رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/23 Sunday - 2024 12 May الأحد ، 4 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-09 18:47 شماره خبر : 6768 https://sobhtoos.ir/short/VdKJ6 0
همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

همزمان با سراسر کشور، دهها نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های نیشابور حمایت خود را از خیزش دانشجویان آمریکا اعلام کردند.

به مزار شهید گمنامی که در دانشگاه نیشابور آرام گرفته نزدیک می‌شوم، شهید گمنامی که حدود دوسال پیش همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، در این دانشگاه به خاک سپرده شد اما امروز مزار این شهید گمنام میعادگاه دهها نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده فنی دختران و دانشکده کشاورزی است که در این تجمع شرکت کرده‌اند تا حمایت خود را از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کنند.

علیرضا از جمله دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور علت حضورش را اینگونه بیان می‌کند: چندین‌ماه است که دنیا شاهد جرم و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و فلسطین است جنایاتی که با حمایت و پشتیبانی شیطان بزرگ یعنی آمریکا آغاز شده و هر روز که می‌گذرد دامنه این جنایات گسترده‌تر می‌شود. حملات وحشیانه‌ای که دل هر انسانی را به‌درد می‌آورد امروز حتی مردم آمریکا و اسرائیل از این خوی وحشیگری دولت‌هایشان به تنگ آمده و قیام کرده‌اند، لذا آمده‌ایم تا بگویم ما ملت همیشه در صحنه ایران از شما حمایت می‌کنیم.

میلاد دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز می‌گوید: ما بازداشت صدها دانشجو ی آمریکایی در حمایت از مردم غزه را محکوم می‌کنیم اگر این کشور دم از آزادی بیان و افکار و عقاید می‌زند چرا دانشجویان خود را بازداشت کرده است.

بهار دیگر دانشجوی نیشابوری دانشگاه نیشابور می‌گوید: ما از کسانی که برای برپایی عدالت و مبارزه با ظلم به‌پا خواسته‌اند، حمایت می‌کنیم آمریکا و اسرائیل در فلسطین به چالش خورده‌اند و توان ادامه این جنگ را ندارند آنها به‌هر بستری متوسل شده‌اند تا این شکست را کتمان کنند اما حالا علاوه بر مردم سایر کشورهای جهان، مردم و دانشجویان کشورهای خودشان این جنایات را محکوم می‌کنند و در برابر این وحشیگیری‌ها بپاخاسته‌اند. این یک خیزش بزرگ جهانی در حمایت از مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه است.

یکی از دانشجویان بسیجی شرکت کننده در این تجمع بیان می‌کند: امروز ما شاهدیم که حتی دانشجویان یهودی نیز توان دیدن چنین جنایاتی را نداشته و نتوانسته‌اند سکوت اختیار کنند این موضوع نشان از یک تحول عظیم جهانی دارد حالا آزادی غزه، فلسطین و مسجدالاقصی خواسته همه مردم آزادی‌خواه جهان است. فرقی نمی‌کند مسلمان، مسیحی یا یهودی باشی مهم این است انسان باشی و انسانیت را درک کنی تا تاب دیدن این وحشیگری‌ها و جنایات را نداشته باشی و نتوانی سکوت کنی. امروز مدعیان آزادی بیان و حمایت از حقوق بشر که تاب شنیدن حرف حق را ندارند، مردم و دانشجویان خود را دستگیر و زندانی می‌کنند و اقدامات تنبیهی را علیه مردم خود در پیش گرفته‌اند. اگر چنین اتفاقاتی در کشور ما ایران رخ می‌داد همین رسانه‌های آمریکا و اسرائیل گوش فلک را کر می‌کردند و می‌گفتند حقوق بشر در ایران زیرسوال رفته اما حالا که نوبت خودشان رسیده، این تجمعات را محکوم کرده و کار خود را قانونی جلوه می‌دهند.

یکی از دانشجویان دانشکده فنی دختران نیشابور می‌گوید: این جنایت‌ها مرم آزادی‌خواه جهان را بیدار کرده و طوفان الاقصی به تنِ زوال دررفته آمریکا و اسرائیل رخنه کرده و آنها را از پای در می‌آورد و با حول و قوه الهی به زودی شاهد زوال و نابودی این دولت‌های خونخوارهستیم.

 

دیگر دانشجوی شرکت کننده در این تجمع بیان می‌کند: حضور ما در این تجمعِ حمایتی، آن هم در محل گلزار شهید گمنام دانشگاه نیشابور یک پیام را دارد که ما همان جوانان دوران جنگ هستیم که نمی‌توانیم در مقابل ظلم و بی‌عدالتی ساکت بنشینیم، راه همان راه است و مسیر همان مسیر. آن زمان جوانان ما برای دفاع از این مرز و بوم بپاخاستند و از جان شیرین خود گذشتند حالا نیز مرم آزادی‌خواه جهان برای مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی که بر مردم غزه و فلسطین روا شده، نمی‌توانند سکوت کنند و به‌نوعی ‌می‌توانیم بگوییم این همان مسیری است که شهدا رفتند و راه کربلا را باز کردند و امام خمینی (ره) چه زیبا فرمودند؛ که راه قدس از کربلا می‌گذرد. این شهدا مسیر را برای آزادی قدس شریف بازکردند و حالا ما باید برای رسیدن به قدس بصیرانه و آگاهانه گام برداریم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار