رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/02/20 Thursday - 2024 09 May الخميس ، 1 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-08 16:02 شماره خبر : 6753 https://sobhtoos.ir/short/eGkA3 0
فرمانده انتظامی کاشمر خبر داد:

فرمانده انتظامي شهرستان كاشمر از دستگيري دو متهم که با ترفند رسيدساز جعلي از هفت نفر از شهروندان کلاهبرداري کرده بودند در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشمر، حسن مشهدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي ارائه مرجوعه قضائي از سوي يكي از شهروندان به پليس آگاهي مبني بر كلاهبرداري از وي، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي در بررسي اظهارات مال‌باخته كه مالك يك فروشگاه بود دريافتند متهم ابتدا اقدام به خريد از فروشگاه شاكي کرده و در ادامه با نشان‌دادن رسيد واريز وجه به حساب فروشنده در گوشي تلفن همراه خود، مدعي می‌شود كه تراكنش بانكي با موفقيت انجام شده و پيامك فروشنده با تأخير براي وي ارسال و در نهايت به همراه جنس خريداري شده از محل متواري می‌شود.

فرمانده انتظامی کاشمر با بیان اینکه با اقدامات فني و تخصصي کارآگاهان پليس آگاهي، متهم شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير و به مقر انتظامي انتقال يافت، خاطرنشان کرد: متهم دستگيرشده در ابتدا منكر هرگونه جرمي بود ولي پس از مواجهه حضوري با شاكي و مشاهده مستندات غيرقابل انكار پليس به بزه انتسابي خود مبني بر كلاهبرداري از شاكي با استفاده از برنامه رسيدساز جعلي در تلفن همراه خود اعتراف كرد.

وی با تأکید بر اینکه متهم به كلاهبرداري از سه نفر از شهروندان با همين ترفند اعتراف کرد و پس از تشكيل پرونده مقدماتي برای سير مراحل قانوني راهي دادسرا شد، تصریح کرد: متهم ديگري نيز كه با همين ترفند از شهروندان كلاهبرداري كرده بود توسط مأموران دايره تجسس كلانتري ۱۱ جانبازان شناسايي و دستگير شد كه اين متهم نيز به چهار فقره كلاهبرداري از شهروندان با اين شگرد اعتراف كرد.

مشهدی درباره افزايش اين نوع كلاهبرداري هشدار داد و از شهروندان خواست در معاملات خود از درگاه‌های مالي معتبر استفاده كرده و هرگونه مورد مشكوك در اين زمينه را از طريق شماره تلفن ۱۱۰ به پليس اعلام كنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار