رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/02/27 Thursday - 2024 16 May الخميس ، 8 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-10 16:06 شماره خبر : 6779 https://sobhtoos.ir/short/V1RBP 0
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه کاشمر:

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشمر گفت: آمریکایی‌ها که خود را مهد تمدن و مدعی آزادی بیان می‌دانند بر دست دانشجویان و اساتید حامی فلسطین دستبند زدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی‌نژاد بعدازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی که در محل سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: میزان اثرگذاری انسان‌ها و ماندگاری آن‌ها با توجه‌های آموزه‌های دینی که داریم بستگی به ارتباط آنها با قالب جهان هستی دارد.

وی با بیان اینکه به میزانی که انسان‌ها با خداوند پیوند بخورند به همان میزان ماندگاری دارند و می‌توانند در این جهان صاحب اثر باشند، خاطرنشان کرد: یکی از افرادی که پیوند او با خداوند باعث ماندگاری او شد، شهید مطهری بود و اگر امام خمینی (ره) می‌فرمایند، که همه آثار شهید مطهری بدون استثنا مورد تأیید است نشان از همان پیوند با خداوند است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم انقلاب را بیمه کنیم، لازمه‌اش بیمه‌ شدن، آشنا شدن جوانان و نسل جدید با آثار و افکار شهید مطهری است، تصریح کرد: عبودیت، بندگی و اندیشه الهی شهید مطهری بود که آن شهید را اثرگذار کرد.

وی با اشاره به اینکه غیرت دینی و حساسیت دینی یکی از ویژگی‌های شهید مطهری بود که باید این در بین نسل جوان و نوجوان ترویج پیدا کند، اذعان کرد: اکثر کتاب‌هایی که شهید مطهری در موضوعات مختلف نوشته به‌خاطر دفاع از دین و ترویج معارف و اسلامی و نشر و گسترش ارزش‌های اسلامی شهید مطهری بود.

حجت‌الاسلام چهکندی‌نژاد با بیان اینکه اسلام و معارف اسلامی خط‌قرمز شهید مطهری بود و این یکی از ویژگی‌های شهید مطهری بود، عنوان کرد: شهید مطهری جزو معدودی افرادی بود که مدافع آزادی بیان بود و همیشه در کلاس‌های خود به آزادی بیان و نقد منصفانه احترام می‌گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه آزادی بیان باید هدف داشته باشد و باعث رشد و پویایی جامعه شود و امید را در جامعه زنده کند و آزادی بیانی که باعث سقوط جامعه شود آزادی بیان نیست، تشریح کرد: آمریکایی‌ها که خود را مهد تمدن و مدعی آزادی بیان می‌دانند به یک محیط کاملاً علمی با نیروی نظامی وارد شدند و بر دست دانشجویان و اساتید حامی فلسطین دستبند زدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با اشاره به اینکه استکبار به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌تواند جلوی روشنگری و آزادی مردم را بگیرد و این خون مردم مظلوم فلسطین بود که چهره زشت استکبار را بر ملا کرد، افزود: قبول نقد سازنده یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری بود.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اقداماتی که دشمن انجام داد، ولی وعده صادق آبروی رژیم غاصب صهیونیستی را برد و باعث پیروزی و سربلندی ایران در بین ملت‌ها و جوامع شد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا و کشورهای استکباری دیگر علی‌رغم اینکه وقت داشتند ولی نتوانستند در برابر موشک‌های ایران ایستادگی کنند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار