رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-09 19:50 شماره خبر : 8386 https://sobhtoos.ir/short/VMlRl 0
فرماندار نیشابور خبر داد:

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: پیش‌بینی می‌شود همزمان با دهه آخر صفر بیش از 300 کاروان پیاده از مسیر نیشابور به مشهدالرضا مشرف شود.

مهدی دونده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»ِ؛ با بیان اینکه نیشابور شاهراه حرکت کاروان‌های پیاده به مشهدالرضاست، گفت: نیشابور به واسطه میزبانی از امام رضا علیه‌السلام به شهر سلسله‌الذهب مشهور است و مردم ولایتمدار این شهرستان به ویژه در دهه آخر ماه صفر ارادت خاص خود را به امام مهربانی‎‌ها نشان داده‌اند.

وی افزود: همه ساله خیل کثیری از زوار در دهه آخر ماه صفر، پیاده‌روی خود را از نیشابور به سمت مشهد مقدس آغاز می‌کنند که مردم نیشابور با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خدمت‌رسان به شایستگی از این زائران پیاده استقبال می‌کنند.

 دونده با اشاره به اینکه شهرستان نیشابور امسال نیز مانند سال‌های گذشته مهیای پذیرایی از کاروان‌های پیاده امام رضا علیه السلام است، بیان داشت: در همین راستا بیش از 20 موکب و ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از کاروان‌های پیاده در نظر گرفته شده که این ایستگاه‌های صلواتی کار پذیرایی رسیدگی به امورات بیش از 300 کاروانی که از مسیر نیشابور به مشهد مقدس، مشرف می‌شوند را انجام می‌دهد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور ادامه داد: در سال گذشته بیش از 150 هزار زائر پیاده از نیشابور به مشهدالرضا مشرف شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 200 هزار زائر پیاده از این مسیر عبور کنند.

دونده بیان داشت: در همین راستا دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس‌راه، پلیس‌راهور و سایر دستگاه‌های همکار در قالب هشت کمیته سازماندهی شده‌اند که هر کدام به نحوی مسئولیت رسیدگی به امورات زائران آقا علی ابن موسی الرضا که در دهه پایانی سفر از نیشابور به سمت مشهد مقدس عزیمت می‌کنند را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: محل‌های متعددی از جمله مدارس، مساجد، تکایا و سالن‌های ورزشی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده امسال نیز جاماندگان اربعین حسینی از فضیلت و منویات ایام پایان صفر در مسیر پیاده‌روی به مشهد مقدس بهره‌مند شوند و مسولان نیشابور نیز بتوانند وظیفه خادمی خود را با توجه به اینکه نیشابور پیشانی سبز خراسان رضوی و قدمگاه علی ابن موسی الرضاست به نحو احسنت انجام دهند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار