رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/10 Monday - 2024 29 April الاثنين ، 20 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-27 11:25 شماره خبر : 6605 https://sobhtoos.ir/short/4PR9m 0
عضو هیئت‌‌علمی گروه علوم سياسي دانشگاه آزاد:

عضو هیئت‌ علمی گروه علوم سياسي دانشگاه آزاد گفت: سران غرب در آمریکا و اروپا باید نتانیاهو را مهار کنند و مقابل شرارت‌های او بایستند، چرا که اگر رژیم صهیونیستی دست به شرارت دیگری بزند قطعا کل غرب آسیب خواهد دید.

رضا عابدی‌گناباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به دفاع مشروع و حمله پهپادی ایران به اسرائیل، اظهار کرد: خاک رژیم صهیونیستی مورد تهاجم قرار گرفت و همین امر موجب شکسته شدن هیمنه این رژیم جعلی شد.

وی ابراز کرد: سران رژیم صهیونیستی و سران غرب در آمریکا و اروپا باید نتانیاهو را مهار کنند و مقابل شرارت‌های او بایستند، چرا که اگر رژیم صهیونیستی دست به شرارت دیگری بزند قطعا کل غرب آسیب خواهد دید.

عضو هیئت‌ علمی گروه علوم سياسي دانشگاه آزاد افزود: افزایش تنش در غرب آسیا به منافع اقتصادی غرب آسیب جدی وارد خواهد کرد، بنابراین بهتر است که اسرائیل مسئله را به همین جا ختم کرده و بحث غزه را نیز هر چه سریع‌تر جمع کند.

حماقتي ديگر از اسرائيل واكنشي شديدتر به همراه دارد

وی با بیان اینکه اگر از سوی اسرائیل شرارتی سر بزند جنگ منطقه‌ای شکل خواهد گرفت، تصریح کرد: غرب باید بر روی رژیم صهیونیستی فشار بیاورد تا جنگ را پایان دهد، چرا که اگر رژیم صهیونیستی حماقت کند، قطعا واکنش ایران سنگین‌تر و شدیدتر خواهد بود.

عابدی‌گناباد خاطرنشان كرد: شايد برخی از تندروهاي اسرائیلي بخواهند تحركاتي انجام دهند، اما احتمال آن بسيار كم است چرا كه اسرائیل در حال حاضر توان درگیر شدن در جبهه‌های دیگر را ندارد و آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید هزینه كنند.

وي با اشاره به تحلیل‌هاي بي‌پايه و اساس برخي افراد، ادامه داد: متاسفانه بیش از اینکه نگران حركت بعدي رژیم صهیونیستی باشیم، بايد نگران برخی آدم‌های نادان باشیم که توهم دانستن و علم دارند، اين‌ها در واقع ستون پنجم آمریکا و اسرائیل هستند.

اين فعال سياسي با اشاره به نقش جبهه مقاومت در وعده صادق، بيان كرد: نقش یمنی‌ها و حزب‌الله لبنان بسیار تاثیرگذار بود چرا که به صورت هم‌زمان سامانه گنبد آهنین را درگیر کردند.

بازوهاي نيابتي ايران مقابل رژيم صهيونيستي مي‌ايستند

وی ادامه داد: اگر رژیم صهیونیستی حماقتی کند ایران از بازوهای نیابتی خود یعنی حزب‌الله و جریان حشدالشعبی و حوثی‌ها در یمن بهره می‌گیرد.

عابد‌ی‌گناباد گفت: رژیم اردن از ابتدا رژیمی وابسته به انگلستان و غرب بود به همین خاطر دوگانه بازی کرد؛ این رژیم به صورت رسمی اعلام کرد که هیچ اقدامی نکرده است چرا که اگر تحرکی می‌کرد، خیانت به جهان اسلام و همکاری با رژیم صهیونیستی محسوب مي‌شد و همين امر در افکار عمومی جهان عرب و حتی داخلی اردن مشکلاتي را برايشان ایجاد مي‌كرد.

وي با تأكيد بر اينكه اردنی‌ها اصالتا فلسطینی‌تبار هستند، عنوان كرد: اردن در ظاهر اعلام کرد که هیچ اقدامي نكرده است اما متاسفانه از در عمل همکاری‌هایی با رژیم صهیونیستی داشته است.

اين فعال سياسي تصريح كرد: حمله پهپادي ايران به اسرائيل فضای رسانه‌ای جامعه اسلام را به نفع كشور ما تغيير داد و موجب محبوبیت بيشتر ایران در جهان شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار