افزایش یابد و در مقابل قیمت‌ها کاهش یابد.

مسئول سابق حوزه علمیه خواهران خراسان تصریح کرد: با توجه به قیمت بالای پوشاک، برخی خانواده‌های با درآمد متوسط و ضعیف، توان خرید مانتو، مقنعه و چادر را ندارند و اگر متولیان امر به این مهم توجه نکنند ممکن است در آینده در بحث حجاب با مشکلاتی مواجه شویم.

پوشش حجاب‌استایلیست‌ها تهدیدی برای حجاب اصیل ایرانی است

وی با اشاره به بروز و ظهور پدیده حجاب استایلیست‌ها، افزود: حجاب استایل‌ها، شاید پوشش کاملی داشته باشند اما این نکته که سبک پوشش آن‌ها کم کم جای حجاب اصیل ایرانی و چادر را بگیرد امری ناصواب است.

اعدادی اضافه کرد: زنان سرزمین ما اصالت و فرهنگی دیرینه را از گذشتگان‌ و نیاکان‌شان به ارث برده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در بحث پوشش و حجاب و به ویژه چادر بوده است.

وی عنوان کرد: حجاب استایل‌ها پوشش کاملی دارند اما در راهپیمایی اربعین شاهد تبلیغات گسترده و فرهنگ‌سازی آن‌ها برای ترویج پوشیدن مانتو و عبا به جای چادر هستیم.

این فعال حوزه زنان با اشاره به فتنه زن زندگی آزادی، اضافه کرد: برای ترویج حجاب نیازمند فعالیت گسترده بر روی بحث پایه‌های ایمانی افراد هستیم چرا که وقتی فردی اعتقاداتش به خدا و به ائمه‌اطهار (ع) کامل باشد، قطعا دستورات دینی را بدون چون‌وچرا می‌پذیرد.

حجاب، باوری که تحت‌الشعاع کارهای تبلیغاتی دشمن قرار می‌گیرد

وی با بیان اینکه برای ترویج و باورمندی به حجاب، نیازمند کارهای فرهنگی گسترده‌ای هستیم، بیان کرد: برخی افراد به ظاهر اعتقاداتی دارند اما اعتقادات آن‌ها نظیر گردی می‌ماند که با یک فوت کردن از بین می‌رود لذا تحت تاثیر کارهای تبلیغاتی دشمن قرار می‌گیرند. 

اعدادی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و باورمندی جوانان، نسبت به کاهش قیمت‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است، تصریح کرد: کاهش قیمت چادر و پوشش‌های اسلامی در ترویج حجاب بسیار تاثیرگذار است اما اگر دختران سرزمین‌مان به این باور نرسند که حجاب یک اصل و دستور دین مبین اسلام است، اگر به صورت رایگان به آن‌ها چادر هدیه داده شود، آن را نمی‌پذیرند.

وی اظهار کرد: برای ترویج حجاب نیازمند کاری بنیادین و زیربنایی هستیم چرا که اگر در بحث باورمندی درست کار کنیم، نه تنها حجاب بلکه بسیاری از امور دیگر نظیر گران‌فروشی و احتکار حل می‌شود و در نتیجه جامعه اصلاح می‌شود.

مسئول سابق حوزه علمیه خواهران خراسان با تأکید بر این‌که امروز لازم است که در حوزه باور جوانان کارهای گسترده‌ای انجام شود، افزود: نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و کسانی که در عرصه مباحث اعتقادی می‌توانند کار کنند که در رأس آن حوزه‌های علمیه قرار دارند، باید پای کار بیایند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار