رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-05 09:34 شماره خبر : 8328 https://sobhtoos.ir/short/4yQEY 0
برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

برای اولین بار در کشور، رشته هوش مصنوعی در پزشکی در دانشگاه نیشابور دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ هوش مصنوعی در پزشکی شامل استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی برای جستجو و آنالیز داده‌های پزشکی و کشف الگوها برای کمک به بهبود نتایج سلامت و تجربیات بیمار است؛ به لطف پیشرفت‌های اخیر در علم کامپیوتر و انفورماتیک، هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت‌های بهداشتی مدرن است.

در همین راستا و برای اولین بار در کشور رشته هوش مصنوعی در پزشکی در دانشگاه نیشابور دانشجو می‌پذیرد.


رییس دانشگاه نیشابور  در گفتگو با «صبح توس» با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان دانشگاه پیشرو در اجرای طرح تحول آموزش عالی، در تیرماه ۱۴۰۱ موفق به امضای موافقت‌نامه اجرایی‌سازی طرح تحول در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شده است، اظهار کرد: تدوین سرفصل رشته مهندسی هوش مصنوعی در پزشکی برای اولین بار در کشور و ارائه طرح توجیهی و برنامه درسی این رشته توسط دانشگاه نیشابور در مقطع کارشناسی ارشد در مرداد سال گذشته به تایید وزارت علوم رسید.

محمدحسین رحمانی دوست افزود: خوشبختانه با اخذ مجوز قطعی، این رشته در دفترچه کارشناسی ارشد درج شد و از مهرماه سال جاری اولین دانشجویان این رشته در دانشگاه نیشابور پذیرش خواهند شد.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان رشته‌های برق، کامیپوتر و مهندسی پزشکی می‌توانند در رشته مهندسی هوش مصنوعی در پزشکی ادامه تحصیل دهند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار