رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-17 13:19 شماره خبر : 6518 https://sobhtoos.ir/short/VJqja 0
یادداشت؛

امسال در شرایطی روز جهانی قدس را گرامی می‌داریم که بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایات و نسل‌کُشی‌های تاریخ است.

هاشم سجادی‌فر کارشناس مسائل سیاسی در یاداشتی در موضوع ضرورت حمایت جهانی از مساله فلسطین بیان داشت: امسال در شرایطی روز جهانی قدس را گرامی می‌داریم که بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایات و نسل‌کُشی‌های تاریخ است.

بی شک اقدامات صهیونیست‌ها را می‌توان نقض بدیهی‌ترین مبانی حقوق انسانی و مصداق آشکار جنایات ترکیبی علیه بشریت، نسل‌کُشی، آپارتاید و پاکسازی قومی دانست.

فاجعه عمیق انسانی که طی ۶ ماه اخیر در فلسطین و بویژه غزه شکل گرفته، جلوه تأسف‌بار و غم‌انگیز دیگری از تضییع تاریخی حقوق ملت مظلوم و مقاوم فلسطین، نقض قوانین و مقررات بین‌المللی در گستره جغرافیایی سرزمین اشغال شده یک ملت و اِعمال صریح زور و انواع جنایات شناخته شده بین‌المللی علیه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط رژیم موقت و نامشروع اسرائیل است.

این روزها نه تنها زنان و مردان بی‌گناه و کودکان بی‌پناه و معصوم فلسطینی از سوی این جنایتکاران به خاک و خون کشیده می‌شوند، بلکه بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و امدادی، مساجد و کلیساها نیز از شرّ مقامات و نظامیان این رژیم جعلی و حیوان صفت در امان نیستند و بی شک اقدامات صهیونیست‌ها را می‌توان نقض بدیهی‌ترین مبانی حقوق انسانی و مصداق آشکار جنایات ترکیبی علیه بشریت، نسل‌کُشی، آپارتاید و پاکسازی قومی دانست.

تداوم نسل‌کشی و انواع جنایات جنگی در باریکه غزه، قتل عام بیش از ۳۳ هزار نفر از فلسطینیان طی حدود ۶ ماه که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، در کنار ممانعت رژیم جعلی اسرائیل از ارسال کمک‌های انسانی و مواد غذایی به سراسر نوار غزه و استفاده رژیم از گرسنگی دادن ساکنان غزه با هدف تداوم نسل‌کشی زنان و کودکان و کوچاندن اجباری آنان به سوی صحرای سینای مصر و اراضی اردن، زنگ خطر وقوع بی‌سابقه‌ترین فاجعه انسانی قرن حاضر را به صدا درآورده است.

اکنون به روشنی مشخص است که یکی از اهداف خطرناک رژیم اسرائیل در محاصره کامل نوار غزه و ممانعت از ارسال کمک‌های فوری و کافی انسانی، ایجاد شرایط فروپاشی اجتماعی و مدنی و از میان بردن همه آثار حیات و هویت فلسطین تاریخی و تمدنی است، تلاش برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه گواه روشنی بر سیاست خبیثانه‌ی رژیم جنایتکار صهیونیستی در نابودی عامدانه‌ی ملت و هویت فلسطین است.

امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری است که عناصر تحقق بخش نسل‌زدایی و کشتار جمعی در حال اِعمال توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه، مورد توجه مجامع بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری و کیفری قرار گیرد و اقدامات بازدارنده و تدابیر تنبیهی مؤثر در این زمینه انجام شود.

تردیدی نیست که به رغم شرایط دردناک انسانی و وضعیت جنگی حاکم بر سرزمین‌های فلسطینی، مردم مسلمان فلسطین و ساکنان نوار غزه و کرانه باختری با اراده و ایمانی مستحکم در دفاع از وطن خود و حقوق طبیعی و مورد اعتراف بین‌المللی خویش ایستاده‌اند و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و جنایت پیشه را با صلابت ادامه خواهند داد. اینک سراسر جهان داغدار وضعیت فلسطین و مردم مظلوم اما مقتدری است که اوضاع اسفبار آن‌ها آئینه تمام نمای مصائب بشریت و انسان‌های آزاده جهان است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار