رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/15 Saturday - 2024 04 May السبت ، 25 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-02 16:54 شماره خبر : 6693 https://sobhtoos.ir/short/Njpod 0
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان خبر داد:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان گفت: سال گذشته ٣٢ هزار و ٩٨٠ نفر ساعت آموزش عمومی سواد رسانه توسط سپاه و بسیج برگزار شده است که بیش از ٣ هزار و ۵٠٠ نفر آن دوره‌های تخصصی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس» مرتضی نظری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج سپاه قوچان برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی یکی از ضروریات امروز جامعه بوده است که باید همه نسبت به آن از سواد لازم برخوردار باشند.

وی تأکید کرد: ٣٢ هزار و ٩٨٠ نفر ساعت آموزش عمومی در حوزه سواد رسانه طی یک سال گذشته انجام‌شده که بیش از ٣ هزار و ۵٠٠ نفر ساعت از آن به‌صورت تخصصی بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان از تولید یک هزار و ۵٠٠ مورد محتوای چندرسانه‌ای خبر داد که ٣٠ درصد آن تولید باکیفیت و جریان ساز بوده است و افزود: علاوه بر آموزش در زمینه تولید محتوا و رصد فضای مجازی، ٧۶٢ مورد پویش محله‌ای، شش مورد شهرستانی و ١١ مورد به‌صورت منطقه‌ای انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید ارتباط خود با رسانه‌ها را همراه سعه‌صدر افزایش دهند، افزود: مردم از بخشی از اقدامات انجام‌شده اطلاعی ندارند درصورتی‌که حق آن‌ها آگاهی از فعالیت‌هاست و اطلاع‌رسانی موجب تزریق امید به جامعه می‌شود.

نظری با اشاره به مأموریت‌ها و تکالیف بسیج و سپاه در حوزه‌های مختلف همچون فرهنگی، اجتماعی، سازندگی، محرومین زدایی و ... بیان کرد: سال گذشته ٣ هزار و ۶٠٠ بسته معیشتی به ارزش ٣ میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان و ٢ هزار و ٧٠٠ بسته ویژه شب یلدا بااعتبار ٩۴۵ میلیون تومان در میان نیازمندان شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و پوشاک به ارزش ٢٠٠ میلیون تومان، در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه کمک به ازدواج آسان ٩٧ سری جهیزیه بااعتبار ٢ میلیارد و ٣۴٠ میلیون تومان در قوچان توسط بسیج سازندگی تهیه و توزیع‌شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان یادآور شد: تمام اقدامات انجام‌شده در این حوزه صرفاً کار سپاه نبوده و خیرین نیز بخشی از همراهی را به عهده داشتند که نشان‌دهنده جریان سازی سپاه در کمک‌رسانی و ایجاد اندیشه خیر در سطح شهرستان است.

وی از اعطای ٢ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: برای اولین بار نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در مرز باجگیران برپا شد که به جرأت می‌توان گفت اولین نمایشگاه بسیج سازندگی در سطح مرزی بوده که با نگاه صادرات محصولات برپا شد.

نظری با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ درختکاری در سطح شهرستان ١٣٨ هزار اصله در نهال با همکاری منابع طبیعی توسط پایگاه‌های بسیج کاشته شد، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیز ١١ هزار و ۵٠٠ نفر روز فعالیت جهادی در ٢٢ روستای این شهرستان انجام و برای کمک در این زمینه ٢٣ هزار و ٨٠٠ هکتار از اراضی قوچان تحت پوشش قرار گرفت و ٩٠ هزار دام سبک معاینه و واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: در راستای کمک رسانه به مردم مظلوم غزه و فلسطین و همچنین سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیش از ۱۷۰میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری و ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ برنامه شاخص در زمینه یادواره‌های محلات، شهری، روستایی و اقشار برای جامعه هدف بیش از ۱۵ هزار نفر طی سال گذشته اجراشده است، گفت: ۱۳ ویژه‌برنامه آبروی محله برای ۱۴ هزار مخاطب باهدف شناسایی خانواده شهید و تکریم آن‌ها در محل زندگی و محله برگزار شد.

نظری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری را برگزاری کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید در این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: به‌ منظور تکریم خانواده معظم شهدا و پاسداشت مقام شهیدان ۱۲۵ یادواره خانگی در منازل شهدای قوچان به اجرا درآمد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان با اشاره به برگزاری ۲۰۸ برنامه مختلف فرهنگی اردویی همچون اعزام بسیجیان در ۱۴ خرداد به مرقد امام خمینی (ره)، اردوهای سیاحتی زیارتی و... افزود: یکی از اقدامات شاخص اعزام بسیجیان به مناطق عملیاتی جنوب کشور بود که سال گذشته ۲۵۸ زائر از این مناطق بازدید شد و دستگاه‌های اجرایی قوچان مشارکت خوبی در این زمینه داشتند.

وی بابیان اینکه طرح تربیتی در مدارس باهدف ایجاد پیوند میان مدرسه، مسجد و خانواده توسط سپاه این شهرستان اجرایی شده است، گفت: این طرح در ۲۲ مدرسه و سه سطح برگزارشده است و تاکنون ۳ هزار و ۴۲۴ دانش‌آموز از این برنامه استفاده کرده‌اند.

نظری اعتکاف دانش‌آموزی قوچان را جزء بزرگ‌ترین اعتکاف‌های دانش‌آموزی در سطح استان دانست و تصریح کرد: این اعتکاف در ۲ مرحله با حضور ۲ هزار ۱۰۰ دانش‌آموز برگزار شد که خیرین و مساجد قوچان به‌صورت ویژه پای کارآمدند و بازخوردهای خوبی از دانش‌آموزان گرفته‌شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دارالقرآن بسیج در سال گذشته در این شهرستان بیان کرد: ۵٢ واحد قرآنی با جامعه هدف یک هزار و ۵۶٠ نفر فعال‌شده‌اند که منجر به ثبت‌نام یک هزار نفر شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی بسیج در ٣۶ رشته شد و نفرات برتر به مسابقات استانی اعزام شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان با یادآوری اینکه راه‌اندازی ایستگاه مشاوره توسط بسیج در این شهرستان منجر به اخذ مشاوره رایگان برای ٨٢۴ نفر در سال گذشته شد افزود: در زمینه تشویق زوجین به فرزند آوری ٣٨ زوج به مرکز ناباروری معرفی شدند.

وی با تأکید بر این مطلب که امربه‌معروف و نهی از منکر نه‌تنها در عفاف و حجاب بلکه در همه زمینه‌ها واجب بدیهی است، تصریح کرد: ٢٠ تیم ۵ نفره برای احیا این واجب ضروری تشکیل شد که در سال گذشته ١۴ هزار ۵٠٠ مورد تذکر در تمامی حوزه‌ها همچون عفاف و حجاب، اصناف و بازار و ... داده‌شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار