رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
قائم مقام جامعةالمصطفی العالمیه:

قائم‌مقام جامعةالمصطفی گفت: دین تمدنی برای زندگی بشر و برای همه لایه‌های جامعه بشری برنامه دارد و جامعةالمصطفی عهده‌دار چنین انتقال معارفی در سراسر جهان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌ توس»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان اظهار کرد: جامعةالمصطفی‌ العالمیه هم به لحاظ ماموریتی که دارد و هم به لحاظ دامنه تاثیرگذاری، یک نهاد استثنایی در مجموعه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حوزه ماموریت جامعة المصطفی العالمیه مباحث معرفتی در عرصه بین الملل است،خاطر نشان کرد: هویت و حقیقت ماموریت جامعةالمصطفی العالمیه یک تمدن است نه معلومات؛ چرا که دین مبین اسلام یک دین تمدنی است نه یک دین صرفا معرفتی.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی عنوان کرد: دین تمدنی برای زندگی بشر و برای همه لایه‌های جامعه بشری برنامه دارد و جامعةالمصطفی عهده‌دار چنین انتقال معارفی در سراسر جهان است.

وی تصریح کرد: امروز چین، روسیه و سایر کشورهای قدرتمند، رقبای تمدن غرب نیستند بلکه این‌ها رقبای سیاسی و اقتصادی غرب هستند و تنها کشور و حوزه معرفتی که امروز در مصاف با تمدن ساختگی غرب قیام کرده است، انقلاب اسلامی است که جامعةالمصطفی بخشی از آن را عهده‌دار شده است.

خالق‌پور اظهار کرد: طلبه‌های جامعةالمصطفی العالمیه در آینده می‌توانند کشورهای خودشان را اداره کنند، طلبه‌های این مجموعه هم محراب و منبر را مدیریت می‌کنند و هم می‌توانند در جایگاه‌های مدیریت عالی کشورشان منصوب شوند.

 وی ادامه داد: جامعةالمصطفی محل گسترش تمدن اسلامی در سراسر دنیاست و تربیت کادر برای اداره تمام دنیا بر محور اسلام ناب محمدی صورت می‌گیرد.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی اضافه کرد: رئیس جامعةالمصطفی العالمیه خراسان باید بکوشد از ظرفیت این استان بهره بگیرد و نباید تنها به چند جلسه بسنده کرد بلکه باید به گونه‌ای باشد که هر مجموعه و نهاد احساس کند که با همراهی با جامعةالمصطفی دین خود را در عرصه بین‌الملل ادا می‌کند.

 وی افزود: جامعةالمصطفی نباید تنها یک ساختمان باشد بلکه باید سکوی نمایش ظرفیت های انقلاب اسلامی باشد چرا که این مجموعه واسطه ای است برای اینکه انقلاب اسلامی و فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا به نمایش گذاشته شود.

خالق‌پور گفت: جامعةالمصطفی با اندیشه و معرفت انقلاب اسلامی برخاسته از اسلام ناب محمدی را به نمایش می‌گذارد و زمانی که خراسان‌ المصطفی و المصطفی خراسان شود، آن زمان شیعه انقلابی که شعور انقلاب است در جهان نشر می‌یابد.

 وی بیان کرد: بنا نیست که در جامعةالمصطفی صرفا القاء معلومات انجام شود بلکه باید طلاب، خود خالق علم، خالق اندیشه ، نظر و حکمت باشند.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به شعار این مجموعه مبنی بر پژوهش محور و تربیت‌مدار، عنوان کرد: معلومات انسان را نجات نمی‌دهند بلکه چشمه های درون وجودی انسان، او را نجات می‌دهند.

   انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار