رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/02/20 Thursday - 2024 09 May الخميس ، 1 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-08 13:00 شماره خبر : 6750 https://sobhtoos.ir/short/V7obr 0
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از آغاز فصل برداشت برگ انگور از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: همه‌روزه ۲۰ کامیون به میزان ۲۰ تن از شهرستان بارگیری می‌شود.

محمود شبان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اعلام این خبر اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل بهار، روزهای برداشت برگ مو از باغات انگور شهرستان خلیل‌آباد آغاز می‌شود و خانواده‌های خلیل‌آبادی خود را مهیای جمع‌آوری این محصول می‌کنند.

وی با بیان اینکه باغداران خلیل‌آبادی هر سال در این فصل که برگ‌های انگور پهن شده و قابل چیدن می‌شود به‌منظور استفاده بهینه از محصولات باغی این برگ‌ها را می‌چینند، خاطرنشان کرد:  به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازارهای داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه برگ‌های انگور چیده شده بعد از بسته‌بندی به سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان ارسال می‌شود، تصریح کرد: برگ انگور برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال با آغاز کار برداشت برگ درخت مو در خلیل‌آباد، کار پخت دلمه‌های خوشمزه به همت کدبانوهای شهرستان هم رونق می‌گیرد، اذعان کرد: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغ‌داران خلیل‌آباد، در هوادهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه‌های انگور و رسیدن دانه‌ها تأثیر دارد.

شبان با بیان اینکه به‌واسطه وجود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در برگ انگور، این محصول برای سلامت قلب و بسیاری از دستگاه‌های بدن مفید است، عنوان کرد: چندین مرکز جمع‌آوری برگ انگور در فصل برداشت راه‌اندازی می‌شود که همه‌روزه ۲۰ کامیون به میزان ۲۰ تن بارگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برداشت و بسته‌بندی برگ باعث ایجاد اشتغال در روستاها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است، تشریح کرد: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار