رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/15 Saturday - 2024 04 May السبت ، 25 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-03 08:27 شماره خبر : 6697 https://sobhtoos.ir/short/4OR6E 0
فرمانده تیپ‌ زرهی ۲۱ امام‌ رضا (ع) نیشابور:

فرمانده تیپ‌ زرهی ۲۱ امام‌ رضا (ع) نیشابور با تاکید بر اینکه موشک‌های ایران اسلامی برای صلح و بازدارندگی است، گفت: عملیات «وعده صادق» با طراحی دقیق و هوشمندانه اجرا شد.

سردار حسین سلیمانی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به‌ اینکه اگر مردم کشوری تاریخ خود را مطالعه نکنند، طعم تلخ شکست و سیلی محکم را خواهند چشید، گفت: زمانی مرز‌های ایران خیلی گسترده بود؛ در زمان پهلوی دوم آخرین استان ما بحرین بود که از کشور جدا شد، بنابراین اگر قرار باشد ایران را حفظ و تقویت کنیم باید آدم‌های بزرگ با رهبری بزرگ آن را اداره کند که به لطف خدا سکان رهبری کشور به دست توانمند مقام عظمای ولایت هدایت می‌شود؛ مسئولان به‌عنوان متولیان اداره کشور باید تاریخ ایران را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: یکی از کسانی که تاریخ ایران را خوب مطالعه کرده، ژنرال آیزنهاور است؛ او ژنرال پنج ستاره‌ای است که پس از جنگ جهانی دوم به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا منصوب شد؛ او در اولین نطق ریاست‌جمهوری خود یعنی ۳۰ سال قبل از انقلاب در زمان پهلوی دوم عنوان کرد، رؤسای‌جمهور آینده، فرماندهان نظامی آمریکا تاریخ ایران را مطالعه کنید، کاری نکنید که ایران به‌ گذشته دور خود برگردد که اگر ایران به گذشته دور خود برگردد و قدرت نظامی او زنده شود، اتفاقات عجیبی می‌افتد.  

آمریکا در کل جهان بیش از ۱۷۰ پایگاه نظامی ساخته است

فرمانده تیپ‌ زرهی ۲۱ امام‌ رضا (ع) نیشابور با اشاره به‌اینکه دشمن درجه یک ما بیکار ننشسته و تاریخ ما را خوب مطالعه کرده، بیان داشت: از زمان این ژنرال، آمریکا در کل جهان بیش از ۱۷۰ پایگاه نظامی ساخته  که بیش از ۵۰ پایگاه با ۴۵ هزار نیروی ورزیده در دور تا دور جمهوری اسلامی ایران واقع شده است؛ آن‌ها دنبال چه می‌گردند؟ گناه ما چیست؟ از زمان انقلاب اسلامی ما شروع‌کننده بودیم یا آن‌ها شروع‌کننده بودند؟  

سردار سلیمانی با بیان‌اینکه آمریکا ۱۲هزار کیلومتر با ما فاصله دارد، گفت: این کشور ۸۶۰ میلیارد دلار برای تسلیحات نظامی خود هزینه کرده این در حالی‌ است که هزینه نظامی جمهوری اسلامی ایران برای سپاه و ارتش کمتر از ۱۰ میلیارد تومان است؛ آن‌ها دور تا دورِ پیرامون ما را گرفته‌اند؛ بیش از ۴۵هزار نیروی نظامی به دنبال چه چیزی هستند؟ ما زندگی خودمان را می‌کنیم؛ به ما گفتند بر علیه اسرائیل حرف نزنید، برعلیه شاه حرف نزنید و هر کار که می‌خواهید انجام دهید؛ ما اگر نمی‌خواستیم برعلیه اسرائیل و شاه حرف نزنیم که انقلاب نمی‌کردیم، ما انقلاب کردیم تا با ظلم و بی‌عدالتی مبارزه کنیم ما به دنبال عزت و عدالت بودیم.  

امروز مجموعه‌ای از موشک‌ها را داریم

وی بیان داشت:پوتین اعلام کرد ایران قدرت اول منطقه است، این درحالی‌ است که ما در ابتدای هشت سال دفاع مقدس برای سیم‌خاردار مانده بودیم و کشور‌های دیگر به ما سیم‌خاردار نمی‌فروختند، برای فشنگ مانده بودیم اما ما امروز مجموعه‌ای از موشک‌ها را داریم نه مجموعه‌ای از موشک‌هایی که برگرفته از علم ناتو است بلکه برگ برنده‌ی ما این است که از علم آن‌ها تبعیت نکردیم، اگر از علوم آن‌ها تبعیت کرده بودیم و سلاح‌های پدافندی و موشک‌های آن‌ها را داشتیم، هیچ‌کدام از موشک‌های ما به هدف اصابت نمی‌کرد.  

سردار سلیمانی ادامه داد: چرا موشک‌های ما به هدف اصابت کرد؟ چرا اولین کسی که دست‌های خود را بالا برد رئیس‌جمهور آمریکا بود و به رئیس‌جمهور اسرائیل گفت غلط اضافی نکنی؟ تمام توان نظامی ناتو، آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی عرب‌های مرتجع دور تا دور‌ایستادند و می‌گویند شما از چه علمی استفاده کردید که موشک‌ها با دقت به هدف اصابت کرد؛ موازنه با ماست یک طرف جمهوری‌اسلامی و یک طرف تمام توان این کشور‌ها است.  

فرمانده تیپ‌ زرهی ۲۱ امام‌ رضا (ع) نیشابور با اشاره به‌ اینکه به نتانیاهو قول مساعد داده بودند که خیالت راحت باشد ما از عراق تا عمق اسرائیل ما پوشش هوایی شما را تضمین می‌کنیم، گفت: اما آیا توانستند در مقابله با موشک‌های ما کاری انجام دهند؟ زمانی که حاج قاسم به شهادت رسید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عین‌الاسد را زد، گفتند اتفاقی نیفتاده فقط یک نارنجکی خورده و یک نفر مصدوم و سریع به بیمارستان منتقل شده است؛ تا روز آخر سکوت کردند، سانسور خبری شدید شد و بعد‌ها مشخص شد چه بلایی سر آن‌ها آمده است.  

عملیات وعده صادق هوشمندانه و دقیق طراحی شد

سردار سلیمانی بیان داشت: عملیات وعده صادق با طراحی دقیق، هوشمندانه و عقلی انجام شد؛ از فرمانده کل قوا تا فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح گفتند می‌زنیم و همه منتظر بودند؛ هواپیما‌ها را نگه‌ داشتند و رادار‌ها و سلاح‌های پدافندی را روشن کردند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات محدود و خیلی کوچکی انجام داد و از آخرین فناوری‌های خود استفاده نکرد اما این عملیات فایده خیلی زیادی برای کشورمان داشت؛ سردار سلامی عنوان کردند، عملیاتی که سپاه انجام داد باید در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان تدریس شود و همه بدانند که چه بلایی بر سر آن‌ها آوردیم.  

فرمانده تیپ‌ زرهی ۲۱ امام‌ رضا (ع) نیشابور با بیان کرد: یکی از نقاطی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد اصابت موشک‌ها قرار گرفت جبل‌الشیخ در شمال اسرائیل  بود که در این پایگاه، تجهیزات بسیار دقیقی جاگذاری شده بود و بیشترین آسیب به این منطقه وارد شد.

وی اضافه کرد: پایگاه هوایی نواتیم نیز منطقه‌ای بود که در جنوب اسرائیل مورد اصابت موشک قرار گرفت؛ این پایگاه یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های هوایی در اسرائیل است که هواپیمای اف ۳۵، اف ۱۶ و هواپیمای شخصی نتانیاهو و پهباد‌های گران‌قیمت در این پایگاه مستقر است که نواتیم تا شهر دیمونا ۱۰ کیلومتر و تا مراکز هسته‌ای اسرائیل ۱۵ کیلومتر فاصله دارد.  

احمقانه است که بگویند ۹۹ درصد پهپاد‌ها و موشک‌ها اصابت نکرده است

فرمانده تیپ‌ زرهی ۲۱ امام‌ رضا (ع) نیشابور اظهار کرد: چرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این شهر(دیمونا) را نزد که البته دلیلش این است که ما قرار نیست از فتوای عظمای ولایت عبور کنیم؛ قرار نیست مراکز جمعیتی و زیرساخت‌های اسرائیل را بزنیم و اینکه قرار است در آینده مسلمانان از این سرزمین استفاده کنند.  

سردار سلیمانی با اشاره به‌ اینکه اگر نیرو‌های مسلمانِ دلسوزِ محور مقاومت در الخلیل، طرابلس و غزه موشک‌هایی که به اهداف ما در اسرائیل اصابت کرده بود را مستند نمی‌کردند، 100 درصد این موفقیت کشورمان سانسور می‌شد، گفت: آدم باید خیلی احمق باشد که بگوید ۹۹ درصد پهپادها و موشک‌ها اصابت نکرده است اما مستنداتی که ما داریم چیز دیگری است و نمی‌توانیم منکر این باشیم، موشک‌ها از لایه‌ای که در اردن، عراق، آسمان اسرائیل پیش‌بینی کرده بودند با مختصات معلوم با دقت معلوم به هدف اصابت کرد.

چند ساعت شمال و جنوب اسرائیل را به‌هم می‌دوزیم

فرمانده تیپ‌ زرهی ۲۱ امام‌ رضا (ع) نیشابور با اشاره به‌ اینکه طول اسرائیل ۲۰۰ کیلومتر و عرض آن بین ۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتر است، گفت: وقتی ما شمال و جنوب را می‌زنیم این یک پیام دارد یعنی در طی سه یا چهار ساعت، شمال و جنوب را به هم می‌دوزیم؛ هم خودت باید عبرت بگیری و هم کشور‌های مرتجعی که از شما حمایت می‌کنند باید درس عبرت بگیرند.  

سردار سلیمانی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران که دفاع حق مسلم ماست این‌ کار را انجام نمی‌داد دو اتفاق می‌افتاد، اول اینکه اسرائیل روز به روز گستاخ‌تر می‌شد و ترور‌های هوشمند و هدفمند انجام می‌داد و کارشناسان آن‌ها عنوان می‌کردند ایران فقط حرف می‌زند و اهل اقدام و عمل نیست و از طرف دیگر ملت‌های آزادی‌خواه و محور مقاومت منتظر اقدام ایران بودند.

موشک برای صلح، توانایی و بازدارندگی است

 فرمانده تیپ‌ زرهی ۲۱ امام‌ رضا (ع) نیشابور گفت: امنیت، آرامش، آسایش و پیشرفت، خطوط قرمز نیرو‌های مسلح است و اکنون به همان حرفی رسیده‌ایم که آیزنهاور گفت، اگر نمی‌دانید بدانید اگر قدرت نظامی ایران زنده شود کسی نمی‌تواند با آن مقابله داشته باشد؛ دیروز اسرائیل هر اقدامی آزادانه‌ای که می‌خواست انجام می‌داد اما امروز اگر بخواهد کاری انجام دهد، قاعده دودوتا چهارتاست، باید بیند آیا ارزش این اقدام را دارد و بعد اقدام کند؛ قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی این است.

سردار سلیمانی بیان داشت: موشک‌های ایران اسلامی برای صلح، توانایی و بازدارندگی است، این قدرت جمهوری اسلامی است و سپاه و نیروهای مسلح نیز به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار