رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/02/20 Thursday - 2024 09 May الخميس ، 1 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-08 15:56 شماره خبر : 6751 https://sobhtoos.ir/short/VbPdm 0
یادداشت؛

سعید خاکی، فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: از برآیند طرح‌های شورای ترافیک شهر تربت‌حیدریه برای حل معضلات ترافیکی به ویژه در ساعات اوج ترافیک، این نتیجه حاصل می‌شود که این شورا اقدامی به جز آزمون و خطا انجام نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حال این روزهای خیابان‌های شهر خوب نیست؛ خیابان‌های مملو از خودروهایی که ناخواسته و به اجبار طرح‌های بدون پشتوانه کارشناسی، به سمت خیابان‌های اصلی و میدان مرکزی هدایت می‌شوند، گویا مدیران به‌جای آن که گره خود را در روز طبیعت بر سبزه‌ها بزنند، آن را بر ترافیک شهر زده‌اند. 

بر این حال ناخوش پارک‌های دوبل و سوبل، پارک در پیاده‌رو نیز اضافه می‌شود و پلیس راهوری که گویا تنها حوزه تحت پوشش او محدود به شعاع ۱۰۰ متری حوالی المان میدان مرکزی با کاربری خاص آن است و وظیفه‌ای در قبال باقی خیابان‌های شهر ندارد و تاکنون گویی نه مسئولی از آن‌ها این علت را جویا شده و نه آن‌ها پاسخی داده‌اند. 

از برآیند طرح‌های شورای ترافیک شهر تربت‌حیدریه برای حل معضلات ترافیکی به ویژه در ساعات اوج ترافیک، این نتیجه حاصل می‌شود که این شورا اقدامی به جز آزمون و خطا انجام نمی‌دهد و خیابان‌های شهر برای آن‌ها چیزی جز یک آزمایشگاه نیست. 

 تعویض هرچند ماهی برای خیابان معلم، ایجاد آیلند در خیابان آسایش که باعث کاهش چشمگیر رفت و آمد به سمت بازار روز شده، کوچک کردن شعاع میدان بسیج، یک‌طرفه کردن خیابان روحبخش، تبدیل میدان امام علی علیه‌السلام به تقاطع، آیلند حدفاصل خیران تا چهارراه فرهنگ، جانمایی اشتباه ایستگاه تاکسی خیابان کاشانی که باعث شده تاکسی‌ها برای ورود به خیابان باغ ملی به صورت اریب عرض خیابان را طی کنند که این حرکت خود باعث ایجاد ترافیک می‌شود. 

یک‌طرفه کردن خیابان روحبخش که نه تنها کمکی به روان کردن ترافیک‌ نکرده‌ است، بلکه باعث فشار ترافیکی مضاعف به کوچه پس کوچه‌های شهر آن هم از نوع پر از چاله و بازگشت مجدد ترافیک به خیابان کاشانی شده‌ است. 

اجرای غیرکارشناسی آیلند‌ جدید خیابان کاشانی حدفاصل تقاطع خیران تا چهارراه فرهنگ، باعث خارج شدن خیابان خیران از بهره‌برداری شده و این نکته را نیز باید اضافه کرد که با اجرای این طرح‌های بسیار هوشمندانه که شورای ترافیک ساعت‌ها بر روی آن تفکر کرده باعث شده مسیر ارتباطی بین غرب و شرق شهر قطع شود. 

شاید بهتر بود به جای آن که میدان امام علی علیه‌السلام حذف و تبدیل به تقاطع شود که هیچ کمکی به وضعیت ترافیکی نکرد، در سه‌راه خیران حداقل به صورت آزمایشی چراغ فرماندهی نصب می‌شد، هرچند مدیران شهری با قدرت تمام از طرح‌های خود دفاع می‌کنند. 

به عنوان مثال برای رسیدن به خیابان قائم‌ (عج) از خیابان کاشانی بایستی از میدان مرکزی و خیابان باغ ملی تعیین مسیر شود و یا برای رسیدن از بلوار شهید قره‌نی به چهارراه بازار روز راهی جز بلوار مدرس و یا خیابان کاشانی به میدان مرکزی وجود ندارد. 

طرح‌های اجرا شده فقط خودروها را به سمت میدان مرکزی و به ویژه خیابان کاشانی و فردوسی شمالی هدایت می‌کنند که می‌توان به اجرای آیلند مقابل فرمانداری و هدایت خودروها به سمت میدان، یک‌طرفه بودن خیابان فردوسی جنوبی به سمت جنوب که باعث می‌شود فشار ترافیکی مضاعف بر چهارراه امام علی علیه‌السلام، ابتدای بلوار بهشتی، کوچه پس کوچه‌های کاشانی و خیابان کاشانی به سمت میدان مرکزی وارد شود. 

گویا مدیران شهری می‌خواهند تردد فقط و فقط در خیابان‌های اصلی جریان داشته‌ باشد که دیگر نیازی به بازگشایی خیابان و معبر جدید و ایجاد هزینه برای شهرداری نباشند چرا که به شهرهای اطراف بگویند ما هم ترافیک داریم و به این ترافیک افتخار کنند. 

از شورای ترافیک درخواست می‌شود تا به جای تصمیمات بدون پشتوانه و اجرای آن‌ها در سطح شهر که بیشتر باعث ایجاد ترافیک می‌شوند کمی هم با کارشناسان و مهندسان حوزه ترافیک و شهرسازی مشورت کنند که دیگر شاهد چنین وضعیتی در سطح شهر نباشیم. 

با این حال و تا پایان این وضع نابه‌سامان در سطح خیابان‌های شهر بهتر است نام شورای ترافیک به شورای ایجاد ترافیک تغییر پیدا کند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار