رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/07/19 Thursday - 2024 10 October الخميس ، 7 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-19 06:56 شماره خبر : 8990 https://sobhtoos.ir/short/Vv8rp 0
صبح توس گزارش می‌دهد؛

قریب به یک ماه قبل بود که مربی تیم بسکتبال دختران نیشابور در خصوص بی‌مهری مسئولان و عدم وجود حامی برای شرکت در مسابقات لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور، هشدار داده بود، موضوعی که جدی گرفته نشد و موجب حذف این تیم از لیگ برتر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ دی ماه 1401 بود که دختران بستکبالیست نیشابوری با حضور در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ دسته یک ‌بسکتبال بانوان کشور طی یک بازی زیبا و نفس‌گیر توانستند بر نماینده بندر انزلی غلبه کرده و برای نخستین بار و با اقتدار سهمیه حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور را کسب کنند. افتخاری که نه تنها نصیب نیشابور بلکه نصیب شرق کشور شد چرا که نیشابور تنها نماینده شرق کشور در این مسابقات به شمار می‌رفت.

دختران بسکتبالیست نیشابوری در قالب تیم بینالود خودرو با حمایت و سرمایه‌گذاری امیر نیکجو، رئیس هیات بسکتبال این شهرستان در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان حضور درخشانی داشتند و به‌ عنوان جوان‌ترین تیم در لیگ برتر بسکتبال بانوان بازی‌های خوب و قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند.

دختران بسکتبالیست نیشابوری سال گذشته با شرکت در 12 مسابقه درخشش فوق‌العاده‌ای داشتند و تنها دو مسابقه را به تیم‌های قوی و قدر ذوب آهن اصفهان و نفت آبادان واگذار کرده و در سایر مسابقات پیروز میدان بودند و لیگ را به پایان رساندند.

اما روزهای شیرین و پیروزهای مقتدرانه دختران نیشابور برای این تیم، زیاد ماندگار نبود چرا که طولی نکشید با اتمام مسابقات لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور، پرونده حضور این تیم در مسابقات لیگ برتر نیز بسته شد و بینالود خودرو نیشابور با بی‌مهری مسئولان و عدم وجود حامی و سرمایه‌گذار از حضور در لیگ کنار گذاشته شد. 

انتظار حمایت صنایع بزرگی همچون فولاد خراسان را داشتیم

مربی تیم دختران بسکتبالیست نیشابوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» با ابراز تاسف از این اتفاق می‌گوید: بار دیگر بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان، تیشه بر ریشه ورزش شهرستان نیشابور زد و دختران نیشابوری علی‌رغم بازی‌های بسیار زیبا و مقتدارنه از حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور جا مانده و از این رقابت‌ها حذف شدند.

ربابه محمودی با اشاره به ظریفت و جایگاه نیشابور و وجود شرکت‌های صنعتی بسیار در این شهرستان ادامه می‌دهد: ما برای بقا در لیگ برتر بانوان کشور بسیار جنگیدیم، جلسات بسیاری با مسئولان مربوطه و به ویژه هر دو نماینده محترم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران برخی از شرکت‌های صنعتی این شهرستان برگزار شد اما قول‌ها و مساعدت‌ها همه در حد حرف باقی ماند در حالیکه انتظار داشتیم صنایع بزرگی همچون مجتمع فولاد خراسان از این تیم حمایت کند یا دو سه شرکت صنعتی به صورت مشترک، حامی و سرمایه‌گذار این تیم باشد.

برخی مسولان اهمیت و تاثیر ورزش را در سلامت اجتماع درک نکرده‌اند

وی ادامه می‌دهد: حضور دختران نیشابوری در لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور یک ظرفیت مهم و ارزشمند برای این شهر به شمار می‌رفت بسیاری از مسئولان و ورزشکاران سایر شهرها، آرزوی حضور در چنین مسابقاتی را دارند اما مسئولان نیشابوری اهمیت این موضوع را درک نکردند.

مربی تیم بسکتبال دختران نیشابور با اشاره به اینکه مسابقات لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور از هفته آینده آغاز خواهد شد، بیان می‌کند: متاسفانه نیشابور به عنوان تنها نماینده خراسان بزرگ، شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست داد و از این رقابت‌ها کنار گذاشته شد لذا برای حضور مجدد در لیگ برتر بانوان کشور دوباره باید روند شرکت در رقابت‌های لیگ دسته اول، دسته دوم و دسته سوم را  طی کنیم.

برخی بازیکنان نیشابوری به تیم‌های دیگر پیوستند

محمودی در خصوص وضعیت بازیکنان این تیم می‌گوید: چند نفر از دختران بسکتبالیست نیشابوری نیز با تیم‌های مختلف قرارداد منعقد کرده‌ و به تیم‌های دیکر پیوسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در زمان برگزاری رقابت‌های بسکتبال در نیشابور،  سالن مسابقات مملو از دختران و بانوان علاقمندی بود که برای حمایت از این تیم، جانانه بازیکنان را تشویق می‌کردند، یادآور می‌شود: یکی از مهمترین راه‌های حل معضلات جوانان و نوجوانان اهمیت به ورزش و حمایت مسئولان از ورزشکاران است تا این عزیزان بتوانند در یک محیط و فضای مناسب به تفریح سالم بپردازند که متاسفانه درک و اهمیت این موضوع برای برخی از مسولان قابل پذیرش نیست.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار