رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/10 Monday - 2024 29 April الاثنين ، 20 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-28 11:18 شماره خبر : 6627 https://sobhtoos.ir/short/VdKzl 0
سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس:

سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: عده‌ای متأسفانه از ابتدای انقلاب با اقتصاد غیردولتی موافق نبودند و البته برخی دلایلی خیرخواهانه داشتند و برخی نیز ذی‌نفع بودند.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه اقتصادی کشور تصدی‌گری دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی است و این مشکل از همان ابتدای انقلاب بوده و همچنان ادامه دارد، 

وی با بیان اینکه تنها راه تحقق جهش تولید در کشور مردمی‌سازی آن است، گفت: عده‌ای متأسفانه از ابتدای انقلاب با اقتصاد غیردولتی موافق نبودند و البته برخی دلایلی خیرخواهانه داشتند و برخی نیز ذی‌نفع بودند. 

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای هم ابزار حکمرانی خود را دولتی بودن اقتصاد می‌دانند و مثلاً فلان وزیر می‌خواهد ضعف‌ حکمرانی خود را با دخالت در امور اقتصادی در بعضی شرکت‌ها جبران کند. 

جهش تولید با مشارکت مردم؛ یعنی چه؟!

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس خاطرنشان کرد: ما تا زمانی که به مردم اعتماد نکنیم جهش تولید رقم نخواهد خورد، درعین‌حال مشارکت مردمی در تولید یعنی استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی از جمله: مدیریت، منابع مالی و ظرفیت انسانی در قالب‌های موجود که باید به فعلیت برسد. 

وی افزود: شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های تعاونی و شرکت‌های سهامی عام دقیقاً منطبق بر مشارکت مردمی در تولید هستند. 

زنگنه ادامه داد: امروز بیش از ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است و جهش تولید با این وضع ممکن نخواهد بود و مهم‌‌ترین چالش آن هم ذی‌نفعان در حوزه اقتصاد است. 

وی با اشاره به اینکه اگر امسال شعار جهش تولید با مشارکت مردم این باید از تولیدکنندگان حمایت واقعی شود، گفت: ما متأسفانه بخش خصوصی را تنبیه می‌کنیم و به‌جای تشویق صادرکننده از او می‌خواهیم که کالای صادر شده را با قیمتی که دولت تعیین می‌کند به دولت بدهد و بگوییم که اگر خودت ارز می‌خواهی باید بروی و ته صف بایستی که معمولاً نوبتت نمی‌شود. 

زنگنه خاطرنشان کرد: این کارها باعث کاهش انگیزه‌بخش خصوصی برای صادرات می‌شود. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار