رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/07/12 Thursday - 2024 03 October الخميس ، 30 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-11 20:30 شماره خبر : 8894 https://sobhtoos.ir/short/V1o6P 0
در طی 6ماهه اول سال جاری انجام شد؛

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در 6 ماهه اول سال جاری واحدهای اقتصادی مختلف استان خراسان رضوی به ارزش ۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  بخشعلی بیاتی در آئین تجلیل از بازرسان و کارشناسان فعال طرح نظارتی دهه پایانی ماه صفر در مشهد گفت: در راستای اقدامات نظارتی و بازرسی از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه در استان ۳۸ هزار و ۵۳۳ واحد اقتصادی در بخش‌های مختلف بازدید شد.

وی با اشاره به سهم تخلفات صنفی دهه پایانی ماه صفر از مجموع تخلفات مزبور در خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا در شهریور ماه که مصادف با ماه صفر بود، طرح ویژه نظارتی بازرسی دهه پایانی ماه صفر در مشهد به اجرا گذاشته شد و ۲۱ هزار و ۱۰۹ مورد بازرسی از سطح عرضه کالا و خدمات در بازار این شهر انجام گرفت که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۳۷۶ پرونده به ارزش ۲۴۷ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این مدت هشت پایگاه ثابت در مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن، فرودگاه و کمپ غدیر و چهار پایگاه موقت در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد شد همچنین، بیش از ۲۵۰ گروه بازرسی در سطح شهر مشهد به‌ منظور تسهیل دسترسی زائران به بازرسان مستقر شدند.

بیاتی افزود: در این مدت ۴۶۶ مورد شکایت در محل پایگاه‌های بازرسی از زائران و مجاوران دریافت و ۲۳ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال به شاکیان مسترد شد و سه هزار و ۳۷۵ مورد گزارش تخلف نیز به سامانه ۱۲۴ رسید.

او گفت: نان، مواد پروتئینی، واحدهای اقامتی، مواد غذایی، میوه و سبزی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، خدمات خودرویی و سایر خدمات به ترتیب بیشترین شکایات و گزارش رسیده در خصوص تخلفات صنفی در ماه صفر مشهد را تشکیل می‌دهد.

بیاتی بیشترین تخلفات صنفی در این مدت را عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور صورتحساب، عدم ارایه فاکتور خرید، عدم اجرای تکالیف صنفی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حراج غیرقانونی ذکر کرد.

در انتهای این مراسم، از بازرسان و کارشناسان فعال و اثرگذار در حوزه نظارت و بازرسی دهه پایانی ماه صفر در اداره‌های صنعت، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، بهداشت و تاکسیرانی قدردانی شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار