رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/04/10 Sunday - 2024 30 June الأحد ، 24 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-08 14:26 شماره خبر : 7680 https://sobhtoos.ir/short/eRlbJ 0
امام جمعه کاشمر:

امام جمعه کاشمر گفت: این انتخاب در سطح ملی به فردی نیاز دارد که استقلال فکری داشته باشد و در برابر دشمن از موضع قدرت وارد شود و سازش‌کار، خوار و ترسو و هواپرست نباشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام جواد طاهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کاشمر که در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه علیه‌السلام برگزار شد، اظهار داشت: امروز در یکی از لیله‌القدرهای نظام و روز سرنوشت‌ساز به نام انتخابات قرار داریم.

وی با بیان اینکه انسان همیشه در دو راهی‌های انتخاب قرار می‌گیرند و این انتخاب تنها برای خود نیست؛ بلکه برای یک کشو و جهان است که بر معادلات جهانی تأثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری در انتخابات را باید مدنظر داشته باشیم و در مرحله بعد با یک انتخاب خوب و اصلح مصالح کشور را در نظر داشته باشیم.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه در انتخابات نباید به مصالح فردی و جناحی فکر کنیم، تصریح کرد: سود دستورات الهی برای کل کشور و دنیا و آخرت است و هر چه به دین خدا پایبند باشیم سود برده‌ایم و با فاصله گرفتن از دین خدا ضرر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه باید فردی را انتخاب کنیم که سازش‌کار و اهل باج دادن نباشد، اذعان کرد: ملتی که در حال مبارزه با دشمنان است نباید نگاه گزینشی و حزبی داشته باشد.

حجت‌الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه اگر دشمن شما دست از جنگ کشید و بار صلح باز کرد تو هم بار صلح بازکن و این برای زمانی است که دشمن دست از جنگ کشیده باشد، عنوان کرد: دشمن به دنبال صلح نیست؛ بلکه خواهان تسلیم‌شدن است؛ ولی ملت ایران استقامت و مقاومت کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان ما در کشور در حال درگیر بودن با دشمن از طریق جنگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستند، تشریح کرد: برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که ایران درگیر جنگ نظامی هم هست؛ ولی جنگ را در خارج از کشور مدیریت کرده است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه باید فردی را انتخاب کنیم که اهل سازش نباشد، تأکید کرد: انسان‌های ضعیف و ترسو نمی‌توانند در مبارزه با دشمن خوب عمل کنند و در مقابل دشمن از موضع ذلت وارد می‌شود.

وی همچنین در ادامه ابراز کرد: این انتخاب در سطح ملی به فردی نیاز دارد که استقلال فکری داشته باشد و در برابر دشمن از موضع قدرت وارد شود و سازش‌کار، خوار و ترسو  و هواپرست نباشد.

امام جمعه کاشمر در پایان بیان کرد: هر چه کاندیدای انتخابی مردم به ولایت‌فقیه نزدیک‌تر باشد احتمال خطای کمتری دارد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار