رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-06 12:31 شماره خبر : 6404 https://sobhtoos.ir/short/4ORP9 0
مدیرکل راهداری خراسان رضوی خبر داد:

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ۷۴ نقطه پر تصادف راه‌های استان، ۵۵ نقطه ایمن‌سازی و رفع گردیده است که به معنی ضریب ۷۵ درصدی ایمنی نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز در راه‌های استان است.

جعفر شهامت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به گفته‌های معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، مبنی بر شناسایی بیش از ۲۶ هزار و ۲۳۷ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان، اظهار کرد: آمار مطرح شده، صحت ندارد؛ چراکه شناسایی نقاط حادثه‌خیز به لحاظ رسمی انجام می‌شود و پس از تصویب کمیسیون ایمنی راه کشور است که این نقاط جنبه قانونی پیدا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر آماری از سوی هر مرجعی که به تصویب کمیسیون ایمنی راه کشور نرسد، فاقد وجاهت قانونی است، ابراز کرد: مبنای هزینه‌کرد نقاط حادثه‌خیز بر اساس روش علمی شناسایی این نقاط است و این مهم در مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها تدوین شده، ازاین‌رو نظرات افراد یا سازمان‌های خاص نمی‌تواند مبنای کار قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: ۴۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی و در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شده بود و از سوی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و در مصوبه سفر دولت به استان رفع حادثه‌خیزی این نقاط مورد تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همچنین در اسفندماه ۱۴۰۱ تعداد ۳۰ نقطه جدید پرتصادف به  استان ابلاغ شد، افزود: ۴۴ نقطه از نقاط حادثه‌خیز مصوب ابلاغی سال ۹۵ و تعداد ۱۱ نقطه از نقاط ابلاغی سال ۱۴۰۱ ایمن‌سازی و رفع خطر شد.

 

ایمن‌سازی ۱۹ نقطه حادثه‌خیز تا پایان ۱۴۰۳ 

وی ادامه داد: چهار نقطه نیز به دلیل عدم تکرار در سال ۱۴۰۱ فاقد اولویت هستند. براین‌اساس برنامه ابلاغی ۱۹ نقطه باقیمانده تا پایان ۱۴۰۳ ایمن‌سازی و رفع خطر خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ۷۴ نقطه پر تصادف راه‌های استان جمعاً ۵۵ نقطه ایمن‌سازی و رفع شده است که به معنی ضریب ۷۵ درصدی ایمنی نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز در راه‌های استان است.

وی با تأکید بر اینکه رویه حقوقی نقاط حادثه‌خیز صرفاً با تأیید کمیسیون ایمنی راه‌های کشور معنی پیدا می‌کند، تصریح کرد: هر آماری خارج از تأیید کمیسیون ایمنی راه‌ها که توسط دستگاه‌ها اعلام می‌گردد قابل‌استناد و مبتنی بر آمار رسمی پلیس‌راه و پزشکی قانونی  نیست و صرفاً ارزیابی با دیدگاه خاص افراد حقیقی و حقوقی است.

شهامت عنوان کرد: در رفع نقاط حادثه‌خیز در دو سال اخیر بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است و استانداری‌ها به‌عنوان ریاست شورای برنامه‌ریزی استا‌ن‌ها مکلف به همکاری در تأمین اعتبارات مرتبط شده‌اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار