رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/08 Friday - 2024 28 June الجمعة ، 22 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-04 01:39 شماره خبر : 7585 https://sobhtoos.ir/short/4Q9gy 0
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مطرح کرد:

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اصل کار قوه قضائیه به‌عنوان یک تشکیلات قوی در کنار مسائل حقوق عامه این است که ضامن اجرای همه ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی دیروز یکشنبه در دیدار با مدیران، معاونان و کارکنان دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: شهید بهشتی در دوران پیش از انقلاب که متصل به پیروزی انقلاب شد، مغز متفکر حرکت اجرایی و عملیاتی در مبارزه با نظام ستم‌شاهی بود.

وی با اشاره به وجود دو محور فکری و اجرایی و عملیاتی در جریان مبارزات انقلابی و در نبود امام افزود: محور فکری توسط استاد شهید آیت‌الله مطهری راهبری می‌شد و تقریبا نسل جوان و نیروهای موثر اجتماعی را در تبیین مبانی انقلاب هدایت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهید مطهری تمام قضایا و مسائل انقلاب را به اصل جهان‌بینی توحیدی متصل و تبیین می‌کرد، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی نیز محور عملیاتی و اجرایی در مبارزه را پیش می‌برد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: شهید بهشتی با هدایت خود مسیر انقلاب را از دستبرد جریان‌های مختلف انحرافی مثل منافقان و کمونیست‌ها جدا و انقلاب را در جریان حزب‌الله تخلیص کرد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب و با تشکیل مجلس خبرگان و قانون اساسی، شهید بهشتی به‌عنوان نایب رئیس و مدیریت مجلس خبرگان، قانون اساسی را به دست گرفت و در مقابل جریان‌های ملی‌گرا و لیبرالی که با اصل ولایت فقیه در قانون اساسی مخالفت می‌کردند، ایستاد و اصل پنج و ۱۱۰ قانون اساسی را با قاطعیت کامل به تصویب رساند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: شخص شهید بهشتی اجرای میزگردها با جریان‌های الحادی را دنبال می‌کرد که همین میزگردها ریشه مارکسیست را نه تنها در ایران بلکه در منطقه خشکاند.

وی به انتخاب شهید بهشتی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه نیز اشاره و بیان کرد: انتخاب شهید بهشتی برای قوه قضائیه، راهبردی در مسیر این قوه بود یعنی امام راحل خواستند تمام ارزش‌های دینی و انقلابی که باید در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی در کشور تثبیت شوند را به وسیله دکتر بهشتی به مرحله اجرا بگذارند.

آیت‌الله علم‌الهدی، قوه قضائیه را بزرگ‌ترین دستگاه ضامن اجرا و تثبیت ارزش‌های دینی و انقلابی در کشور دانست و ادامه داد: اگر وظیفه قوه قضائیه را تنها پایان دادن به خصومت، اصلاح ذات‌البین و حل نزاع‌ها بدانیم یعنی این قوه به وظیفه اصلی خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی روی تثبیت ارزش‌ها با امکانات قضائی نظر داشتند و در این راستا عمل می‌کردند، افزود: شهید رئیسی در مدرسه حقانی از شاگردان شهید بهشتی بود و این یک امتیاز برای او بود؛ روحیه، حرکات و افکار شهید بهشتی تأثیر بسیاری روی او داشت به نحوی که می‌توان گفت در جوانی عصاره شهید بهشتی در تصمیم‌گیری‌ها و حرکت‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به عملکرد شهید رئیسی در زمان دادستانی تهران که با اقدامات تروریستی و قتل عام مردم توسط منافقان نیز همزمان بود، اضافه کرد: آقای رئیسی در آن زمان طوری عمل کرد که ظرف کمتر از دو هفته، بساط آنان از تهران و حتی کشور به‌طور کامل جمع شد اما هیچ‌وقت این کارها را بیان نکرد و جزوی از رزومه‌اش عنوان نکرد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: امیدواریم مسیر شهید بهشتی خط سیری برای ما باشد، همان‌طور که آثار تربیتی او را بعد از ۴۰ سال در یک مسئول مشاهده کردیم، در دیگران نیز این آثار دیده شود.

وی افزود: در موقعیت‌های خدمت خود توجه داشته باشید غیر از مسئله حقوق عامه، در مساله حفظ ارزش‌های انقلاب و جریان‌های اجتماعی انقلابی و ولایی دقیق باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما نیز در موضوعات اجتماعی و مسئله حجاب، معتقدیم مسئله حجاب با زور حل نمی‌شود؛ حجاب یک مسئله دینی است و باید با فعالیت فرهنگی و دینی در مردم ایجاد عقیده کرد تا با اعتقاد نسبت به حفظ حجاب خود اقدام کنند اما با رواج ناهنجاری در عرصه اجتماعی مخالفیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار