رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-15 15:52 شماره خبر : 7807 https://sobhtoos.ir/short/Vm8EG 0
رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی:

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در انتخابات هیچ‌گونه اطلاعاتی از دست نخواهد رفت. ما به تمامی رای‌دهندگان اطمینان می‌دهیم که امنیت و صحت انتخابات به صورت کامل تضمین شده است.

به گزارش صبح توس؛ حسن امیری ظهر امروز در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: نخستین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ هشت تیرماه برگزار شد و دو نامزد به دور دوم راه یافتند، لذا ما باید ظرف یک هفته زیرساخت‌ها را برای مرحله دوم انتخابات فراهم می‌کردیم.
وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دستگاه‌های استعلام نیاز به لروزرسانی داشتند و این مهم با تلاش همکاران مان در فرمانداری ها و مخابرات انجام شد.
رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی ابراز کرد: امروز ساعت ۶ صبح چهار هزار و ۵۶۷ دستگاه احراز هویت وارد خط شدند و همه آنلاین بودند و در ساعت هفت صبح استعلامات اولیه از طریق این سیستم ها به مرکز وزارت کشور ارسال گردید.
وی با تاکید بر آغاز انتخابات راس ساعت هشت صبح، افزود: تا این لحظه دو دستگاه  دچار آسیب شده و سریعا دستگاه سالمی را جایگزین کردیم.
  
امیری اضافه کرد: بیست درصد دستگاه‌های اضافی به عنوان پشتیبان داریم تا در صورت بروز مشکل، سریعا جایگزین شوند. ارتباطات از طریق سیم‌کارت و IP برقرار می‌شود و در جاهایی که مشکل ارتباطی داریم، از سیستم‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنیم. 
 
 امیری توضیح داد: تا کنون، 97 درصد ارتباطات ما از طریق APN، و 6 درصد از طریق اس اس دی است یا همان گوشی تلفن همراه، و 2/0 درصد از طریق دایلاپ بوده است. امنیت اطلاعات به صورت صد درصدی تضمین شده است و هیچ گونه نگرانی از بابت نفوذ یا هک وجود ندارد. 
 
وی تاکید کرد: در هفته گذشته برخی مناطق، به دلیل حفاری‌های غیرمجاز، مشکلاتی در ارتباطات پیش آمد که سریعا رفع شد. با توجه به گستردگی مشهد و وجود 22ناحیه، تیم‌های ما در مناطق مختلف مستقر شده‌اند تا در صورت بروز مشکل، سریعا وارد عمل شوند. 
 
امیری گفت: تمامی اطلاعات از طریق بسترهای امن منتقل می‌شود و هیچ‌گونه اطلاعاتی از دست نخواهد رفت. ما به تمامی رای‌دهندگان اطمینان می‌دهیم که امنیت و صحت انتخابات به صورت کامل تضمین شده است. 
وی به اختلال دستگاه ها در دور اول اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها در دور اول دچار مشکل شده بود چرا که قرار بود اثر انگشت ثبت شود اما در ۲۴ ساعت آخر با این کار موافقت نشد و به دلیل تغییری که بر روی کدهای دستگاه‌ها انجام شد، و این امر موجب وقفه شد و خوشبختانه در این بازه زمانی این مشکلات مرتفع گردید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار