رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/02/26 Wednesday - 2024 15 May الأربعاء ، 7 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-10 08:20 شماره خبر : 6772 https://sobhtoos.ir/short/Vp9EA 0
معاون ستاد خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی:

معاون خانواده ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زنان وقتی به میدان می‌آیند امیدآفرین هستند و می‌توانند جامعه مردان را هم فعال‌تر و مولدتر کنند.

اکرم حسینی مجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید، با مشارکت مردم» اظهار کرد: مخاطبان رهبر معظم انقلاب زنان و مردان هستند و ایشان در این مسئله مهم، هیچ‌گاه زنان را از مردان جدا نمی‌کنند.

وی بیان کرد: همان‌طور که قرآن کریم مومنان و مردم را مخاطب قرار می‌دهد، مخاطب شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید، با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زنان و مردان هستند که می‌توانند در تحقق آن، فعال و شریک باشند.

معاون خانواده ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه زنان برای تحقق جهش تولید در دو عرصه می‌توانند وارد میدان شوند، ابراز کرد: در عرصه نخست زنان فعال و مولدی که در نقش کارگری، کارمندی، مدیریت و حتی خانه‌داری مشغول هستند می‌توانند با تعهد، مسئولیت‌پذیری و استواری به فعالیت بپردازند.

مشارکت در جهش تولید با تعهد کاری

وی تصریح کرد: وقتی زنان و مردان در کاری که به آن‌ها محول شده است، تعهد کاری داشته باشند و در کار خودشان حق مطلب را ادا کرده و سهل‌انگاری نکنند، به‌راحتی در جهش تولید مشارکت می‌کنند.

حسینی مجرد با بیان اینکه زنان می‌توانند با طرح‌های نوآورانه، در کیفیت تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: در عرصه دوم جامعه زنان خانه‌دار، می‌توانند با تشکیل گروه‌های مردمی در قالب تعاونی‌های خرد اقتصادی و تولیدی برای تحقق شعار سال مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان ایرانی ثابت کرده‌اند که در هر حوزه و موضوعی وارد شوند، با همت عالی، مهارت و جدیت می‌توانند تاثیرگذار واقع شوند، عنوان کرد: جامعه کنونی زنان ما با گذشته بسیار متفاوت است چرا که در حال حاضر غالب زنان، فرهیخته، باهدف، باسواد و کارآمد هستند.

معاون خانواده ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: زنان وقتی به میدان می‌آیند، امیدآفرین هستند و می‌توانند جامعه مردان را هم فعال‌تر و مولدتر کنند. 

تأمین معاش تنها هدف زن غربی از فعالیت اقتصادی

وی به تفاوت فعالیت اقتصادی و تولیدی زنان در جامعه اسلامی با جامعه غربی اشاره کرد و گفت: فعالیت اجتماعی و اقتصادی زنان در جوامع اسلامی با غرب از نظر هدف بسیار متفاوت است چرا که زن غربی صرفا با هدف مادی نظیر تأمین معاش، کسب مراتب و موقعیت اجتماعی به میدان می‌آید و ملاک‌شان برای انتخاب شغل تنها موقعیت و رشد فردی‌شان است و خانواده و اجتماع در اولویت‌های بعدی‌شان قرار می‌گیرند.

حسینی مجرد ادامه داد: هدف اولیه و نهایی زن مسلمان از فعالیت اقتصادی و اجتماعی انجام وظیفه الهی و کسب رضایت خداوند است و این به کار زنان تعالی می‌بخشد و آن‌ها را در موقعیت معنوی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: زنان مسلمان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با خدا معامله می‌کنند، در سایه این نگاه، اقتصاد خانواده و جامعه و تولید نیز تعالی می‌یابند.

زنان مسلمان انتخابگر هستند

معاون خانواده ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: تفاوت دوم فعالیت زنان در جوامع اسلامی با غرب در نوع حضور آن‌ها است چرا که زن مسلمان در هر شرایطی تن به کار نمی‌دهد و انتخاب‌گر است.

وی تأکید کرد: اصول و شرایط کار برای زن مسلمان در اولویت است و در هر شرایطی وارد بازار کار و اجتماع نمی‌شود در نتیجه زن مسلمان نوع کار، محیط و خروجی کار را می‌سنجد و  متناسب با شأن یک زن مسلمان، متدین و خدامحور شغلش را انتخاب می‌کند.

زنان خانه‌دار تاثیرگذار در اقتصاد مقاومتی

حسینی مجرد با بیان اینکه زنان می‌توانند با حضور و یا عدم حضور در محیط‌های اجتماعی، در جهش تولید نقش مهمی ایفا کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بخش عظیمی از زنان به خصوص زنان خانه‌دار نقش تاثیرگذاری در اقتصاد به خصوص اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی‌های مختلف دارند.

وی ادامه داد: برخی از زنان خانه‌دار با وجود اینکه حضور فیزیکی در جامعه ندارند اما در تولید و اقتصاد نقش خطیری بر عهده دارند و بسیاری از آن‌ها مولد هستند و کارهای صنایع دستی و یا تولیدات خانگی انجام می‌دهند اما متاسفانه این نوع مشاغل در آمار شاغلان زن آورده نمی‌شود.

معاون خانواده ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در حال حاضر اقتصاد ما نیازمند توان، قوت و جهش است و روند گذشته نمی‌تواند تاثیرگذار واقع شود.

وی با بیان اینکه دو نقش خانوادگی و فعالیت اقتصادی زنان ناسازگاری با هم ندارند بلکه با مدیریت می‌توانند مکمل هم باشند، ادامه داد: زنان ما تاکنون نشان داده‌اند که با هوشیاری و توانمندی خاص خودشان می‌توانند دو نقش مهم خانوادگی و فعالیت اقتصادی را مدیریت کرده و در هر دو عرصه تاثیرگذار باشند.

حسینی مجرد در پایان ابراز کرد: زنان مسلمان خواست خدا برای‌شان در اولویت است از این رو همواره نقش خانوادگی را ترجیح می‌دانند و اولویت را به نقش همسری و مادری می‌دهند و هر کجا احساس کنند فعالیت اقتصادی، اجتماعی و حضور آن‌ها در جامعه لطمه‌ای به این نقش مهم می‌زند، قطعا به نفع خانواده عمل خواهند کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار