رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-09 14:54 شماره خبر : 8382 https://sobhtoos.ir/short/NBdZK 0
امام جمعه کاشمر:

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه مردم برای فرهنگ‌سازی حجاب به میدان بیایند، گفت: برای پرداختن به مسئله حجاب توسط مردم مؤمنین و افراد حاضر در میعادگاه فرهنگی از سرمایه‌هایی همانند اربعین و حُب اهل‌بیت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام جواد طاهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کاشمر که در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه علیه‌السلام برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های مردم در کنار مسئله اشتغال و اقتصاد بحث حجاب است که بارها توسط مردم مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در کنار فرهنگ‌سازی باید مردم به میدان بیایند تا دولتمردان و مسئولان بر روی اقتصاد تمرکز کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان در حوزه اقتصاد و اشتغال به‌گونه‌ای تلاش کنند که مردم از نگرانی خارج شوند و احساس کنند که اتاق فکری در شهر هستند کارخانه‌ها را رصد می‌کند و ارتباط بین جوانان بیکار و اشتغال را فراهم کند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه برای پرداختن به مسئله حجاب توسط مردم مؤمنین و افراد حاضر در میعادگاه فرهنگی از سرمایه‌هایی همانند اربعین و حُب اهل‌بیت استفاده کنیم، تصریح کرد: اکثر پرونده‌های موجود در دادگستری مربوط به نزاع است که این نزاع‌ها می‌تواند منشأهای زیادی داشته باشد و برای حل این مسائل باید مردم به میدان بیایند.

وی با تأکید بر اینکه انجام کار فرهنگی در شهر به میزان جلسات و گزارش‌های ادارات نیست؛ بلکه معیار آن کیفیت حجاب در سطح جامعه است، اذعان کرد: اگر چادر برداشته شود؛ یعنی دل‌های ما حریم خود را برداشته، چشم‌های ما از کنترل خارج شده و مغزهای ما از مسیر خانواده فاصله گرفته است.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه در حوزه حجاب باید مسئولان حمایت لازم را از مردم داشته باشند همان‌طور که مردم در کارهای اقتصادی و اشتغال‌زایی، مسئولان را حمایت می‌کنند، عنوان کرد: وقتی حجاب یک شهر و بنیان خانواده به هم بریزد این به معنای این است که فضای مجازی اثرگذاری لازم را داشته است.

وی با اشاره به اینکه حجاب را نمی‌توان با زور ترویج داد؛ بلکه این زور را برای برخورد با بدحجابانی نیاز داریم که برای ترویج بدحجابی پول دریافت می‌کند و تعداد آنها هم زیاد نیست، تشریح کرد: مردم برای ترویج حجاب باید یک تشکلی ایجاد کنند و سازماندهی شوند و حمایت‌های لازم هم انجام شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار