رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-03-05 13:00 شماره خبر : 7166 https://sobhtoos.ir/short/VWPno 0
منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم:

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم گفت: در نقطه‌ای که مردم، فرماندار را هم ندیده بودند، رئیس جمهور مملکت آنجا حاضر شد و این نشان‌دهنده این است که راهبرد مدیریتی شهید رئیسی همواره بر پایه خدمت‌رسانی‌ به مردم بوده است.

احسان عظیمی‌راد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: شهید آیت‌الله دکتر رئیسی زمانی دولت سیزدهم را تحویل گرفتند که کشور و تمام دنیا درگیر بیماری منحوس کرونا بود از این رو ما در کشورمان با مشکلات عدیده‌ای به ویژه در بحث واردات واکسن و تولید واکسن داخلی روبه‌رو بودیم.

وی با اشاره به یکی از نخستین کارهای مدیریتی شهید بزرگوار آیت‌الله دکتر رئیسی در آغاز فعالیت‌شان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با مدیریت ایشان در حوزه واردات واکسن و هم در حوزه کمک و حمایت از تولید داخلی برای تولید واکسن اقدامات موثری انجام دادند.

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم ابراز کرد: دولت‌ گذشته وانمود می‌کرد که به علت تحریم‌ها و عدم ارتباط ایران با ابرقدرت‌ها و از جمله آمریکا، کشور نمی‌تواند واکسن مورد نیاز را وارد کند و کشورهایی نظیر چین، روسیه و غیره واکسن‌ها را به کشور ما ارائه نمی‌دهند.

شهید رئیسی زندگی مردم را به تحریم‌ها گره نزد

وی با تأکید بر اینکه شهید رئیسی و دولت سیزدهم به هیچ عنوان زندگی مردم را به مسائل خارجی نظیر تحریم‌ها، برجام و مسائلی از این دست گره نزدند، ادامه داد: این شهید والامقام با اقدامی جهادی، حرکت انقلابی و تلاش شبانه‌روزی، تعامل و ارتباط تنگاتنگ خودشان را با کشورهای مختلف از جمله چین، روسیه، کوبا و کشورهایی از این دست برقرار کردند.

عظیمی‌راد با بیان اینکه آیت‌الله شهید رئیسی با مدیریتی صحیح مبتنی بر تلاش شبانه‌روزی، مجاهدانه و با برنامه توانستند مشکل واردات را حل کنند، تصریح کرد: ایشان با نگاه به ساخت و استحکام درونی کشور در موضوع تولید واکسن از شرکت‌های داخلی حمایت کردند و به آن‌ها میدان دادند در نتیجه در آن مقطع زمانی، تولید داخلی گسترش یابد و در نتیجه کشور از یک معضل و بحران جدی دور شود و این نخستین قول و وعده‌ای بود که دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله شهید دکتر رئیسی عملی کردند. 

دولت سیزدهم مردم را صاحب اصلی انقلاب می‌دانست

وی با اشاره به مردمی بودن آیت‌الله دکتر رئیسی، بیان کرد: نام دولت سیزدهم، دولت مردمی و انقلابی بود، دولتی که دوست داشت به مردم و انقلاب خدمت کند مردم را در واقع صاحبان اصلی این انقلاب قلمداد می‌کرد و به این امر اعتقاد و باور داشت به همین خاطر همواره شاهد بوده‌ایم که مشی مدیریتی و حرکتی شهید رئیسی، رفتن در میان مردم بود.

نیاز کشور به مسئولانی از دل مردم

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم با تأکید بر اینکه امروز در کشور به مسئولانی نیاز داریم که واقعا در کنار مردم باشند، عنوان کرد: اگر ما می‌خواهیم در حوزه رسانه‌ و فضای مجازی به بسیاری از شبهات و مسائلی که علیه مسئولان و علیه کشور وجود دارد پاسخ دهیم، لازم است که فاصله بین مردم و مسئولان را از بین ببریم تا مردم با واقعیات کشور و واقعیات تلاش مسئولان آشنا شوند و این امر در صورتی تحقق می‌یابد که حضور مدیران در میان مردم به شکل مستمر وجود داشته باشد

وی ادامه داد: مسئولان باید در بین مردم، نخبگان، جوانان، بانوان و اصناف گوناگون حاضر شوند چرا که این حضور باعث می‌شود که مردم اعتماد و ایمان بهتری به مسئولان داشته باشند و همچنین رو در رو با مسئول خود صحبت کرده و شبهات، نیازها و دغدغه‌هایشان را مطرح کنند و از سوی دیگر مسئولان نیز با پاسخگویی‌ و پیگیری‌هایشان، مردم را مطلع کنند که برای رفع مشکلات تلاش‌هایی صورت می‌گیرد.

عظیمی‌راد افزود: تعامل مسئولان با مردم موجب این امر می‌شود که ملت این طور گمان نکنند که همه ثروت‌ها و رشد کردن‌ها متعلق به مسئولان است و هیچ‌گونه توجهی به مردم نمی‌شود.

وی عنوان کرد: مشی مدیریتی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی به گونه‌ای بود که به راحتی توانستند در کنار مردم و بدنه‌های نخبگانی قرار بگیرند و شهادت ایشان گواهی بر همین مدعا است چرا که ایشان چند روز قبل از شهادت‌شان در نقطه صفر مرزی در آذربایجان شرقی حضور داشتند تا طرح‌هایی را به نفع کشور و به نفع مردم افتتاح کنند و در همان جا نیز ایشان با دورافتاده‌ترین مردم آن نقطه تعامل داشتند.

خدمت‌رسانی به مردم راهبرد مدیریتی شهید رئیسی

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم اظهار کرد: در نقطه‌ای که مردم، فرماندار را هم ندیده بودند، رئیس جمهور مملکت آنجا حاضر شد و این نشان‌دهنده این است که راهبرد مدیریتی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی همواره بر پایه خدمت‌رسانی‌ به مردم و دولت مردمی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم همواره در کنار مردم بود، اضافه کرد: مدیریت جهادی، انقلابی و خستگی‌ناپذیری آیت‌الله شهید رئیسی یکی از بارزترین ویژگی‌های ایشان و دولت‌شان بود.

احیای شوراها یکی از اقدامات شهید جمهور

عظیمی‌راد به تشکیل شوراها و زنده کردن شوراهای گوناگون اشاره کرد و گفت: برخی از شوراها اگر تشکیل نمی‌شد، کشور به بحران و آسیبی جدی دچار می‌شد. از مهم‌ترین این شوراها، شورای عالی انقلاب فرهنگی است، البته در دولت‌های گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شد اما به لحاظ محتوایی و بازه‌ زمانی طولانی مدتی که این شورا تشکیل می‌شد همواره مورد نقد دلسوزان انقلاب قرار می‌گرفت این در حالی است که آیت‌الله رئیسی شورای عالی انقلاب فرهنگی را به شکل کاملا منسجم و منظم و با محوریت شخص رئیس‌جمهور برگزار می کردند.

وی ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی در دولت گذشته اصلا تشکیل نمی‌شد اما آیت‌الله رئیسی این شورا را تشکیل دادند و خود ایشان محوریت و مدیریت کار را بر عهده گرفتند. همچنین ایشان شورای پول و اعتبار، شورای مسکن و سایر شوراهای مهمی را که یا تشکیل نمی‌شد یا کم‌اهمیت جلوه داده می‌شد را احیا کردند.

احیای شوراها یکی از مشق‌های مدیریت انقلابی شهید رئیسی

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم افزود: یکی از مشق‌های مدیریت انقلابی و جهادی آیت‌الله شهید رئیسی احیای شوراها با نگاهی مدیریتی، جهادی و دلسوزانه‌ای که نسبت به انقلاب و مردم داشتند، است.

وی با اشاره به دیپلماسی قدرتمند سیاسی آیت‌الله شهید رئیسی، ابراز کرد: پیش از دولت سیزدهم با دولتی روبه‌رو بودیم که در کشور همه چیز را به برجام گره زده بود یعنی حتی رشد تولید کشور را نیز وابسته به برجام می‌دانست، برجامی که به فرجام و به سرانجام نرسید. 

عظیمی‌راد ادامه داد: دولت دوازدهم سیاست خودش را با وجود آن‌همه استعداد و نیروی پر توان در داخل کشور، به برجام گره زده بود اما دولت شهید رئیسی زمانی که بر روی کار آمد اعلام کرد که ما برجام را تا زمانی که مسائل مادی و معنوی‌اش به نفع جمهوری اسلامی، به نفع مردم و انقلاب رقم بخورد ادامه می‌دهیم اما گروه 5+1 باید تعهدات خودش را جامه عمل بپوشاند.

دولت سیزدهم کشور را وابسته به برجام ندانست

وی با تأکید بر اینکه شهید رئیسی هیچ‌گاه کشور را وابسته به برجام ندانستند، تصریح کرد: یکی از دلایلی که دولت در ایام کرونا موفق عمل کرد همین بود که ایشان به توان داخلی باور داشت و بر اساس این اعتقاد و باوری که داشت، توان داخلی را به کار گرفت و از آن‌ها حمایت کرد.

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: آیت‌الله شهید رئیسی ارتباطات و تعاملات خوبی را با دنیا برقرار کرد و دیپلماسی قدرتمند سیاسی و اقتصادی ایشان در وزارت امور خارجه با مدیریت شهید دکتر امیرعبداللهیان موجب شد که در نگاه تمام دنیا، تحریم‌ها بی‌اثر جلوه کند.

وی ابراز کرد: اگر در گذشته می‌گفتند که تحریم‌ها اثری ندارد یا اثرش کم است، دولت شهید رئیسی این مسئله را به معنای واقعی اثبات کرد که دیگر تحریم‌ها اثر و جایگاه جدی خودش را ندارد و ایران با تمام کشورهای دنیا تعاملات خودش را در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برقرار می‌کند و این امر نشان دهنده تلاش مجاهدانه و انقلابی دکتر رئیسی بود که توانست اقتدار و عزت را در نگاه بین‌الملل به کشور اسلامی بازگرداند.

عظیمی‌راد با اشاره به ادای احترام مسئولان کشورهای اسلامی و غیراسلامی به پیکر پاک و مطهر رئیس‌جمهور شهید و یاران ایشان، عنوان کرد: بسیاری از مدیران ارشد کشورهای مختلف، به مناسبت شهادت شهدای خدمت، پیام‌ تسلیت ارسال کرده و حتی عزای عمومی نیز اعلام کردند و این نشان‌دهنده نگاه احترام‌آمیز به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است و این قطعا به برکت تلاش‌های دکتر رئیسی و همراهان‌شان رخ داده است.

وی تصریح کرد: پیام تسلیت به ملت ایران از سوی کشورهای مختلف حاصل نگاه انقلابی شهید رئیسی است زیرا ایشان همواره اعتقاد داشتند  که اصول عزت، حکمت و مصلحت در نظام روابط بین الملل ما باید به نفع انقلاب و کشور حفظ شود.

راهبرد مدیریتی شهید رئیسی برگرفته از دغدغه‌های رهبری بود

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم به توجه ویژه شهید رئیسی به تحقق مطالبات رهبری اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام همواره تلاش می‌کرد که راهبرد مدیریتی، جهادی و انقلابی‌اش بر اساس مطالبات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب باشد و همین امر موجب شد افرادی که با انقلاب، کشور و نظام حاکمیتی ما که مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است، عناد دارند، به مقابله با آیت‌الله رئیسی بپردازند.

شهید رئیسی شاگردی خلف برای مکتب اسلام بود

وی بیان کرد: آیت‌الله شهید رئیسی شاگردی خلف برای مکتب اسلام بودند و همواره از ولایت فقیه حمایت کرده و در مسیر ولایت گام برمی‌داشتند.

عظیمی‌راد با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رشد و پویایی کشور از منظر صنعت‌ها و کسب‌وکارهای فناور و دانش‌بنیان و همچنین صنعت پزشکی بودیم، افزود: این رشد با توجه‌ به روحیه و راهبرد مدیریت جهادی و انقلابی و آراسته بودن به خصلت‌هایی نظیر ایمان، تقوا، اخلاص و روحیه مردم‌داری در دولت دکتر رئیسی چند برابر بود. 

وی ادامه داد: تولید و صادرات محصولات در دولت سیزدهم در عرصه فناوری‌های گوناگون به ویژه کسب و کارهای دانش‌بنیان افزایش چشمگیری داشت که این امر موجب ارز آوری برای کشورمان شده بود.

رشد کشور حاصل ایمان به توان داخلی در دولت سیزدهم بود

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم با تأکید بر رشد در عرصه دفاعی، هوافضا و پزشکی، ابراز کرد: اگر روحیه خودباوری و ایمان به توان داخلی و همچنین اخلاص در کار و عمل وجود نداشت، شاید کشورمان تا این حد رشد نمی‌کرد.

وی رشد کشور در زمینه‌های گوناگون را از برکات انقلاب و دولتی انقلابی و مردمی دانست و تصریح کرد: دولت سیزدهم بسیار انقلابی و مردمی بود از این رو دشمن بر نمی‌تابید و همواره می‌کوشید به نحوی به این دولت ضربه بزند.

عظیمی‌راد ضمن ابراز تاسف برای از دست دادن رئیس‌جمهوری انقلابی، مکتبی، ولایی، جهادی و مخلص، خاطرنشان کرد: همه مردم ایران داغدار از دست دادن چنین رئیس جمهوری هستند اما بر اساس فرموده رهبر معزز، انقلاب باید به حرکت خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی افراد بسیاری را درون خود پرورش داده است و شهدای بسیاری در این مسیر خون خود را نثار کردند تا این درخت تناور به رشد خود ادامه داده و مسیر انقلاب به خوبی پیش برود.

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم اظهار کرد: خصلت‌ها و ویژگی‌های شهید رئیسی به عنوان یک مدیر، مسیری را به روی اذهان عمومی گشود از این رو انتظار می‌رود که سایر مدیران، چه مدیران فعلی و چه مدیرانی دولت آینده این راه و مسیر را ادامه دهند.

روحیه مردم‌داری اصلی مهم در راهبرد مدیریت جهادی شهید رئیسی

وی با تأکید بر ادامه راهبرد مدیریتی شهید رئیسی، توسط مدیران آینده، عنوان کرد: مدیران برای ادامه دادن به راه شهید رئیسی باید روحیه‌ مردم‌داری داشته باشند و به مردم و به خواسته‌هایشان توجه کرده و با آن‌ها در تعامل باشند.

عظیمی‌راد با اشاره به اینکه یکی دیگر از نکات مهم در راهبرد مدیریتی شهید رئیسی، کار برای رضای خدا بود است، تصریح کرد: مدیران باید در کارهایشان اخلاص داشته و برای رضای خدا کار کنند و قطعا خواست مردم نیز این است که افرادی جهادی، انقلابی و مردمی همچون آیت‌الله شهید رئیسی در دولت‌های آینده و در بین مدیران آینده تسری یابد.

باز کردن میدان برای حضور و بروز جوانان در دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه شهید رئیسی همواره به تحول‌آفرینی و تحول‌خواهی نگاه جدی داشتند، گفت: این شهید جمهور، همواره میدان را برای حضور و بروز جوانان باز می‌گذاشتند، بنابراین می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم این بود که جوانان محور مدیریت‌ها بودند و شهید مالک رحمتی نیز نماد بارز یک مدیر جوان در دولت سیزدهم بودند.

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی یکی دیگر از ویژگی‌های راهبرد مدیریت جهادی شهید رئیسی بود و مدیران آینده باید این مسیر را ادامه دهند چرا که این خواست و مطالبه رهبر معظم انقلاب است که نگاه انقلاب و حرکت انقلاب باید به سمت تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: آیت‌الله شهید رئیسی بصیرت بسیار دقیقی داشتند و به اخلاق اسلامی پایبند بودند، بنابراین شاهدیم که دشمنان و مخالفان ایشان حرف و حدیث‌های بسیاری را علیه ایشان مطرح می‌کرد و حتی در مناظرات ریاست جمهوری سه سال گذشته نیز این شهید والامقام را بسیار تخریب کردند اما ایشان همواره به خاطر حفظ وحدت و به این دلیل که انقلاب و حرکت انقلاب برایشان بسیار حائز اهمیت بود، سکوت اختیار می‌کردند.

سکوت شهید رئیسی در برابر طعنه‌ها برای حفظ وحدت

عظیمی‌راد اظهار کرد: منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره برای آیت‌الله شهید رئیسی بسیار مهم‌ بود و از آنجا که حضرت آقا فرموده بودند که سعی کنید کلام تفرقه‌آمیز نگویید و بکوشید اتحاد و وحدت را حفظ کنید، این شهید والامقام همواره در مقابل طعنه‌های دشمنان، سکوت می‌کردند.

وی افزود: شهید دکتر رئیسی فردی بسیار دقیق و با برنامه بودند، بنابراین مدیران آینده نیز باید بکوشند همچون این شهید گران‌قدر و دولت ایشان، برای تحقق برنامه‌هایشان تلاش شبانه‌روزی کنند. آیت‌الله دکتر رئیسی نیز شبانه‌روز تلاش می‌کردند و مدام در رفت و آمد سفرهای استانی بودند و همان طور که شاهد بودیم، ایشان در آخرین سفر استانی‌شان و در نقطه‌ای مرزی، به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار