رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-07 13:34 شماره خبر : 6740 https://sobhtoos.ir/short/e8AK1 0
امام جمعه تربت‌حیدریه:

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند و از بنگاه‌داری خودداری کنند، چرا که ثروت‌اندوزی بانک‌ها سودی برای مردم ندارد، لذا پولی که از مردم سپرده‌گذاری می‌شود باید به سمت تولید هدایت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام سید محمد معلمی در آئین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت‌حیدریه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگران اشاره و اظهار کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای از مهم‌ترین مراکز ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی است که تقریباً آموزش‌های آن رایگان است و می‌توان با مهارت‌هایی که افراد طی می‌کنند وارد بازار کار شد. 

وی بابیان اینکه کار منحصر به پشت‌میزنشینی نیست، افزود: به تعبیر رهبری برخی پشت‌میزنشینی بیکاری است، لذا کار منحصر به فعالیت‌های اداری نیست و می‌طلبد افراد از هنر خود در بازار کار استفاده کنند و این مستلزم آن است که فرهنگ کار در خانواده خود را نیز افزایش دهیم. 

خطیب جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: بخش مهمی از رفع بیکاری و اشتغال‌زایی متوجه مسئولان است، اما بخش عمده آن متوجه مردم است، چراکه کار فراوان است و باید فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود، لذا اینکه در خانه بنشینیم و منتظر باشیم کار سراغ ما بیاید به خود و خانواده‌ نیز ظلم کردیم. 

امام‌جمعه تربت‌حیدریه گفت: بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند و از بنگاه‌داری  خودداری کنند، چراکه ثروت‌اندوزی بانک‌ها سودی برای مردم ندارد، لذا پولی که از مردم سپرده‌گذاری می‌شود باید به سمت تولید هدایت شود. 

وی به‌روز شوراها اشاره داشت و افزود: شورا یکی از مهم‌ترین مظاهر مردم‌سالاری است و نباید کار جناحی و سیاسی انجام شود و اعضا درگیر اختلافات درون‌گروهی شوند که دود آن به چشم مردم می‌رود

معلمی گفت: کار برای مردم باید با نیت خالص باشد نه اینکه برای دور بعدی جایگاه خود را محکم کند، درعین‌حال در خیلی از حوزه‌ها کار بر زمین‌مانده فراوان داریم و می‌طلبد در این دوران جهشی در حوزه شهری اتفاق بیفتد. 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات شوراها شناسایی موانع تولید است و برای رفع این مهم تمام تلاش خود را به کار ببندند و این مهم نیازمند برنامه‌ریزی است. 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار